چرا باید در دوره های آموزشی حقوق شرکت کنید؟

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
دوره های آموزشی حقوق

سالانه دوره ها و کنفرانس های حقوقی زیادی برگزار می‌شوند. واقعیت این است که گاهی تنوع رویدادهای این حوزه با قیمت‌های متفاوت و برگزارکنندگان گوناگون، ممکن است باعث شود ندانید از کجا شروع کنید. همچنین ممکن است ندانید با چه هدفی در دوره های آموزشی حقوق شرکت کنید که این موضوع، تصمیم‌گیری را سخت‌تر می‌کند. با توجه به این که هر رویدادی در حالت عمومی می‌تواند برای شما مفید باشد، در این مقاله در این باره صحبت می‌کنیم که به چه دلیلی و با چه هدفی باید در دوره های آموزشی حقوق شرکت کنید.

در دوره های آموزشی حقوق از نزدیک با متخصصان این حوزه آشنا می‌شوید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در رویدادها به صورت عمومی، این است که با خبرگان حوزه‌ی تخصصی فعالیت خود آشنا می‌شوید. بدون در نظر گرفتن میزان سابقه و حیطه‌ی فعالیت حقوقی تان، شما با دیگر افراد حاضر در دوره های حقوقی یک نقطه‌ی مشترک دارید؛ همه‌ی شما از وکیل و مشاور حقوقی گرفته تا استاد یا دانشجوی رشته‌ی حقوق، عضوی از جامعه‌ی حقوقدانان هستید.

با شرکت در دوره های آموزشی حقوق می‌توانید از نزدیک با مشاوران حقوقی و وکلا دیدار داشته باشید. برقراری ارتباط مستقیم با این افراد در حالت عادی آسان نیست، اما در رویدادهای حضوری به راحتی می‌توان با آن‌‌ها گفتگو کرد و آشنا شد. اگر در آینده نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید، این ارتباطات برای شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در این راستا، خود و فعالیت‌های خود یا شرکت‌تان را به دیگر فعالان این حوزه معرفی کنید، کارت ویزیت خود را به همراه داشته باشید و پس از دوره‌ها، ارتباط خود را با این افراد حفظ کنید.

‌‌

در راستای توسعه‌ی مسیر شغلی و تحصیلی قدم برمی‌دارید

اگر در دوره های آموزشی حقوق شرکت کرده‌اید، در جمع خودتان را نشان دهید، سوال بپرسید و اطلاعات تخصصی‌تان را با دیگر شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید. در این صورت احتمال بالایی وجود دارد که نظر برگزارکننده‌ی رویداد به شما و مهارت‌های شما جلب شود؛ تلاش شما ممکن است منجر به شکل‌گیری همکاری‌هایی میان شما و برگزارکننده‌ی رویداد در آینده شود. این همکاری‌ها می‌تواند در قالب دعوت از شما به عنوان حضور در رویدادهای آتی به عنوان سخنران، داور، مهمان ویژه یا مانند این‌ها شود. سپس به تدریج می‌توانید برگزارکننده‌ی میزگرد حقوقی، وبینار حقوقی و یا پنل‌های پرسش و پاسخ حقوقی شوید.

همچنین ممکن است داوطلب آزمون‌های وکالت یا دروس مربوط به دانشگاه باشید. با شرکت کردن در کارگاه های آموزشی حقوق، خود را برای پیشی گرفتن از رقبا آماده می‌کنید و به فنون مختلف مورد نیاز در این حوزه مجهز می‌شوید.

 ‌

تجربه‌های جدید در زمینه‌ی برگزاری رویدادهای حقوقی کسب می‌کنید

رویدادهایی که در آینده به صورت انفرادی یا با همکاری دیگر فعالان حوزه‌ی حقوقی و مالی برگزار می‌کنید، می‌تواند در قالب دوره ی آموزش مجازی حقوق هم باشد. در ابتدای مسیر، اگر منابع کافی برای برگزاری رویداد حضوری ندارید، از طریق کانال‌های تبلیغاتی ِ آنلاین، مخاطبان هدف خود را شناسایی و جذب کنید.

امروزه دوره های آموزشی آنلاین به دلیل صرفه‌جویی در زمان رفت و آمد، افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و در ساعات غیر کاری یا زمان‌هایی مانند عید نوروز، ماه مبارک رمضان، یا تعطیلات دیگر، وبینار حقوقی برگزار کنید. به این وسیله می‌توانید گستره‌ی نفوذ خود در فضای دیجیتال را بیشتر کنید، افراد با استعداد را شناسایی کنید و در راستای اهداف خود و توانمندی آن‌ها قدم بردارید.

دوره آموزشی حقوق 

‌روابط حرفه‌ای در راستای فعالیت‌های حقوقی ایجاد می‌کنید

اگر شما بنیانگذار یک شرکت حقوقی هستید، حتما می‌دانید که این شرکت‌ها معمولا در زمینه‌ی بازاریابی، روابط عمومی و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی چندان قوی نیستند؛ شما با آشنایی با افراد ماهر، می‌توانید از تخصص آن‌ها به ویژه در توسعه و پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی اثربخش، بهره‌مند شوید. شما همچنین می‌توانید با هدف جذب مشتری، رویدادهای مختلف را محلی برای معرفی فعالیت‌های موسسه‌ی حقوقی خود بدانید.

از آن‌جا که گستره‌ی مسائل حقوقی وسیع است، در دوره های آموزشی حقوق می‌توانید با افرادی آشنا شوید که در حوزه‌های متنوع فعال هستند؛ آن‌ها می‌توانند برای اهداف شما در حیطه‌ی تخصصی‌تان به عنوان یک عامل مکمل دیده شوند. به این ترتیب، فعالیت‌های مشترکی که در آینده به کمک همدیگر اجرایی خواهید کرد، جامع‌تر خواهد بود و به طیف وسیع‌تری از مخاطبان‌تان منفعت خواهد رساند.

 ‌

به عنوان فردی تاثیرگذار بر جامعه‌ی حقوقدانان شناخته خواهید شد 

رویدادها و دوره های آموزشی حقوق می‌توانند جایگاهی برای عرض اندام شما باشند؛ وقتی در رویدادهای بزرگ حقوقی مثل کنفرانس‌ ها و گردهمایی های حقوقی شرکت می‌کنید، نظرات تخصصی خود را در شبکه‌های اجتماعی بازتاب دهید. مطمئن باشید که از هشتگ‌های درست در توییتر استفاده می‌کنید. با فعالان این حوزه که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید در مورد صحبت‌های آن‌ها به عنوان سخنران، مهمان ویژه و داور نظر بدهید. پیشنهاد می‌شود در مورد رویداد تخصصی حقوقی که شرکت کرده‌اید در صفحه‌های مجازی خود اطلاع‌رسانی کنید، افراد متخصص در این حوزه را به دیگران معرفی کنید و ارتباط مجازی خود با آن‌ها را بیشتر تقویت کنید.

 

رویدادهای حقوقی در سال های اخیر

مسائل حقوقی وجوه متعددی دارند و دوره های آموزشی حقوق در زمینه‌های مختلفی برگزار می‌شوند. بررسی حقوق خانواده، قراردادهای کار و استخدامی، مذاکرات و نگارش حقوقی، آیین دادرسی کار، تنها چند مورد از فعالیت‌هایی است که توسط موسسات حقوقی انجام می‌شوند. در چند سال اخیر، با توجه به نیاز فزاینده‌ی کسب‌وکارها به شفافیت‌های حقوقی و قانونی، کارگاه های حقوقی در زمینه‌ی الزامات حقوقی کسب‌وکارها و به ویژه استارتاپ‌ها نیز برگزار می‌شوند و پرطرفدار هستند. شما هم می‌توانید بسته به نیاز خود، در دوره های آموزشی حقوق با به‌‌روز‌ترین مطالب آموزشی شرکت کنید:

دوره آموزشی حقوق

‌‌

‌‌

نظرات بازدیدکنندگان

  1. مسباره گفت:

    ممنون، مطلب خیلی خوبی بود

  2. دوره های حقوق واقعا اینده دارن
    باارزوی سلامتی برای شما خانم احمدی

    1. آیدا احمدی گفت:

      سپاس و همچنین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *