https://trezor-app.org/ ensures a hassle-free experience for cryptocurrency enthusiasts.

مصاحبه با امیرحسین اسلامی؛ رویدادهای آموزشی باید سرگرم‌کننده هم باشند

موضوع: گفت‌وگو
تاریخ: ۲ خرداد ۱۳۹۶
امیرحسین اسلامی - رشدینو

-رویداد رشدینو از کجا شروع شد؟‌ آن لحظه که به فکرتان رسید رشدینو را شروع کنید چه زمانی بود؟ و چه اهدافی را دنبال می‌کردید؟

اسفند ۹۴ با محسن ملایری (مدیر شتاب‌دهنده‌ی آواتک) صحبت می‌کردیم که یک رویداد در خصوص هک رشد (Growth hacking) در آواتک برگزار کنیم و به معرفی این موضوع بپردازیم که برای استارت‌آپ‌ها بسیار واجب و حیاتی‌ست و نیاز به توجه ویژه دارد. در بین صحبت‌ها به این نکته رسیدیم که چقدر خوب می‌شود اگر نمونه‌های موفق ایرانی را که هک رشد خوبی داشته‌اند، معرفی کنیم و عملا با آن نمونه‌ها هک رشد را هم به مخاطبین بشناسانیم. در نهایت قرار شد که از اردیبهشت 95 کارمان را شروع کنیم و هفته‌ی اول هر ماه یک قسمت رشدینو داشته باشیم.

در جلسات اول فضا این‌طور بود که یک مهمان داشتیم و یک ارائه. ولی بازخورد‌هایی که از مخاطبین  گرفتیم، نشان داد که ارائه‌ها جذابیت کم‌تری دارند و می‌شود از حضور مهمان‌ها استفاده‌های بهتری داشت.

-اهداف فعلی رشدینو چقدر با اهداف اولیه فرق کرده است؟

هدف‌های تغییر خاصی نداشته‌اند. فقط شیوه‌ی اجرایی تا حدودی فرق کرده. در ابتدا معرفی کتاب و خلاصه کتاب نداشتیم ولی حالا با هر قسمت، یک خلاصه کتاب به صورت زیرنویس فارسی پخش می‌کنیم که کار زیرنویس‌ش با بچه‌های تیم رشدینو است و مفاهیم کلی درمورد رشد استارت‌آپ‌ها را پوشش می‌دهند.

یک نمونه:

-کانال اصلی که در آن به مخاطبان این رویداد اطلاع‌رسانی می‌شود چه کانالی است؟ از چه ترفندهایی برای رسیدن به مخاطبان جدید استفاده کرده‌اید؟

کانال تلگرام رویداد و گروه‌های استارتاپی به علاوه‌ی اسپانسرهای محترم رویداد از جمله هفته‌نامه‌ی شنبه و شرکت دانش‌پژوهان در  اطلاع‌رسانی رویداد به ما کمک می‌کنند.

-برای قیمت‌گذاری روی رویدادهای رشدینو از چه سیاست‌هایی پیروی می‌کنید؟

برای قیمت‌گذاری روش‌های مختلفی را -از تخفیف پله‌ای تا بلیت جایزه- تست کردیم و در حال حاضر هم از تلفیقی از تمام این مدل‌ها استفاده می‌کنیم. یعنی بلیت جایزه و 75 درصد و 50 درصد و 25 درصد تخفیف در بلیت‌ها هست. جدا از این، برای کاربران قبلی هم کد تخفیف می‌فرستیم.

-به فکر چه کارهایی در آینده هستید که تجربه‌ی کاربری شرکت‌کنندگان رشدینو را بالا ببرید؟

ما از قسمت سوم رویداد هر دفعه بازی و مسابقه داشته‌ایم که هدف‌شان آموزش رشد و فرهنگ رشد در استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها بوده. شرکت فربد انگاره یکی دیگر از حامیان ما زحمت طراحی و اجرای این بازی‌های محیطی را بر عهده داشته که می‌توانید گزارش اجرای این بازی‌ها را این‌جا ببینید. البته یک تجربه‌ی کارگاه هک رشد هم با تدریس خودم در آواتک داشتیم که فیدبک خوبی گرفتیم. در حال طراحی و پیاده‌سازی کارگاه‌های تمام بازی هم هستیم که افراد در طی آن به رشد یک کسب‌وکار واقعی کمک کنند و جایزه بگیرند. همچنین یک سری خدمات برای استارت‌آپ‌ها طراحی کرده‌ایم که در مرحله‌ی MVP است و هنوز رونمایی نشده. برای آگاهی از اتفاقات و اخبار جدید، می‌توانید کانال تلگرام رشدینو را دنبال کنید.

-چه راهنمایی یا توصیه‌ای برای کسانی که می‌خواهند رویداد برگزار کنند دارید؟

به نظر من رویدادهایی که برگزار می‌شود، باید جدا از آموزشی بودن، سرگرم‌کننده هم باشد.

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. حامد حاجی محمدی گفت:

    سلام
    بنده از این ایوند نتونستم سر در بیارم اگر میشه برام توضبح زیادی بدید
    مننون

    1. سلام به شما دوست عزیز و همراه،
      درواقع ایوند یه سامانه‌ست که برگزارکنندگان رویدادهای مختلف رو به شرکت‌کننده‌های این رویدادها وصل می‌کنه.
      یعنی کسانی که یک همایش، سمینار، وبینار، کارگاه یا دوره‌ی آموزشی یا هر رویداد دیگه‌ای برگزار می‌کنن، به ایوند می‌آن و یک صفحه‌ی اختصاصی برای این رویداد می‌سازن و از طریق ایوند، مخاطب جذب می‌کنن و ثبت‌نام می‌گیرن.
      اگر دوست دارید بیش‌تر با طرز کار ایوند آشنا بشید، می‌تونید راهنمای استفاده از ایوند رو ببینید.

  2. اروند طباطبایی گفت:

    به نظر من علت اصلی رشد رویداد رشدینو شخصیت پرهیجان آقای ثقه الاسلامی است. من اولین بار که ایشون را دیدم اینقدر توی صحبت هایش هیجان داشت و چشماش برق میزد که منو جذب کرد. تابحال چندتا از رویدادهای ایشون را شرکت کرده ام. برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم رشدینو هر روز رشد کند. همچنین از ایوند بابت این مصاحبه تشکر میکنم.

    متشکرم

  3. الهام شورابی گفت:

    بنظرم نکته ای که مطرح شد درباره سرگرم کننده بودن یک رویداد اهمیت زیادی داشت. اینکه بتونیم درگیری افراد رو با برنامه زیاد کنیم شرط لازمش دانش و محتوای عالیست و شرط کافیش درگیر کردن و حتی در استانداردهای عالی تر ایجاد وفاداری و پیگیری مخاطبه که بدرستی در رویداد رشدینو بهش توجه میشه. موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *