آیا رویداد پزشکی نقشی در زندگی ما ایفا می‌کند؟

رویداد پزشکی

در دنیای پزشکی که هر روز در حال دگرگونی است برنامه‌های آموزشی یکی از ضروریات است. دراین مقاله نیاز به برگزاری و شرکت در رویدادهای پزشکی بررسی می‌شود.


در دنیای پزشکی که هر روز در حال دگرگونی است برنامه‌های آموزشی یکی از ضروریات است. هر روزه ابداعات، اختراعات، مطالعات و دستورالعمل‌های معتبر ساخته و منتشر می‌شوند. برای یک پزشک پرمشغله بسیار مشکل خواهد بود تا در جریان این دگرگونی‌ها قرار بگیرد. بنابراین پزشکان باید هر چند وقت یک بار با شرکت در جلسات، کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها و وبینارها برای انطباق و پیش روی با این تغییرات، دانش خود را به روز رسانی کنند.

رویداد پزشکی علاوه بر نقش آموزشی، عملکردهای بسیاری دارد. از جمله تقویت مهارت‌ها، توانایی تعامل با همکاران، آشنایی با امکانات و تکنولوژی جدید، توانایی رسیدن به اتفاق نظر در موضوعات و بحث‌های پزشکی که در بهبود سیستم سلامت بسیار موثر است و بسیاری موارد دیگر. اگرچه راه‌های بسیاری برای تقویت مهارت وجود دارد. مانند مطالعه، گوش دادن به پادکست، دیدن ویدئوهای آموزشی در یوتیوب و راه‌های متعدد دیگر. پس برای چه وقت و هزینه خود را صرف برگزاری رویداد پزشکی کنیم؟

حقیقت این است که این روش‌ها به دانش ما می‌افزاید ولی شرکت در رویداد پزشکی (کنفرانس، سمینار، سمپوزیوم) باعث قرارگیری در موقعیت‌هایی می‌شود که از طریق مطالعه قابل دست‌یابی نیست. برای مثال شنیدن موقعیت‌های پیش آمده برای سایر پزشکان و پرستاران، آشنایی با چگونگی مواجهه آن‌ها و شنیدن پیشنهادات سایر شرکت‌کنندگان. این گردهمایی‌ها باعث یادگیری موثر از “آزمون و خطاها”ی دیگران، یادگیری بهترین روش‌ها و باعث گسترش مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید می‌شود. تمامی این‌ها اثر مستقیمی بر فعالیت‌های کلینیکی روزانه و افزایش کیفیت سیستم سلامت دارد.

از دیگر مزایای شرکت در اینگونه اجتماعات فراغت از کار برای تمرکز بر تقویت مهارت‌ها، ملاقات حضوری با افراد متخصص حوزه فعالیت خود، خارج شدن از محدوده امن و ورود به دنیای ایده‌های نوین، تکنیک‌ها و راه حل‌های جدید، ملاقات با افراد هم فکر برای طرح مشکلات و رسیدن به راه حل و اتفاق نظر، انگیزه برای رشد و افزایش توانایی‌ها است.

رویداد پزشکی

مزایای شرکت حضوری در رویداد پزشکی

یکی از بزرگترین مزایای شرکت حضوری در کنفرانس‌ها این است که از شبکه سازی رو در رو بهره مند خواهید شد. احتمال صحبت و برقراری ارتباط با یک هم فکر، هم رشته یا متخصص حوزه فعالیت در کنفرانس‌های حضوری به مراتب بیشتر از آنلاین است. حضور در یک رویداد پزشکی به منزله حضور واقعی در جامعه پزشکی و امکان پرسیدن سوالات و شنیدن تجربیات متخصصین این حوزه است. در گردهمایی‌ها افراد با محصولات و تکنیک‌های جدید پذیرای سوالات و نظرات شما خواهند بود.

رویدادهای آنلاین فرصت گپ زدن‌های دوستانه و حرفه‌ای را از ما سلب می‌کنند. از طرفی دیدن چهره افراد حس اعتماد و راحتی بیشتری را برای شروع مکالمه ایجاد می‌کند. در این گونه رویدادها شما با حضور در محیط، انگیزه بیشتری برای رشد و به روز رسانی دانش خود خواهید داشت. علاوه بر این در رویدادهای آنلاین احتمال قطع شدن ارتباط و از دست دادن قسمتی از سخنرانی‌ها وجود دارد.

رویداد پزشکی

مزایای شرکت در رویداد پزشکی آنلاین

با این مورد شروع می‌کنیم که برخی مواقع امکان حضور در کنفرانس‌ها برای ما مقدور نیست و حضور آنلاین در کنفراس از عدم حضور بهتر است.

شرکت در این رویدادها رایگان و یا با صرف هزینه کمتری مقدور خواهد بود به این دلیل که نیازی به پرداخت هزینه رفت و آمد، غذا یا بسیاری موارد دیگر نیست و این یکی از دلایل اصلی شرکت در کنفرانس‌های آنلاین است.

در کنفرانس‌های آنلاین شما می‌توانید در خانه و با راحتی بسیار به مطالب گوش دهید. اگر در سفر هم باشید مادامی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید در کنفرانس شرکت کنید. یکی دیگر از مزایای برخی کنفرانس‌های آنلاین، امکان گوش دادن دوباره به مطالب است. در این کنفرانس‌ها فایل صوتی یا تصویری پس از اتمام برگزاری به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

چرا رویداد پزشکی برگزار کنیم؟

  • برای همیشگی بودن یادگیری و گسترش مهارت‌ها
  • معرفی خود
  • معرفی پژوهشگاه محل فعالیت
  • کسب انحصاری امتیاز برگزاری رویدادهای پزشکی

در کشورهای توسعه یافته شرکت‌هایی مسئول برگزاری رویدادهای پزشکی هستند. نقش اصلی این بیزینس‌ها تامین منابع مورد نیاز برای به روز رسانی جامعه پزشکی است. لزومی ندارد کار شما مرتبط با پزشکی باشد. فقط کافیست با شناسایی فعالان این حوزه موجبات گردهمایی و آموزش جامعه پزشکی را فراهم آورید. شرکت‌های بین‌المللی بسیاری انحصار برگزاری این رویدادهای تخصصی و بزرگ را بر عهده داشته و از این طریق به برندی در حوزه پزشکی تبدیل شده‌اند. این نیاز در کشور ما نیز روز به روز در حال افزایش است و برگزار کنندگان می‌توانند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کنند.

رویداد پزشکی

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. به امید روزی که اینطور همایش ها راحت تر و بدون دغدغه برگزار بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *