کپی رایتینگ بهینه، روشی برای افزایش شرکت کنندگان رویداد

تاریخ: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
کپی رایتینگ

کپی رایتینگ را می‌توان علم و هنر استفاده از کلمات برای متقاعد کردن خواننده به منظور انجام اقدامی مشخص تعریف کرد. در مورد رویداد کپی رایتنیگ را ترغیب کردن مخاطب به خرید بلیت و شرکت در رویداد می‌دانیم.

کپی رایتینگ درست می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کار شما داشته باشد. هشت نفر از هر ده نفر تیتر هدلاین وب سایت رویداد شما را خواهند خواند اما تنها دو نفر از آنها به موضوعات کنفرانس، سخنرانان و ریز جزئیات خواهند پرداخت.

چنانچه مایلید مزیت رقابتی بزرگی نسبت به سایر رویدادها و کنفرانس‌ها که کپی رایتینگ هوشمندانه‌ای ندارند داشته باشید، روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • در کپی رایتینگ مزیت‌ها را اعلام کنید، نه فقط ویژگی‌ها و امکانات

معرفی مزیت‌های کنفرانس به مخاطبان، بهترین راه منحصر به فرد برای کسب حمایت آنها و جلب توجه شان برای خرید بلیت می باشد. چرا؟ چون عموما مردم محصولات را نمی‌خرند، بلکه برای چیزی هزینه میکنند که با کمک محصول قادر به انجام آن خواهند بود.

همین موضوع برای رویداد شما هم صدق می‌کند. در مورد ویژگی‌های مهم رویداد خود – مثل اسامی سخنرانان، محل برگزاری و منوی نهار – سخن نگویید. در عوض به آنها بگویید که چگونه با شرکت در این رویداد به سود و منفعت می‌رسند و چه مزیتی برای آنها دارد.

فرض کنیم رویداد شما بیست سخنران بسیار مهم داد. گفتن این موضوع به مخاطبان لزوما توجه آنها را بر نمی‌انگیزد. اما اگر بگویید: توصیه‌های صنعتی را از بیست مدیر بلندمرتبه‌ی صنعت بشنوید؛ تاثیر متفاوتی خواهید دید. قوی‌ترین اثر، مزیت عاطفی است. مردم هیجانی و از روی احساس خرید می‌کنند و بعد برای خرید خود توجیه منطقی پیدا می‌کنند. پس در کپی رایتینگ حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

کپی رایتینگ

  • از موتورهای جستجو غافل نشوید

در مورد سئو و کپی رایتینگ، همه چیز به کلمه کلیدی برمی‌گردد. کلمات کلیدی در واقع عباراتی هستند که افراد زمانی‌که دنبال موضوع خاصی می‌گردند، در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند.

هدف اولیه این است که مطمئن شوید افراد می‌توانند رویداد شما را در گوگل که پرکاربردترین موتور جستجو است، پیدا کنند. نام رویداد خود را به عنوان کلمه کلیدی در نظر گرفته و تلاش کنید با بهبود سئوی سایت خود، در نتایج اولیه‌ی گوگل نشان داده شوید.

هدف ثانویه این است که در افرادی که برای موضوعات شبیه و مرتبط با عنوان رویداد شما جستجو می‌کنند، ایجاد نیاز کرده و جذب شان کنید. پس عبارات ترکیبی مشابه با نام رویداد خود را هم در نظر داشته باشید. البته بسته به میزان رقابتی بودن عبارت مورد نظر، بالا آمدن در نتایج موتور جستجو کار سخت‌تری می‌شود.

توجه داشته باشید که سئو سرمایه گذاری بلند مدت است و راهکار سریعی برای آن وجود ندارد. هفته‌ها و ماه‌ها طول می‌کشد تا نتایج تلاش‌های خود را در بخش سئو ببینید.

  • ایمیل جذابی بفرستید که حتما باز شود

عنوان ایمیل نقشی مهم و حیاتی در باز شدن یا نشدن ایمیل ایفا می‌کند. طبق گزارش MailChimp بهترین عناوین ایمیل 50 کاراکتر یا کمتر طول دارند. لذا باید در انتخاب کلمات عنوان، با دقت گزینش کنید. بهتر است به نحوی عنوان مطلب را نوشت که شخص در مواجهه با ایمیل بداند که چه چیزی در انتظارش است.

در مجموع، عنوان ایمیل باید توصیفی بوده و خواننده را برای باز کردن پیام قانع کند.

با در نظر گرفتن توضیحات بالا، می‌توانید برای رویدادهای خود در موضوعات مختلف، از کارآفرینی و مدیریت و توسعه فردی تا رویدادهای حوزه‌ی تحصیلی، مهندسی، مالی و پزشکی شرکت کنندگان بیشتری پیدا کنید. در صورتی که می‌خواهید رویداد جدیدی ایجاد کنید، کافیست به صفحه ی ایجاد رویداد سر بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *