پیامک‌های تبلیغاتی و بررسی سنجش اثربخشی آن‌ها

تاریخ: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
پیامک‌های تبلیغاتی

در سال‌های اخیر، ابزارهای تبلیغات و اطلاع‌رسانی، بسیار متنوعتر از قبل شدهاند. این گستردگی، موجب میشود گاهی نتوانیم تشخیص بدهیم کدام ابزار تبلیغاتی برای اهداف ما کاربردیتر است. روشهای سنتی بازاریابی مانند تبلیغات تلویزیونی و چاپی، هزینهبر هستند؛ از طرفی دیگر، تبلیغات ایمیلی هم گاهی با فیلترهایی مانند اسپم مواجه می‌‌شود. در این میان، پیامک‌های تبلیغاتی از نظر نرخ باز شدن پیام (میانگین ۹۸ درصد در دنیا)، یکی از پلتفرمهای اثربخش بازاریابی به شمار میرود.

 

پتانسیل کارایی پیامکهای تبلیغاتی

تعداد کاربران موبایل در سراسر دنیا نسبت به دههی گذشته سه برابر شده و از مرز ۵ میلیارد نفر عبور کرده است. در حال حاضر ۶۷ درصد از مردم جهان، کاربر فعال گوشی تلفن همراه هستند و ۸۰ درصد از گوشیها، گوشیهای هوشمند هستند. در ایران نیز در سال ۹۲، تعداد گوشیهای همراه هوشمند ۲ میلیون دستگاه بوده و این تعداد، در سال ۹۵ به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

افراد، به خصوص جوانان و نوجوانان، همه جا گوشیهای خود را به همراه دارند؛ همین موضوع، باعث ارتقای کارایی پیامکهای تبلیغاتی شده و کسبوکارها با هدف دسترسی به قشر جوان و اثرگذاری بر روی آن‌ها، از این ابزار تاثیرگذار استفاده میکنند. با توجه به «جوان» بودن این مخاطبان، میتوان روند رو به رشدی برای کارایی پیامکهای تبلیغاتی پیشبینی کرد.

 

سنجش اثربخشی کمپین بازاریابی پیامکی

برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی برای رویداد خود باید حتما روشهای سنجش اثربخشی آن را در نظر بگیرید؛ در واقع بررسی نتیجهی ارسال این پیامکها علاوه بر این که به شما نشان خواهد داد که کمپین تبلیغاتیتان تا چه اندازه توانسته بر روی مخاطب اثر بگذارد، نمایانگر این نکته هم هست که آیا شناسایی مخاطبان هدفتان به درستی صورت گرفته یا خیر.

پیامکهای تبلیغاتی تقریبا به هر کسی که گوشی همراه دارد ارسال میشوند و به طور میانگین، ۹۰ ثانیه پس از دریافت، دیده میشوند. از آنجا که به محض اجرای کمپین بازاریابی از طریق پیامک، میتوان آمار و ارقام مرتبط با آن (مانند تعداد ارسالها، تعداد پیامکهای خوانده شده و نرخ تبدیل) را در لحظه مشاهده کرد، مدیریت این ابزار تبلیغاتی، به نوعی به «دادههای هوشمند» مرتبط است. در واقع، شما فقط چند ثانیه تا انتقال پیام خود به مخاطب هدف، فاصله دارید.

البته این موضوع را به خاطر داشته باشید که تعداد کاراکترهای شما برای انتقال پیام تبلیغاتیتان محدود است و این، هنر شماست که به صورت مختصر و مفید، ولی گویا و شفاف، پیام خود را به مخاطب هدف خود منتقل کنید.

 

برای مخاطبان رویدادتان، پیامک تبلیغاتی ارسال کنید!

بازدهی موثر پیامکهای تبلیغاتی

مانند هر ابزار تبلیغاتی دیگری، این نکته را در نظر داشته باشید که بازدهی پیامکهای تبلیغاتی به عوامل متعددی که از جانب شما باید رعایت شوند، بستگی دارد. ارسال پی در پی پیامکهای تبلیغاتی، هدفگیری نامناسب مخاطبان، مرتبط نبودن پیام شما با نیاز مخاطب، زمانبندی نادرست برای ارسال و مواردی از این دست، باعث میشوند تاثیر نامطلوبی بر تجربه و ذهنیت مخاطب خود بگذارید. در حالی که اگر موارد مذکور را به درستی رعایت کنید، پیامکهای تبلیغاتی میتوانند به ابزار فوقالعاده قدرتمندی برای جذب مخاطبان تبدیل شوند.

 

پیش به سوی آینده

به کارگیری تکنیکهای ارسال پیامکهای تبلیغاتی میتواند عاملی برای درگیر شدن بیشتر مخاطبان با نوع رویداد شما و نیز فرد یا موسسهی شما -به عنوان برگزارکننده‌ی رویداد شود. اگر قصد دارید در عین حفظ مخاطبان وفادارتان، بخش عمدهای از مخاطبان بالقوه و علاقهمند به رویداد خود را نیز بیابید، ارسال پیامکهای تبلیغاتی میتواند ابزار مناسبی برای شما باشد!

پس منتظر چه هستید؟ همین امروز رویداد خود را ایجاد کنید و کمپین بازاریابی پیامکی خود را آغاز کنید!

‌برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره‌ی تبلیغاتی در این زمینه می‌توانید با واحد تبلیغات در تماس باشید.

نظرات بازدیدکنندگان

  1. باسلام
    ممنون از مقاله مفید و کاربردیتون
    روش تبلیغات پیامکی خوبه ولی متاسفانه تو ایران از این مورد درست استفاده نمی کنن مثلا همراه اول خودش اوپراطور هست صب ساعت 7 پیامک تبلیغاتی میرسته یا اکثر شرکت ها وابسته یک سری مواردی رو ارسال می کنن که سبب میشه جلوی تبلیغات پیامکی بسته بشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *