چرا همه باید برنامه‌نویسی بیاموزند؟

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۶
برنامه‌نویسی

این روزها کامپیوتر در تقریبا تمامی زمینه‌ها مورد استفاده است اما بسیاری از افراد با مفهوم اساسی و مهم برنامه‌نویسی ناآشنایند.

برنامه‌نویسی کامپیوتر درواقع فرمولاسیون یک موضوع و مسئله به زبان کامپیوتر است که شامل دستوراتی تعریف‌شده به زبان مشخص می باشد.

این کار آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد پیچیده و دشوار نیست. با توجه به کاربردهای زیاد و گسترده‌ی آن، که می‌تواند خیلی از مشکلات را آسان کند، بهتر است حداقل یک‌زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیریم؛ به این دلایل:

  1. یادگرفتن برنامه‌نویسی، درس‌هایی در زندگی واقعی به شما یاد می‌دهد

همراه با برنامه‌نویسی، خواهید آموخت که باید از اشتباهاتتان بیشتر درس بگیرید، با دیگران تعامل داشته باشید و از اشتباهات یا شکست‌هایتان نترسید. یاد می‌گیرید که همواره تلاش کنید مسائل را به روش‌های بهتری حل کنید. لازم است که خطاها را تحلیل کنید و راهی برای حلشان بیابید. گاهی به تنهایی قادر به حل مشکل نیستید و به کمک دوستانتان نیاز دارید، پس میاموزید که نتورکینگ و شبکه‌سازی مهم است. یادگرفتن این مهارت می تواند به توسعه فردی شما کمک کند.

  1. به شما می‌آموزد چگونه برای حل مسئله تفکر کنید

با یادگرفتن هر زبان برنامه‌نویسی، خواهید آموخت که:

  • بهترین روند و ترتیب را برای چینش دستورات جهت حل مسئله انتخاب کنید.
  • همواره مسائل بزرگ‌تر را به مسئله‌های کوچک‌تر بشکنید تا بهتر و راحت‌تر کنترل و مدیریت شوند.
  • فرایند بالا را برای همه موارد اجرا کنید.

برنامه نویسی

  1. برنامه‌نویسی شبیه خواندن و نوشتن است

برنامه‌نویسی تنها برای حرفه‌ای‌ها یا هکرها نیست. مثل خواندن و نوشتن که برای پیشبرد بسیاری از اهداف زندگی لازم است، امروزه کدنویسی نیز به همان شکل بااهمیت است. برای بهتر کارکردن با کامپیوتر، بهتر است برنامه‌نویسی بلد باشید.

  1. برنامه‌نویسی رزومه‌ی شما را قوی می‌کند

داشتن دانش فنی نقطه مثبتی در رزومه‌ی شما محسوب می‌شود. امروزه می‌توان کامپیوترها را بخش مهم هر کسب و کار و شغلی دانست و برای کارکردن با این سیستم‌ها،‌ داشتن دانش حداقلی برنامه‌نویسی لازم است.

  1. برنامه‌نویسی سرگرمی جالبی ست

باز هم تکرار می‌کنیم که این دانش فقط به درد حرفه‌ای‌ها یا هکرها نمی‌خورد. سرگرمی جالبی خواهد بود اگر بتوانید تصورات خود را کدنویسی کرده و افکار و ایده‌های خود را از طریق برنامه‌نویسی به نتیجه برسانید. مثلاً ایده‌ی بازی‌ای به ذهنتان رسیده، می‌توانید با این کار، آن را به شکل دیجیتال درآورید و واقعیت ببخشید. جذاب نیست؟

  1. کامپیوتر نقش مهمی در زندگی امروزه دارد

با پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه‌ها، تقریباً تمامی افراد جامعه این روزها از شبکه‌های اجتماعی و خرید اینترنتی استفاده می‌کنند، بخش زیادی از کارها آنلاین انجام می‌شود و افراد بسیاری وبلاگ نویسی می‌کنند. در واقع همه به نحوی از کامپیوتر استفاده می‌کنند و راهکارهایی در برنامه‌نویسی وجود دارد که با دانستن آن‌ها، خیلی از کارها آسان‌تر می‌شود.

  1. برنامه‌نویسی، مهارت‌های شما را افزایش می‌دهد

از طریق کدنویسی، شما می‌توانید کارهایتان را مدیریت کنید، به افکار خلاقانه‌تان چارچوب بدهید، ایده‌هایتان را پرورش دهید تا عملی شوند و این‌ها همه باعث ارتقای مهارت‌هایتان و درنتیجه بالا رفتن شانس استخدام در بازار کار می‌شود.

  1. می‌توانید رفع عیب سایت خود را انجام دهید

داشتن مقداری دانش برنامه‌نویسی شما را قادر می‌سازد که مشکلات سایت شخصی خود را رفع کنید و منتظر کمک دیگران نباشید. این‌طوری زمان کمتری هم لازم دارید. پس بهتر است هرکسی که با سایت سروکار دارد، کدنویسی یاد بگیرد تا با دردسر کمتری روبرو شود.

  1. برنامه‌نویسی مسائل دشوار را به سادگی قابل حل می‌سازد

کارهایی که انجام دادن‌شان با روش‌های دیگر، زمان و انرژی زیادی می‌برد را می‌توان با کمک این کار بسیار ساده‌تر ،با صرف زمان و انرژی کمتر پیش برد و نتیجه‌ی بهتر و دقیق‌تری گرفت.

برنامه نویسی

« به نظرم برنامه‌نویسی عالی، بی‌تفاوت با هنر نیست. همانند یادگرفتن زبان خارجی یا ریاضی یا خواندن و نوشتن، اندیشیدن به مفاهیم برنامه‌نویسی شما را فرد بهتری می‌سازد.» این را جک دورسی مدیرعامل توئیتر گفته است. استیو بالمر مدیرعامل شرکت ماکروسافت در جایی می‌گوید «برنامه‌نویسی کامپیوتر بهترین فرصت منحصربه‌فرد حرفه‌ای در جهان است.»  بیل گیتس هم گفته «برنامه‌نویسی ذهن شما را باز می‌کند، و کمک می‌کند بهتر فکر کنید؛ که این موضوع در همه زمینه‌ها مفید است.» در جایی از جف والک مدیر آمازون هم نقل شده که «برنامه‌نویس‌ها دنیا را تغییر می‌دهند. آن‌ها با سرعتی بسیار بیشتر از قبل چیزهای جدید و جذاب می‌سازند. هرکس بتواند تصور کند، می‌تواند برنامه‌نویسی یاد بگیرد». با این اوصاف، دلیلی برای شروع نکردن آموختن یک زبان کدنویسی دارید؟ برنامه‌نویس‌ها دنیا را تغییر می‌دهند!

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *