چگونه از طریق گوگل مخاطبان بیشتری برای رویداد جذب کنیم؟

تاریخ: ۸ آذر ۱۳۹۶
جستجوی گوگل

چگونه رویداد خود را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر نشان دهیم؟

موتورهای جستجو یکی از ابزارهای اصلی کاربران در استفاده از اینترنت است و گوگل را می‌توان مهم‌ترین، قوی‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها دانست. با استفاده از موتور جستجوی گوگل، کاربران قادر هستند که پاسخ سوالات خود در زمینه‌های متفاوت را بیابند، کالای مورد نظر خود را پیدا کنند و در مورد موضوعات مختلف اطلاعات کسب کنند. بیش از ده‌ها هزار جستجو در روز برای شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، کارگاه‌ها، کلاس‌ها و رویدادها صورت می‌گیرد و این یک فرصت عالی برای برگزارکنندگان رویداد است تا بتوانند توجه مخاطبین بالقوه را به رویداد خود جلب کنند.

جستجوی گوگل

ما قواعدی را به شما آموزش می‌دهیم تا احتمال قرار گرفتن رویداد شما در صفحات اول جستجوهای گوگل افزایش یابد:

  1. انتخاب یک کلمه‌ی کلیدی: منظور از کلمه‌ی کلیدی یا keyword، عنوان یا موضوع اصلی رویداد شماست. برای مثال در صورتی که یک رویداد در زمینه‌ی مقاله‌نویسی برگزار می‌کنید، کلمه‌ی کلیدی شما می‌تواند «کارگاه مقاله‌نویسی» یا «ورکشاپ مقاله‌نویسی» باشد. مهم است که از این کلمه‌ی کلیدی در عنوان رویداد خود استفاده کنید؛ به طور مثال:
    • کارگاه مقاله‌نویسی برای دانشجویان ارشد
    •  ورکشاپ مقاله‌نویسی از صفر تا صد
  2. برای رویداد خود توضیحاتی کامل بنویسید که حداقل 300 کلمه داشته باشد: گوگل توصیه می‌کند که برای امتیاز بیشتر دادن به متن شما و قرار گرفتن رویداد در بخش‌های بهتر جستجو، متنی که می‌نویسید بیش از 300 کلمه داشته باشد.
  3. از کلمه‌ی کلیدی خود به میزان 1 الی 2 درصد از تعداد کل کلمات توضیحات رویداد خود استفاده کنید: به عنوان مثال اگر توضیحات رویداد شما 560 کلمه است، 5 تا 6 بار کلمه‌ی کلیدی خود را در داخل متن ذکر کنید. البته توجه داشته باشید که گوگل تکرار بیش از حد کلمه‌ی کلیدی را امتیازی منفی برای رتبه‌ی سایت شما می‌داند.
  4. بک لینک: در صورتی که وب‌سایت دارید، یک متن در وبلاگ یا سایت خود منتشر کنید و کلمه‌ی کلیدی که انتخاب کرده‌اید را به صفحه‌ی رویداد خود در ایوند هایپرلینک کنید. در صورت امکان از اطرافیان و دوستان‌ خود که صفحات معتبری دارند بخواهید در سایت خود به صفحه‌ی رویداد شما لینک بدهند. وجود بک‌لینک‌ از سایت‌های معتبر تاثیر زیادی در قرار گرفتن رویداد شما در نتایج جستجوی گوگل دارد. همچنین انتشار لینک رویداد در شبکه‌های اجتماعی نیز در بهبود وضعیت رتبه‌بندی شما موثر است.

نکته:

برای برخی از کلمات کلیدی مانند «کلاس آموزش زبان» یا «کلاس کنکور» رقابت شدیدی در گوگل وجود دارد. برای کلماتی که رقابت زیاد باشد، قرار گرفتن رویداد شما در صفحات اول نیازمند زمان زیاد و فاکتورهای دیگر است.

امیدواریم که رویداد شما را در اولین بخش جستجوی گوگل ببینیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *