قیمت‌گذاری بلیت رویداد؛ بررسی و مقایسه‌ی رویدادهای ایوند

در نوشته‌ی پیشین از اهمیت استراتژی قیمت‌گذاری بلیت‌ رویداد گفتیم و معیارهای تصمیم‌گیری برای این موضوع را شرح دادیم. در این نوشته قصد داریم نتیجه‌ی بررسی دقیق‌تر این موضوع را با شما در میان بگذاریم. ما با بررسی حدود ۲۵۰ رویداد در دسته‌بندی‌های پُر رویداد، که از ابتدای فصل پاییز در وب‌سایت ایوند ثبت شده بودند، به نکاتی در زمینه‌ی قیمت‌گذاری بلیت رویداد در دسته‌های مختلف رسیدیم که می‌تواند برای شما به عنوان برگزارکننده‌ی رویداد، راهگشا باشد.

‌‌

بررسی قیمت‌گذاری بلیت رویدادهای ایوند

در حال حاضر سه شاخه‌ی فنی، مهندسی و صنعت، تکنولوژی و کسب‌و‌کار، پر رویدادترین دسته‌بندی‌های تخصصی هستند.

۱. رویدادهای تکنولوژی

عمده‌ترین بخش رویدادهای تکنولوژی را رویدادهای آموزش طراحی سایت و سئو، برنامه‌نویسی و بلاک‌چین تشکیل می‌دهند. اصولا هرچه موسسات برگزارکننده، شناخته‌شده‌تر و معتبرتر باشند، قیمت بلیت به همان میزان بالاتر است و البته معمولا یک جلسه‌ی رایگان برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود. در مقابل، برگزارکنندگانی که به صورت فردی اقدام به آموزش در این حیطه کرده‌اند، اغلب اقدام به برگزاری دوره به صورت رایگان با هدف جذب مخاطب کرده‌اند.

pricingtable1

با توجه به قیمت‌گذاری بلیت رویدادهای سه دسته‌ی پر رویداد در حوزه‌ی تکنولوژی، می‌بینیم که به طور میانگین، قیمت بلیت برای رویدادهای برنامه‌نویسی، طراحی سایت و ارزهای دیجیتال، به ترتیب ۲۲، ۳۱ و ۳۰ هزار تومان به ازای هر ساعت است.

۲. رویدادهای کسب‌و‌کار

دوره‌های بازاریابی دیجیتال، فروش و مارکتینگ پر رویدادترین دوره‌های حوزه‌ی کسب‌و‌کار در وب‌سایت ایوند هستند. دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، هم به صورت فشرده و هم به صورت بلندمدت (۵ تا ۶ ماهه) تعریف می‌شوند. علاوه بر این، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های متنوعی نیز در این زمینه برگزار می‌شوند. دورهمی‌ها از جمله رویدادهایی هستند که ممکن است در هر حوزه‌ای جذابیت نداشته باشند، ولی دورهمی‌های حوزه‌ی کسب‌و‌کار میان کاربران ایوند، بسیار پرطرفدارند.

pricingtables2

با بررسی‌ قیمت‌گذاری بلیت رویدادهای حوزه‌ی کسب‌و‌کار، مشاهده می‌شود که دوره‌های دیجیتال مارکتینگ به نسبت سایر دوره‌های این حوزه، به همان نسبت که بلندمدت‌تر برگزار می‌شوند، قیمت‌های بالاتری نیز برای بلیت‌ها در نظر گرفته اند.

۳. رویدادهای فنی، مهندسی و صنعت

دوره‌های آموزشی کامپیوتر، مکانیک و صنایع پرطرفدارترین دوره‌های حوزه‌ی فنی و مهندسی هستند. موسسات شناخته‌شده (مانند جهاد دانشگاهی)، دوره‌های تخصصی کامپیوتری (مانند CCNA و میکروتیک) برگزار می‌کنند که با استقبال دانشجویان رو‌به‌رو شده است. رویدادهای یک‌هفته‌ای مانند کارگاه‌ها هم در زمینه‌ی مکانیک و صنایع برگزار می‌شود که معمولا توسط موسسات شناخته‌شده برگزار می‌شوند.

pricingtables3

با بررسی قیمت‌گذاری بلیت رویدادهای حوزه‌ی صنایع، مشاهده می‌شود که قیمت‌ بلیت‌های مربوط به این دسته، بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

تجربه‌ی شما در قیمت‌گذاری بلیت رویداد

اگر شما هم برگزارکننده‌ی رویداد در این حوزه‌ها هستید، می‌توانید تجربه‌ی خود در زمینه‌ی انتخاب استراتژی مناسب قیمت‌گذاری بلیت‌های رویدادتان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. از کجا شروع کردید، چه روش‌هایی را امتحان کردید؟

اگر بخواهید به شخصی که ابتدای راه ِ برگزاری رویداد است، توصیه‌هایی برای قیمت‌گذاری بلیت رویداد ارائه کنید، چه نکات کلیدی را پیشنهاد خواهید کرد؟

نظر خود را زیر این پست ثبت کنید یا با ما در تماس باشید…

رویدادهای وب‌سایت ایوند را ببینید و نحوه‌ی قیمت‌گذاری بلیت رویدادها را بررسی و مقایسه کنید!

 

نظرات بازدیدکنندگان

  1. میم گفت:

    منظور از «شناخته شده بودن» چیه؟ یعنی معیار اینکه یه برگزارکننده ای رو شناخته شده در نظر گرفتین چی بوده؟

    1. آیدا احمدی گفت:

      سپاس از پرسشی که مطرح کردید و می تونه پرسش سایر خوانندگان این مطلب باشه.
      معمولا مخاطب بر اساس این که از سوی کدام رسانه ها در معرض تبلیغات بوده و تجربه ی شخصی خود و دایره ی ارتباطی خود، تصمیم می گیره که برگزارکننده (فرد یا موسسه) شناخته شده هست یا خیر. موقعی هست که یک برگزارکننده از سوی تعداد بسیار زیادی از افراد در طول زمان شناخته شده و برجسته هست (مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و موقعیتی هم ممکنه باشه که افراد بسیار کمی موسسه ی برگزارکننده ی رویداد رو بشناسن. طبیعتاً اعتماد و شناخت مخاطب در تصمیم گیری خرید او نقش مهمی داره.

  2. این خیلی عالی بود . حتما با دوستانم به اشتراک خواهم گذاشت.

    1. آیدا احمدی گفت:

      سپاس از شما.
      امیدواریم به کمک دیدگاه‌های شما برگزارکنندگان گرامی، بتوانیم مطالب کاربردی بیشتری منتشر کنیم.

  3. نانو گفت:

    تشکر از اطلاعات مفیدی که به اشتراک میگذارید
    موفق باشید

  4. مهدی گفت:

    باسلام
    مطلب خوب و جامعی بود
    آیا ایوند به برگزارکنندگان مشاوره ی قیمت گذاری رویداد هم می دهد؟
    به عنوان مثال بعد از تعریف رویداد و قبل از انتشار در وبسایت، بالا یا پایین بودن نسبی قیمت به برگزار کننده اطلاع رسانی شود

    1. آیدا احمدی گفت:

      درود بر شما
      برگزارکنندگانی که درخواست مشاوره در این زمینه را دارند، می توانند از طریق آیدی تلگرام evand_ads@ با ما در تماس باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *