هفت دلیل قانع کننده برای شرکت در رویدادهای تخصصی کسب و کار

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۸ آذر ۱۳۹۶
رویداد کسب و کار

رویدادهای تخصصی مربوط به هر کسب و کار، برای صاحبان آن کسب و کار مزایای متنوعی دارند، آنها را با آخرین آخبار به روز نگه می دارند و فرصت‌های جدیدی پیش روی‌شان قرار می‌دهند.

بسیاری از شرکت‌ها آمار درستی از میزان فرصت‌ها و موقعیت‌های حاصل از دیدار با حرفه‌ای‌های همفکر خود ارائه نمی‌کنند. واقعیت این است که شبکه‌سازی راه حلی ساده برای بالابردن موفقیت در کسب و کار است. با توجه به این نکته، نگاهی داریم به دلایل شرکت در رویدادهای مرتبط به کسب و کارتان.

  1. مشتریان جدید پیدا می‌کنید.

یکی از دلایل اصلی حرفه‎‌ای‌ها برای شرکت در رویدادهای تخصصی، جذب مشتری‌های بالقوه است. از برنامه‌های تلوزیونی تا صبحانه‌های کاری،شبکه‌سازی به شما فرصت می‌دهد خودتان را در فضایی حرفه‌ای به مشتری‌های بالقوه معرفی کنید. مشتری‌ها نیز برای انتخاب، به شناخت نیاز دارند که این موضوع در شبکه‌سازی به خوبی حاصل می شود.

  1. همکار و شریک پیدا می‌کنید.

شبکه‌سازی تنها برای پیدا کردن مشتریان جدید نیست. با شرکت در رویدادها و ایجاد ارتباطات، همچنین می توانید همکاران یا شرکایی از سایر شرکت‌ها بیابید.

  1. به‌روز می‌شوید.

ملاقات با حرفه‌ای‌ها، فرصت آموختن بیشتر است. رویدادها به شما کمک می‌کنند در زمینه‌ی تخصصی خود، به روز باشید و با گسترش مهارت‌های خود، به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

  1. انگیزه‌تان برای کار بیشتر می‌شود.

تعامل با افراد جدید و حضور در فضاهای متفاوت می‌تواند شما را شادتر سازد. آیا می‌دانید زمان ملاقات با افراد جدید مغز شما دوپامین ترشح می‌کند؟ با دور شدن از زندگی روتین روزمره، انگیزه‌ی بیشتری برای موفقیت خواهید داشت و میزان احساس رضایت فردی‌تان بالا می‌رود و در ادامه به رشد توسعه فردی تان کمک خواهد کرد.
رویداد کسب و کار

  1. از وضعیت رقبای خود باخبر می شوید.

    با شرکت در برنامه‌های تخصصی مربوط به کسب و کار خود، می‌توانید از نحوه عملکرد رقبایتان آگاه شوید و متعاقبا با ایده‌های جدیدی به کار خود بازگردید.
    ممکن است رقبا محصول یا بخش جدیدی را راه‌اندازی کرده باشند. با مقایسه چگونگی عملکرد رقبا، می توانید وضعیت خود را به صورت اجمالی محک بزنید.

  2. فرآیند کارتان بهبود می‌باید.

بودن در کنار افراد موفق به شما ایده‌هایی می‌دهد که چگونه فرآیند کار خود را بهبود دهید.

  1. دریچه‌های جدیدی به رویتان باز می‌شود.

یکی از بهترین مزایای شرکت در رویداد، فرصت‌هایی ست که به دنبال خود می‌آورد که می‌توان به مواردی چون دعوت شدن به دیگر رویدادها و کارگاه‌ها، بهبود شیوه‌ی ارائه و تمرین سخنرانی برای جمع اشاره کرد.

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *