۸ کارشناس حرفه‌ای از همایش‌های آینده می‌گویند

تاریخ: ۴ بهمن ۱۳۹۴
همایش‌های آینده

فکر می‌کنید در سال‌های آینده(سال ۹۵ و فراتر از آن) چه تغییراتی در روند برگزاری رویدادها ایجاد خواهد شد؟ آیا کنفرانس‌های سنتی واقعا از بین خواهند رفت؟ انتظارات و نیازهای شرکت‌کنندگان به چه صورتی تغییر خواهد کرد؟ کنفرانس‌های آینده به چه شکلی خواهند بود؟ پاسخ‌های کارشناسان جهان را بخوانید.


فکر می‌کنید در سال‌های آینده (سال ۹۵ و فراتر از آن) چه تغییراتی در روند برگزاری رویدادها ایجاد خواهد شد؟ آیا کنفرانس‌های سنتی واقعا از بین خواهند رفت؟ انتظارات و نیازهای شرکت‌کنندگان به چه صورتی تغییر خواهد کرد؟ همایش‌های آینده به چه شکلی خواهند بود؟ پاسخ‌های کارشناسان جهان را بخوانید. برخی از آن‌ها نکات مهمی را به شما خواهند گفت.

۱) ژان‌ژاپ ایندرمار، موسس  Masters in Moderation

محتوای عملی و کاربردی پادشاه خواهد بود. محتوا به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد. اما نه به صورت محتوایی که امروزه ارائه می‌شود. کنفرانس‌ها به کارگاه‌هایی مشتاقانه و قوی تبدیل خواهند شد که در آن‌ها دانش و همکاری به صورت موازی و عملی اتفاق خواهد افتاد. امروزه اکثر رویدادهای ما با هدف انتقال دانش برگزار می شوند. اما در آینده‌ای نزدیک این انتقال دانش با همکاری و کارهای عملی ادغام خواهد شد و هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان بدون دریافت محتوای عملی و کاربردی به خانه برنخواهند گشت.

۲) مایکل هیپل، صاحب موسسه مشاوره Michael Heipel

اگرچه آینده‌ی همایش‌ها تفاوت بسیاری با آن‌چه که ما حدس می‌زنیم خواهد داشت؛ اما بروز برخی اتفاقات حتمی است. به عنوان مثال همایش‌های آینده کمتر و کمتر به ارائه‌ی اطلاعات خواهند پرداخت. شاید بزرگ‌ترین دلیل شکل‌گیری رویدادهای امروز انتقال اطلاعات باشد اما همایش‌های آینده بیشتر برای شبکه‌سازی، ارائه‌ی چشم‌انداز، تغییر دیدگاه، ساخت ایده‌های فوق‌العاده استفاده خواهند شد. آن‌ها نحوه درک ما را از اطلاعات بی‌نهایتی که به شکل‌های گوناگون به دست می‌آوریم تغییر خواهند داد.

۳) کریستین آرنولد: بنیانگذار یک شرکت مشاوره‌ای

وقتی شرکت‌کنندگان شما می‌توانند مطالب ارائه شده را از یوتیوب ببینند، چرا باید زحمت رفتن به جلسه را به خود بدهند؟ شرکت‌‌کنندگان، یک تجربه‌ی فوق‌العاده می‌خواهند که در جای دیگری نتوانند کسب کنند: یادگیری و به اشتراک‌گذاری پویا، شبکه‌سازی و ارتباطات.

چرا در تعیین موضوع جلسات با حاضرین همکاری نداشته باشیم؟ تعیین موضوعاتی که باید به بحث گذاشته شوند و سوالاتی که باید پاسخ داده شوند. همایش‌های آینده پاسخگوی این نیازها خواهند بود. شما قبل از رویداد، در حین برگزاری رویداد و پس از آن در حال ارتباط با شرکت‌کنندگان و گرفتن نظر آن ها خواهید بود.

۴) مارک والکر: مدیر بازاریابی محتوای Eventbrite

همایش‌ها و یا هر چیزی که بنامیدشان (رویداد، کنفرانس و…) همگی به کامیونیتی‌های مختلف تبدیل خواهند شد. شما با شرکت‌کننده‌های‌تان نه فقط چند روز بلکه کل ۳۶۵ روز سال در ارتباط خواهید بود. بکسانی که این کار را نکنند، برای حفظ شرکت‌کنندگان و بالا بردن نرخ وفاداری آن‌ها به مشکل برخواهند خورد.

۵) دیمیتار توشکو، مسئول رشد در Weemss

نادیده گرفتن تکنولوژی، ریسک بزرگی برای شما خواهد بود. فناوری‌های پیشرفته منجر به صمیمیت و تعامل بیشتر انسان‌ها شده‌اند. سازمان‌دهندگان یک رویداد نمی‌توانند از تکنولوژی‌ها و برنامه‌های جانبی برای رویداد خود چشم‌پوشی کنند. آن‌ها باید از تکنولوژی‌ها برای ایجاد رویدادها و جلسات تعاملی‌تر و جذاب‌تر استفاده کنند.

۶) مارتن وانستی، مدیر طراحی رویدادها

حرکت از سمت برنامه‌ریزی به طراحی رویداد: هر کنفرانسی که با آغوش باز از راه‌های جدید برای تعامل، ارائه خدمات و مشارکت استقبال نکند، بی‌شک با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. همایش‌های آینده در کنار برنامه‌ریزی برای رویداد، نوآوری و یادگیری را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند. آن‌ها از برنامه‌ریزان رویداد به طراحان رویداد تبدیل خواهند شد. کنفرانس‌های جدید بسیار پویا و چندوجهی بوده و فرصت‌های بسیاری برای یادگیری و شبکه‌سازی فراهم خواهند کرد.

۷) راب دیویدسون: مدیرعامل MICE Knowledge

راب دیویدسون در مورد آینده‌ی همایش‌ها می‌گوید: به زودی متولدین نسل Y که مابین سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۵ میلادی متولد شده‌اند، گروه سنی غالب در جامعه خواهند شد و تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷۵ درصد از جمعیت فعال جوامع خواهند بود و آن‌ها انتظاراتی از کنفرانس‌ها دارند:

-ارائه‌های کوتاه‌تر: در آینده‌ای نزدیک زمان استاندارد ارائه‌ها به حدود ۲۰ دقیقه تقلیل خواهند یافت.

-تعامل بیشتر: نسل Y می‌خواهد بخشی از هر اتفاقی که می‌افتد باشد.

-غرق شدن در محتوا: همایش‌ها به زودی به صورت ترکیبی از حواس انسان درخواهند آمد. به این معنی که شما دیگر فقط با تصویر و صدا مواجه نخواهید شد.

-استفاده موثر از فناوری: نسل Y به طور وسیعی با اینترنت سرو کار دارد، بنابراین برای بهبود روند همایش و راحتی آنان کنفرانس‌ها باید هرچه بیشتر به فناوری روی آورد.

-شبکه‌سازی آسان‌تر خواهد شد: همایش‌ها روش‌های خلاقانه را در روند کار خود قرار داده و سعی می‌کنند شبکه‌سازی را به اوج خود برسانند.

۸) گریت هیجکوپ: کارشناس رسانه‌های اجتماعی آنلاین

کنفرانس‌های آینده کمتر به اشتراک اطلاعات یک‌جهته خواهند پرداخت. از آن‌جا که با استفاده از هر دستگاهی مردم قادر خواهند بود به صورت آنلاین در کنفرانس‌ها شرکت‌ کنند، بنابراین بسیاری از افراد تمایلی به طی مسافت‌های طولانی برای حضور در یک رویداد نخواهد داشت.  اما همایش‌های آینده باید به فعالیت‌هایی که مردم را از لحاظ جسمی به هم نزدیک می‌کنند توجه بیشتری کنند تا بتواند تجربه بهتری برای شرکت کنندگان رقم بزند. کارگاه‌های عملی، بحث‌های گروهی، یادگیری‌‌های عملی، تجربه و…

پلتفرمی مثل تد را در نظر بگیرید، این رویداد با این‌که به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود، اما هر ساله تعداد زیادی از افراد از سراسر دنیا برای حضور در آن اقدام می‌کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *