۵ اصل که باید در وب‌سایت همایش خود در نظر بگیرید

تاریخ: ۱ آذر ۱۳۹۴
وب‌سایت همایش

یکی از راه­‌های موثر در افزایش فروش بلیت، راه­‌اندازی یک وب­سایت خوب است. وب‌سایت همایش مرکزی برای مخاطبانی است که می‌خواهند بلیت رویداد مورد نظر را خریداری و از آخرین جزییات مربوط به آن اطلاع پیدا کنند. اما ایجاد یک وب­سایت با طراحی مناسب کار آسانی نیست و در بیشتر موارد وب­سایت مورد نظر نمی‌­تواند بیان درستی از اهداف مسئولان برگزاری رویداد را ارائه دهد.


یکی از راه­‌های موثر در افزایش فروش بلیت، راه­‌اندازی یک وب­سایت خوب است. وب‌سایت همایش مرکزی است برای مخاطبانی که می‌خواهند بلیت رویداد مورد نظر را خریداری و از آخرین جزییات مربوط به آن اطلاع پیدا کنند.

اما ایجاد یک وب‌سایت همایش با طراحی مناسب کار آسانی نیست و در بیشتر موارد وب­سایت مورد نظر نمی‌­تواند تصویر کامل و مشخصی از اهداف مسئولان برگزاری رویداد ارائه دهد.

۵ اصل مهم در طراحی وب‌سایت همایش وجود دارد که بکارگیری این اصول، فرآیند خرید و فروش بلیت را برای فروشندگان و خریداران مطلوب‌­تر می‌­کند. این پنج اصل در ادامه معرفی خواهند شد:

١) وب‌سایت همایش خود را مناسب مخاطبانتان طراحی کنید

برگزارکنندگان رویدادها باید بدانند که چه نوع مخاطبانی از وب‌سایت آن‌ها بازدید خواهند کرد و سعی کنند مانند آن‌ها فکر کنند. برای مثال باید بدانیم آن‌ها به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند و دوست دارند با چه روشی این اطلاعات را بدست آورند. خلاصه این که خودتان را به جای بازدید کنندگان بگذارید و سعی کنید مانند آن ها فکر کنید.

وب­سایت Mozcon یک مثال خوب از طراحی وب‌سایت همایش است؛ چرا که کاربران را بدون سردرگمی هدایت کرده و به سوال‌­هایشان پاسخ می‌­دهد. اگر به تصویر بالا و یا صفحه‌ی اصلی این سایت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چرا ما این وب‌سایت را به عنوان یک نمونه‌ی خوب انتخاب کرده‌ایم. همان‌طور که می‌بینید، کاربران به راحتی اطلاعات خلاصه و مفیدی درباره‌ی رویداد به دست می‌آورند و در صورت تمایل به آسانی به قسمت ثبت‌نام دسترسی پیدا می‌کنند.

در وب­سایت Mozcon تمامی اطلاعات مهمی که برای کاربران لازم است در قسمت بالای صفحه اصلی قرار داده شده است و کاربران می‌­توانند بدون نیاز به پیمایش و یا کلیک کردن زیر منوها، اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورند و تنها چیزی که باید به آن فکر کنند انتخاب و ثبت­ نام در رویداد مورد نظرشان است.

وب سایت موزکان

٢) در سراسر وب‌سایت از عناصر یکنواخت و سازگار استفاده کنید

شاید شما احساس کنید این موضوع کاملا واضح است اما سازگاری عناصر مختلف در وب‌سایت اغلب از جنبه‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود. در ادامه ما چند عنصر کلیدی که نقش اساسی در سازگاری قسمت‌های مختلف یک وب‌سایت دارند را معرفی می‌کنیم.

استفاده از یک فونت در تمام بخش های شبیه به هم

استفاده از رنگ­‌های متناسب باهم

استفاده‌ی درست از حروف کوچک و بزرگ

پیام‌های متناسب و سازگار به ویژه در فراخوان به عمل‌ها (CTA)

برندینگ یکنواخت نشانه‌ی بسیار خوبی است. بازدیدکنندگان در صورت دیدن ناسازگاری عوامل مختلف در یک وب­‌سایت، آنجا را ترک می‌­کنند و برداشت آن‌ها از وب­سایت مطلوب نیست. یک وب‌سایت حرفه‌ای، منسجم است و سازگاری به صورت کامل در آن رعایت شده است.

همایش

اکثر وب‌سایت‌ها به چنین مواردی اهمیت می‌دهند، به عنوان مثال، تصویر زیر نمایی از وب‌سایت tractionconf است که نشان می‌دهد سازگاری تا چه اندازه برای آن‌ها اهمیت داشته است. شما می‌بینید که در هدر سایت از همان فونت و رنگی استفاده شده که در قسمت خرید بلیت وجود دارد.

در طراحی وب‌سایت همایش ثابت قدم باشید!

٣) برای یافتن مخاطبان بیشتر، محتوای باکیفیت‌تر تولید کنید

محتوای باکیفیت به محتوایی گفته می‌شود که کاربران را جذب می‌کند و یا به اصطلاح آن‌ها را به مشتریان دائم تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ایجاد محتوای باکیفیت به صورت مداوم باعث افزایش میزان مخاطبان شما از طریق موتورهای جستجو نیز خواهد شد.

وب­سایت­‌هایی که بلاگ­‌های عالی دارند، می­‌توانند در طول سال با بازدیدکنندگان مختلف‌شان تعامل داشته باشند. بنابراین اطلاع­‌رسانی رویدادهای بعدی نیز برایشان بسیار آسان تر خواهد بود.

برای مثال، وبلاگ‌هایی مثل Sales Hacker وجود دارند که تعداد زیادی کنفرانس برای فروشندگان برگزار می‌کند تا بتوانند مهارت‌های‌شان را ارتقا بخشند. چنین وبلاگ هایی برای حفظ مخاطبان هدف خود، به طور مداوم مشغول نوشتن مطالب بسیار ارزشمند هستند. برخی از مقالات این وب‌سایت بیش از ۲۰۰  باز به اشتراک گذاشته شده‌اند. این سطح از عملکرد با سایر استراتژی‌های بازاریابی به آسانی قابل انجام نیست.

Sales Hacker

سخنرانان خود را تشویق کنید تا مطالب مفیدی برای وب‌سایت شما بنویسند، در این‌ صورت شما قادر خواهید بود بین سخنرانان و شرکت‌کنندگان رابطه بهتری برقرار کنید.

۴) مطمئن شوید که وب‌سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد

اگر وب‌سایت شما کاملا ریسپانسیو (واکنشگرا) طراحی نشود، احتمالا بسیاری از بازدیدکنندگان و مقدار زیادی از فروش بلیت‌ها را از دست خواهید داد. گوگل در ماه آوریل سال جاری اعلام کرد که وب‎‌سایت‌هایی که ریسپانسیو (بهینه‌سازی شده برای اندازه‌های مختلف) نیستند، جریمه خواهند شد و این بدان معناست که چنین وبلاگ‌هایی رتبه‌ی مناسبی از گوگل نخواهند گرفت.

این یعنی حتی اگر شما وب‌سایت شگفت­‌انگیزی طراحی کنید اما به ریسپانسیو بودن آن‌ اهمیت ندهید، بازدیدکنندگان و فروش بسیاری را از دست خواهید داد.

۵)  سرعت بارگذاری سایت‌تان را در نظر بگیرید

طبق آمار جهانی، از میان ۷۰ درصد افرادی که وب‌سایت شما را ترک می‌کنند، نزدیک به ۵۷ درصد از آن‌ها این کار را به دلیل تاخیر در بارگذاری وب‌سایت انجام می‌دهند. هر یک ثانیه برای بازدیدکنندگان شما مهم است. اگر وب‌سایت شما از لحاظ زیبایی‌شناختی در رده‌ی متوسطی قرار بگیرد اما سریع بارگذاری شود، بهتر از زمانی‌ است که وب‌سایت بسیار زیبایی داشته باشید اما سرعت بارگذاری آن کم باشد.

برای تخمین سرعت وب­سایت رویداد خود می­‌توانید از تست رایگان گوگل به نام PageSpeed استفاده کنید. آدرس سایت‌تان را وارد کنید تا گوگل زمان بارگذاری سایتتان را برای موبایل و کامپیوتر بسنجد و مواردی را برای بهبود سرعت آپلود وب­سایت‌تان به شما توصیه کند.

نتیجه­‌گیری: پنج مولفه‌­ی اصلی که باید در طراحی وب­سایت رویداد رعایت شوند

وب‌سایت رویداد شما می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت آن ایفا کند. اگر آن را به گونه ای طراحی کنید که کاربران را به سمت تصمیم­‌گیری مناسب هدایت کند، هماهنگی و انسجام در وب­سایت وجود داشته باشد، اصل یکنواختی و سازگار بودن اجزا در آن رعایت شود و وب­سایت شما دارای محتوای با کیفیت باشد، به راحتی خواهید توانست شمار کاربران آنلاین خود را افزایش دهید و در نتیجه به میزان فروش بالایی برسید.

اگر بتوانید وب­سایت رویدادتان را به صورت ریسپانسیو و طوری طراحی کنید که با سرعت مناسب بارگذاری شود، نه تنها دیگر خیل عظیمی از کاربرانی که به وب‌سایت‌تان مراجعه می‌کنند را از دست نخواهید داد، بلکه کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند نیز به جمع مشتریان شما اضافه خواهند شد و میزان نرخ تبدیل شما تا بی‌نهایت افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. محمد مهدی امیدخدا گفت:

    بسیار عالی و کاربردی

  2. مطلب خوبی بود، مرسی که به فکر افزایش سطح کیفیت رویدادها در ایران هستید

    1. آیدا احمدی گفت:

      سپاس از شما برای مطالعه و انتشار نقطه نظرتان.
      یقیناً با همراهی شما عزیزان قادر به ادامه ی این مسیر خواهیم بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *