چرا باید در رویدادهای کارآفرینی شرکت کنیم

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
رویداد کارآفرینی

آمار جهانی نشان می‌دهد که 30 درصد از کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌‌‌‌آپ‌ها نمی‌توانند بیش از 24 ماه دوام بیاورند. آمار دیگری که میان موسسین استارت‌آپ‌ها مشهور است و البته رسمی نیست، این است که 99 درصد از استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و تنها 1 درصد می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

اگر به دنبال تاسیس یک استارت‌آپ هستید یا به تازگی کسب‌وکارتان را شروع کرده‌اید، می‌توانید با شرکت در رویدادهای کارآفرینی مختلف، توانایی‌هایی به دست آورید که کسب‌وکار شما را تبدیل به یکی از معدود استارت‌آپ‌های موفق کند.

اگر پیش از این به شرکت در یک رویداد کارآفرینی فکر کرده‌اید اما نتوانسته‌اید خودتان را راضی کنید، دلایلی که در ادامه ذکر می‌شوند را بخوانید. شاید در رویداد بعدی شرکت کردید…

۱- از بهترین‌ها یاد بگیرید

یک کارآفرین -هرچه‌قدر هم که باهوش و بااستعداد باشد- نمی‌تواند همه چیز را به تنهایی بداند. شما در مسیرتان اشتباه خواهید کرد، از این اشتباهات یاد خواهید گرفت و رو به جلو ادامه خواهید داد. اما گاهی اوقات یک اشتباه می‌تواند برای‌تان بسیار گران تمام شود؛ حتی به قیمت کل کسب‌وکارتان.

شرکت در رویدادهای کارآفرینی به شما این فرصت را خواهد داد تا از تجربیات کسانی بشنوید که مسیری طولانی را طی کرده‌اند و در این مسیر اشتباهات زیادی را هم مرتکب شده‌اند. این تجربیات می‌تواند به شما نشان داد که چه‌طور جلوی وقوع اشتباهات را بگیرید یا اگر تا این‌جا اشتباه کرده‌اید، چه‌طور از ادامه‌ی عواقب آن جلوگیری کنید.

۲- با دیگران ارتباط بگیرید (شبکه‌سازی کنید)

شرکت در یک رویداد، فقط نشستن و گوش دادن به سخن‌ران‌ها نیست. یکی از بزرگ‌ترین فایده‌های شرکت در رویدادهای کارآفرینی، آشنا شدن و ارتباط با افراد دیگری‌ست که از بسیاری جهات شبیه شما هستند.

گاهی اوقات سبک زندگی کارآفرینی می‌تواند حس تنها بودن به شما بدهد، به‌خصوص اگر عضوی از یک جامعه‌ی کارآفرینان نباشید. کسانی که در یک رویداد کارآفرینی با آن‌ها شوید، تبدیل به دوستانی خواهند شد که حرف‌هایی که نمی‌توانید برای دیگران توضیح دهید را به راحتی درک خواهند کرد و به‌ترین مشاوره‌ها را در اختیار شما قرار خواهند داد. فقط کافی‌ست در یک رویداد کارآفرینی خوب شرکت کنید و با افراد مناسب ارتباط بگیرید. این کار اصطلاحا شبکه‌سازی حرفه‌ای نیز نامیده می‌شود.

یک شبکه‌ی ارتباطی گسترده و حرفه‌ای، می‌تواند در مسیر کارآفرینی شما بسیار مفید باشد.

۳- درمورد وضعیت بازار و صنعت بیش‌تر بدانید

هر وقت تغییرات عمده و گسترده‌ای در یک صنعت اتفاق می‌افتد، معمولا این کارآفرینان هستند که بیش‌ترین آسیب را می‌بینند. در چنین شرایطی آن‌ها باید به سرعت تغییر جهت دهند و مسیر و اهداف کسب وکارشان را تغییر دهند یا شاهد شکست آن باشند.

این مسئله به این دلیل رخ می‌دهد که استارت‌آپ‌ها معمولا به سهم خودشان از بازار دقت دارند تا بتوانند در همان بخش رشد بیش‌تری داشته باشند اما کل صنعت را از یاد می‌برند.

اگر می‌خواهید برای تغییرات عمده‌ی بازار آماده باشید، باید صنعتی که در آن هستید را خوب بشناسید. و برای به دست آوردن این شناخت، شرکت در یک رویداد کارآفرینی می‌تواند قدم اول باشد. این رویدادها به شما اجازه می‌دهند برای چند ساعت هم که شده از محدوده‌ی فعالیت خودتان خارج شوید و اتفاقات روز و تغییرات صنعت را ببینید. تغییراتی که در حالت عادی احتمالا از آن‌ها آگاه نمی‌شدید. بعد از شرکت در رویداد می‌توانید برای تمام تغییرات احتمالی پیش رو آماده شوید و برنامه‌ریزی کنید.

۴- الهام بگیرید

وقتی همیشه در یک محیط باشید و با افراد و مشکلاتی خاص سر و کار داشته باشید، به راحتی می‌توانید حس خلاقیت‌تان را از دست بدهید. واقعیت این است که این حس خلاقیت باید هر چند وقت یک بار تغذیه شود و یک رویداد کارآفرینی خوب می‌تواند دقیقا همین کار را انجام دهد.

رویدادهای کارآفرینی معمولا افراد و ایده‌هایی را به شما می‌شناسانند که می‌توانند الهام‌بخش خوبی برای‌تان باشند. بسیاری از کارآفرینان با یک تجربه و درس جدید یا یک ایده‌ی خوب از رویدادها خارج می‌شوند.

۵- در هر صورت چیزی را از دست نمی‌دهید!

رویداد کارآفرینی می‌تواند فایده‌های بسیاری برای شما داشته باشد و از طرف دیگر، شرکت در آن ریسکی برای‌تان ندارد. مهم نیست در چه حوزه‌ای فعالیت دارید، شرکت در یک رویداد کارآفرینی تقریبا همیشه چیز جدیدی برای شما خواهد داشت. این چیز جدید می‌تواند فهمیدن این نکته باشد که مشتریان چه نوع تجربه‌ی کاربری از شما می‌خواهند یا این‌که چه تکنولوژی‌های جدیدی امکان اضافه شدن به محصول شما را دارند یا هر چیز دیگر.

در مجموع…

شرکت در یک رویداد کارآفرینی عملا هیچ ریسک خاصی برای شما ندارد و هزینه‌ی احتمالی آن هم قطعا به ارزشی که می‌توانید از آن دریافت کنید، نمی‌رسد.

همین حالا رویداد یا همایش کارآفرینی مورد نظرتان را از میان رویدادهای ایوند انتخاب کنید و به راحتی در آن ثبت‌نام کنید.

شرکت در رویداد کارآفرینی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *