دیجیتال مارکتینگ در دومین کنفرانس دیجیتال مارکتینگ ایران

تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۶
دومین کنفرانس دیجیتال مارکتینگ

دومین کنفرانس دیجیتال مارکتینگ  ایران به عنوان مهم ترین رویداد تخصصی این حوزه، با هدف آشنایی با روش های نوین بازاریابی دیجیتال روز پنجشنبه چهارم آبان ماه ۹۶ در محل خیریه رعد برگزار شد.

در این رویداد، که فعالان عرصه‌ی دیجیتال مارکتینگ به عنوان سخنران حضور داشتند، از زاویه‌های مختلف به موضوع پرداخته شد و سخنرانان که از مهم‌ترین و موفق‌ترین کسب و کارهای آنلاین ایران در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ-مثل اسنپ، دیجی کالا، آژانس تبلیغاتی آفتاب، کاله، ردلاین و ماهورنگار- بودند، با بیان مثال‌های واقعی، تجارب و دانسته‌های خود را ارائه دادند.

نگار حقیقی به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ اسنپ، سخنران اول کنفرانس بود و در مورد Data Driven Marketing یا بازاریابی داده‌محور صحبت کرد و با تعریف مختصری از موضوع شروع کرد. حقیقی بازاریابی داده محور را به معنی آنالیز داده و تصمیم گیری بر اساس آن دانست و در ادامه افزود با قدرت داده‌ها، می‌توان تصمیمات بهتری گرفت، به درک درست‌تری از کاربر رسید، تصمیمات هدفمندتری گرفت و خیلی سریع‌تر از رقبا کمپین را پیش برد. او با ارائه‌ی مثال‌هایی واقعی از اسنپ و چگونگی انجام بازاریابی داده‌محور و  اثربخشی و نتایج سریع آن، ارائه‌ی خود را به پایان برد.

دومین کنفرانس دیجیتال مارکتینگ

سخنران بعدی، هوتن هاشمی از آژانس ردلاین بود که به موضوع Influence Marketing پرداخت و دلایل عدم تاثیرگذاری این نوع بازاریابی را بیان کرد، توضیح داد که چگونه می‌توان فرد تاثیرگذار واقعی و غیرواقعی را از هم تشخیص داد و در پایان هم دلایلی قانع کننده برای اینکه بازاریابی با اینفلوئنسرهای تقلبی را استفاده نکنیم و رواج ندهیم، ارائه کرد.

مصطفی لامعی به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ هولدینگ سولیکو کاله، تجریبات خود را در راه اندازی گروه دیجیتال مارکتینگ برند بزرگ کاله از صفر تا صد توضیح داد و دلایل موفقیت و عوامل عدم موفقیت در این را برشمرد. لامعی داشتن تیم موفق و مدیر همراه را عامل ضروری برای موفقیت دانست و عدم اعتماد،ترس از برخورد، نبود تعهد، پرهیز از مسئولیت پذیری و بی توجهی به نتیجه کار را دلایل عدم موفقیت دانست.

دومین کنفرانس دیجیتال مارکتینگ

پس از او، علیرضا آقاسی مدیرعامل شرکت ادونچر به تلگرام و بازاریابی تحت این ابراز پرداخت. آقاسی با ارائه آماری نشان داد که استفاده کنندگان پیام رسان ها بیشتر از استفاده کنندگان سایر شبکه های اجتماعی هستند . طبق آمار، در چین و ژاپن و کره، تمامی کارهای روزانه به ترتیب با Wechat،  Line و Kakaotalk انجام می شود و این یعنی مسیج مهم تر از سوشال است. در ایران تلگرام به پیام رسان اصلی تبدیل شده است که آمار مربوط به آن خیلی جالب است. هفتصد هزار کانال فارسی با میانگین روزانه 12 پست و میانگین دیده شدن 800 بار داریم. هر بار دیده شدن دوونیم تومان هزینه دارد و با یک حساب ساده میتوان به رقم 6هزار میلیارد تومان درآمد بالقوه در سال رسید. در واقع این بازار، بازار خرید و فروش توجه است و باید از این مجرا برای استفاده‌ی تبلیغاتی درست و درآمدزایی استفاده کرد. آقاسی در پایان مثالی از تجربه‌ی خود در فروش اپلیکیشن از طریق تلگرام را بیان کرد.

دومین کنفرانس دیجیتال مارکتینگ

در پارت دوم کنفرانس، حمیدرضا سعادتی مدیر دیجیتال مارکتینگ دیجی کالا با موضوع ارائه ی Performance Marketing روی سن رفت و به تعریف موضوع و مراحل اجرای آن پرداخت و پس از آن، راشا شیدماهر به عنوان مدیر ارشد بازاریابی اسنپ در مورد موضوع شاخص‌های موفقیت در بازاریابی سخنرانی کرد.

بهرنگ تنکابنی به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ آژانس آفتاب درباره‌ی همه‌ی آنچه مشتریان درباره‌ی دیجیتال نمی دانند و جرات پرسیدنش را ندارند صحبت کرد و با ارائه‌ای جذاب به نکات مهم و تاثیرگذار در زمان صحبت با مشتری در امور بازاریابی دیجیتال پرداخت.

سخنران آخر این کنفرانس، واهاگن سرکیسیان مدیر مارکتینگ پین تا پین بود که به موضوع Marketing Automation پرداخت.

این کنفرانس به همت میلاد اسلامی‌زاد و آرمان حسینی به عنوان دبیران اجرایی برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شده و تمامی بلیط‌های کنفرانس در روزهای اولیه به فروش رفتند.

دومین کنفرانس دیجیتال مارکتینگ

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *