توسعه‌ی فردی چیست و چرا شرکت در رویدادها برای تحقق آن لازم است

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
توسعه‌ی فردی

بحث رشد و توسعه‌ی فردی قدمتی طولانی دارد. اما شاید بتوان نقطه‌ی رسمی و مدرن آغاز آن را فعالیت‌های “دِیل کارنگی” در قرن بیست‌ام دانست. جالب این‌جاست که توسعه‌ی فردی به معنای امروزی، از همان ابتدا با مفهوم رویداد و شرکت در رویداد گره خوده است. شما هم اگر بخواهید به یک نسخه‌ی به‌تر از خودتان تبدیل شوید -بسته به ویژگی‌های شخصیتی‌تان- چند راه پیش رو دارید که یکی از آن‌ها شرکت در رویدادهایی‌ست که برای توسعه‌ی مهارت‌های مختلف شما ساخته شده‌اند.

همان‌طور که احتمالا تا این‌جای کار حدس زده‌اید، توسعه‌ی فردی فقط مباحثی مثل پیدا کردن انگیزه و کنار گذاشتن تنبلی و ساختن اراده و… را شامل نمی‌شود. در واقع، هر اتفاقی که باعث ایجاد تغییر در شما در جهت بهبود شود، یک نوع توسعه‌ی فردی در شما ایجاد کرده است.

توسعه‌ی فردی چیست؟ تعریف توسعه‌ی فردی

براساس تعریفی که در ویکی‌پدیا موجود است، «توسعه‌ی فردی فعالیت‌هایی را پوشش می‌دهد که آگاهی و هویت را بهبود می‌بخشند، استعدادها و پتانسیل‌ها را پرورش می‌دهند، سرمایه‌ی انسانی می‌سازند، زمینه‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای وکاری را فراهم می‌کنند، کیفیت زندگی را بالا می‌برند و به یافتن و تحقق رویاها و آرزوها کمک می‌کنند.»

این تعریف نشان می‌دهد که همه‌ی ما برای ساختن یک زندگی به‌تر و تبدیل شدن به نسخه‌ای به‌تر از خودمان، از تلاش برای توسعه‌ی فردی ناگزیریم.

چرا شرکت در رویدادها برای توسعه‌ی فردی لازم است؟

همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم، شرکت در رویداد می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای یادگیری و پیش‌رفت باشد. نکته این‌جاست که شما باید در انتخاب رویداد تا جایی که می‌توانید دقت کنید و با دیدی باز و روحیه‌ی یادگیری در آن‌ها شرکت کنید.

1- رویدادها یکی از به‌ترین فرصت‌های یادگیری هستند

یادگیری برای پیش‌رفت و توسعه فردی امری ضروری‌ست. و رویدادهای خوب می‌توانند چیزهای زیادی به شما یاد بدهند. فقط کافی‌ست بخواهید یاد بگیرید!

2- رویدادها شبکه‌ی ارتباطی شما را می‌سازند

افرادی که می‌شناسید، کسانی که با آن‌ها مشورت می‌کنید یا می‌توانید درمورد پروژه‌های مختلف حرفه‌ای و شخصی با آن‌ها همکاری کنید، عموما باعث تغییر شما در طول زمان می‌شوند. تغییری که اگر در انتخاب‌های اولیه‌تان دقت کنید، قطعا باعث رشد شما خواهد شد.

3- رویدادها به شما انگیزه می‌دهند

دیدن مهمانان و سخن‌رانان رویدادها و آشنایی با آن‌ها در کنار برخی از شرکت‌کنندگان، به شما انگیزه خواهد داد تا مسیر درست را انتخاب کنید و از طی کردن آن و رسیدن به موفقیت ناامید نشوید.


همین حالا رویداد توسعه فردی مورد نظرتان را از میان رویدادهای ایوند انتخاب کنید و به راحتی در آن ثبت‌نام کنید.

رویدادهای توسعه فردی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *