توان‌ یابان را باور کنیم

تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۶
توان تک و توان یابان

دوازدهم آذرماه در تقویم به نام روز جهانی معلولان شناخته‌شده است و این نام‌گذاری، مناسبی است برای توجه بیشتر به وضعیت افراد توان‌ یاب در جامعه. در حالی که ممکن است به اشتباه انگاشته شود توان‌ یابان امکان فعالیت در بخش کار و تولید را ندارند، رویداد توان‌تک بر آن شد تا در اقدامی پسندیده، توان‌ یابان و استارت‌آپ‌ها را با هم آشنا کند تا بتوانند از فرصت‌ها و امکانات متقابل یکدیگر بهره‌مند شوند.

رویداد توان‌تک از 21 تا 24 آذرماه با همکاری مجتمع نیکوکاری آموزشی رعد و جمعی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات برگزار شد تا توان‌ یابان و استارت‌آپ‌ها را به یکدیگر نزدیک کند و برای اشتغال آنان و نیز ایجاد زمینه‌های ارتباط موثر، مثبت، سازنده و سرشار از فهم و احترام بین کارفرمایان و توان یابان قدم‌های مثبتی بردارد. هدف این رویداد ایجاد ارزش با تکیه بر توانمندی‌های فردی این گروه بود.

توان تک و توان یابان

«وحید رجب لو» جوان باهوش کرجی است که باوجود ۹۸ درصد معلولیت یک استارتاپ ویژه برای معلولین تولید کرده است

یازده درصد جمعیت ایران را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند و با توجه به نبود امکانات برابر در شرایط کنونی جامعه‌ی ما، فناوری اطلاعات و مشاغل وابسته می‌تواند فرصت‌های بسیاری برای کار از راه دور و آزادکاری مناسب این افراد فراهم کند.

در این رویداد مهارت‌هایی چون آموزش ارائه،خلق ایده‌ی کسب و کار، ساخت اپلیکیشن موبایل بدون برنامه نویسی، منتورینگ و فریلنسینگ به توان یابان آموزش داده شد و افراد در کارگاه‌های انگیزشی نیز شرکت کردند.

توان تک و توان‌یابان

حامیان این رویداد مراکز مهم و شناخته شده‌ای بودند مثل مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کار های نوپا. بازار. چیلیوری. دیجیاتو، بامارو،تخفیفان، چارگون، الکام استارز، پونز، آپارات، اسنپ و ایوند.

ایوند که همواره در تلاش است تا از رویدادهای مهم و اثرگذار در جامعه حمایت کند، یکی از حامیان رویداد توان تک بود.

در همین راستا و با هدف بیشتر شناساندن چنین رویدادی به افراد، از ابزارهای تبلیغاتی خود به رایگان برای این رویداد استفاده کردیم. در این راه، ما ده هزار ایمیل برای کاربران خود فرستادیم و در آن تمامی هفت کارگاه این رویداد را معرفی کردیم تا کاربران علاقمند، به سمت ثبت نام این رویداد راهی شوند. همچنین در فضای شبکه‌های اجتماعی خود، مثل اینستاگرام و تلگرام و توئیتر هم این رویداد را منتشر کردیم تا افراد بتواند به راحتی آن را برای دیگران به اشتراک بگذارند. در مجموع از صفحات رویداد بالای 6000 بازدید داشتیم که در نهایت به 514 ثبت نام منجر شد.

توان تک و توان یابان

ایوند اعلام می‌دارد که همواره مایل است از رویدادهایی که در بهبود وضعیت جامعه تاثیرگذار اند، حمایت کرده و به سهم خود کمک کند تا جامعه‌ای بهتر و سالم‌تر داشته باشیم. چنانچه رویدادی دارید که می‌تواند در این مجموعه قرار گیرد، به ما اطلاع دهید تا ما مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده و سهمی در برگزاری رویداد اثرگذار اجتماعی شما داشته باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *