تبلیغات همسان (native ads) چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ: ۴ آذر ۱۳۹۸
تبلیغات همسان

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات دارای هزینه است که در سایت‌هایی که مخاطبان هدف یک برند، به آن‌ها سر می‌زنند، نمایش داده می‌شود. در این مقاله به بررسی تاثیر این نوع تبلیغات در دنیای بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.


چه می‌شود اگر راهی وجود داشته باشد تا بتوانیم با تبلیغات موثرتر مخاطبانی را هدف قرار دهیم که به دنبال محصول یا خدمات ما هستند؟

امروزه بازاریاب‌های دیجیتال برای رساندن پیغام‌های تبلیغاتی خود طیف وسیعی از ابزارها را در اختیار دارند. اما کاری که زمانی شامل خرید تبلیغات در موتورهای جست و جو بود، الان نیازمند استراتژی جامع برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص در زمان مناسب است.  به ویژه برای بازارهای B2B پیدا کردن و ارتباط با افرادی که علاقه مند به محصولاتشان هستند برای بیشینه کردن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بسیار ضروری است.

تبلیغات همسان (native ads) نوعی از تبلیغات دارای هزینه است که در سایت‌هایی که مخاطبان هدف یک برند، به آن‌ها سر می‌زنند، نمایش داده می‌شود. این تبلیغات متناسب با فرمت سایت یا رسانه‌ای است که تبلیغات در آن نمایش داده می‌شود و محل نمایش این تبلیغات به گونه‌ای است که مخاطب آن را جزو محتوای اصلی سایت دانسته و به آن اعتماد می‌کند. بنابراین این تبلیغات شبیه تبلیغات معمول دیگر نیست.

تبلیغات همسان (native ads) معمولا در قسمت تازه‌های شبکه‌های اجتماعی یا به عنوان محتوای پیشنهادی روی صفحات سایت دیده می‌شوند. نکته اصلی این نوع تبلیغات آن است که مخل تجربه کاربر نیست. به زبان دیگر این تبلیغات روی مطالب صفحه یا در گوشه و کنار صفحه و در سایزهای متفاوت نمایش داده نمی‌شوند.در سال ۲۰۱۹ تبلیغات همسان ۶۱ درصد از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص داد و رشد قابل توجهی در بازار داشت.

انواع تبلیغات همسان:

۱. تبلیغات “In Feed”

تبلیغاتی که در اخبار و تازه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر می‌بینیم

 

۲. لینک‌های منتخب در لیست سرچ گوگل

لیست تبلیغاتی که به عنوان بالاترین نتایج در سایت گوگل می‌آیند. نقطه تمایز این لینک‌ها وجود نوشته کوچکی با عنوان Ad کنار این لینک‌هاست.

 

۳. محتواهای پیشنهادی

موضوعات پیشنهادی که زیر مقالاتی که در حال خواندن آن‌ها هستید یا صفحات سایت که از آن‌ها بازدید می کنید، دیده می‌شوند.

در سایت ایوند هم به تازگی امکان استفاده از این نوع تبلیغات برای برگزارکنندگان رویدادها فراهم شده است. هر رویداد بر اساس پارامترهای موجود در صفحه‌ رویداد، پتانسیل متفاوتی برای نمایش داده شدن در صفحات مختلف سایت دارد. تبلیغات همسان (native ads) این قابلیت را دارد که رویداد شما را به مرتبط‌ترین مخاطبان نشان دهد و شانس دیده شدن رویداد شما را در میان رویدادهای حوزه‌ تخصصی‌تان بالاتر ببرد.

اگر تمایل دارید رویدادتان میان رویدادهای مرتبط دیده شود و به مخاطبان علاقه‌مند به یک حوزه‌ خاص نمایش داده شود، می‌توانید با کلیک بر روی آیکون «مدیریت» در لیست رویدادهای خود به پنل مدیریتی وارد شده و از قسمت ابزارهای تبلیغاتی، سفارش تبلیغات اقدام به سفارش این نوع تبلیغات کنید.

تبلیغات همسان

چرا بازاریاب‌های آنلاین روز به روز بیشتر به سمت تبلیغات همسان روی می‌آورند؟

  • این نوع تبلیغات کارایی زیادی دارد. مخاطبان ۵۳٪ بیشتر به native ads نسبت به تبلیغات معمول نگاه می‌کنند. تبلیغات همسان موجب ۱۸٪ افزایش در تصمیم برای خرید می‌شوند. به علاوه درگیری بصری با این تبلیغات برابر و یا حتی بیشتر از محتوای خود سایت است.
  • از آنجایی که تبلیغات همسان (native ads) در محتوای مورد نظر کاربر مستتر است باعث خستگی کاربر از سیل تبلیغات نمی‌شود. تا زمانی که محتوا برای کاربر مفید و جالب باشد، این تبلیغات کارایی خود را خواهد داشت.
  • مخاطب متوجه ذات تبلیغاتی این نوع نمایش می‌شود ولی اهمیت نمی‌دهد. در تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد، محققان متوجه شدند که این نوع تبلیغات حس گول خوردن را به کاربر منتقل نمی‌کند و تاثیر به سزایی در رفتار خرید کاربر می‌گذارد.
  • این تبلیغات به صورت کاملا هدفمند در محدوده بزرگتری پیغام مورد نظر را به مخاطبی می‌رساند که با احتمال بیشتری مخاطب هدف آن تبلیغات است.

همانطور که دیدیم تبلیغات همسان (native ads) یکی از جدیدترین انواع تبلیغات در بازاریابی دیجیتال است و نقش بسیار موثری در هدفمند ساختن تبلیغات و هدف قرار دادن مخاطب مورد نظر دارد. در دنیای امروز هرچه هدفمندتر به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازیم می‌توانیم سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهیم.

شما هم می‌توانید برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف رویدادهای خود از این تبلیغات استفاده کنید:

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر از راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *