۱۳ هدفی که شرکت‌کنندگان از حضور در یک همایش دنبال می‌کنند

تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۵
برگزاری همایش

اگر از برگزارکنندگان رویدادهای مختلف بپرسید که افراد مختلف با چه هدفی در همایش آن‌‌ها شرکت می‌کنند، اغلب شبکه‌سازی و یادگیری را مطرح می‌کنند. این موضوع باعث شده که برگزارکنندگان بیش از هر چیز دیگر به همین دو مسئله توجه داشته باشند و تمام تلاش خود هنگام طراحی و برگزاری همایش را روی جلب رضایت افرادی که با این اهداف در همایش ها شرکت می‌کنند، بگذارند.


اگر از برگزارکنندگان رویدادهای مختلف بپرسید که افراد مختلف با چه هدفی در همایش آن‌‌ها شرکت می‌کنند، اغلب شبکه‌سازی و یادگیری را مطرح می‌کنند. این موضوع باعث شده که برگزارکنندگان بیش از هر چیز دیگر به همین دو مسئله توجه داشته باشند و تمام تلاش خود هنگام طراحی و برگزاری همایش را روی جلب رضایت افرادی که با این اهداف در همایش ها شرکت می‌کنند، بگذارند. اما تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان داده که افراد معمولا با اهداف متنوع‌تری در رویدادها شرکت می‌کنند و می‌بایست در برنامه‌ریزی و برگزاری همایش، نیاز همه‌ی این گروه‌ها را مدنظر قرار داد.

۱۳ تیپ شخصیتی که باید در برگزاری همایش مد نظر داشته باشید:

نتورکر(شبکه‌ساز)

هدف: دیدار با افراد هوشمند

شبکه‌سازی- ایوند

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، یکی از واضح‌ترین اهدافی که مردم از حضور در همایش ها دارند دیدار با افرادی از حوزه‌های مختلف است. نتورکرها معمولا ارتباطات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارند و اکثر شرکت‌کنندگان رویداد را به خوبی می‌شناسند. آن‌ها از رویدادها برای گسترش ارتباطات خود در حوزه‌های مختلف بهره می‌گیرند و فرصت‌های حرفه‌ای جدیدتری برای خود می‌سازند.

یادگیرنده

هدف: حداکثر یادگیری ممکن

یادگیری در همایش- ایوند

بسیاری از افراد نیز با هدف یادگیری در رویدادها شرکت می‌کنند، گرچه هر کدام از موارد دیگر نیز کمی به یادگیری مرتبط می‌شوند، اما اعضای این گروه فقط به دنبال یادگیری هستند. تا جایی‌که گاها شبکه‌سازی و سایر فعالیت‌های اجتماعی را وقت تلف کنی می‌پندارند. این نوع از افراد معمولا در یک گوشه نشسته‌اند و مدام در حال یادداشت چیزهایی هستند که می‌بینند و می‌شنوند.

نوآور

هدف: الهام‌گیری

الهام گیری از همایش- ایوند

همه‌ی ما این نوع افراد را به خوبی می‌شناسیم، آن‌ها به صورت مرتب ویدیوهای تد را تماشا می‌کنند، همواره کتاب می‌خوانند و به این امید در رویدادها شرکت می‌کنند که در صورت امکان به یک ایده‌ی جدید دست پیدا کنند.

کولکتر (جمع‌کننده)

هدف: پر کردن کوله‌پشتی خود

کالکتور- ایوند

این افراد به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها هستند، سپس آن‌ها را با هم‌تیمی‌های خود به اشتراک می‌گذارند. این گروه از افراد با کنجکاوی تمام در رویدادها شرکت می‌کنند تا ببینند دور و برشان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

طرفدار

هدف: دیدار با سخنرانان کلیدی

اهمت سخنرانان در رویداد- ایوند

این گروه را می‌توان به تعداد زیاد در رویدادها مشاهده کرد، دلیل حضور بسیاری از افراد در رویدادها ملاقات سخنران از نزدیک و الهام‌گیری از آنان است. به همین دلیل است که یکی از مهم‌ترین وظایف برگزارکنندگان رویدادها انتخاب بهترین سخنرانان است.

این افراد جزو فعال‌ترین افراد در توییتر هستند و اگر بتوانید رضایت آن‌ها را جلب کنید، به خوبی رویداد شما را ترویج خواهند کرد.

متقاضی شغل

هدف: پیدا کردن بهترین فرصت‌های کاری

پیدا کردن کار در رویداد- ایوند

افراد بسیار زیادی هستند که برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی به رویدادها رجوع می‌کنند. برخی از آن‎‌ها در جستجوی اطلاعات هستند تا فرصت‌های کاری پیدا کنند. برخی دیگر هم از مشاغل اطلاعات کافی دارند، از طریق لینکدین و… با صاحبان مشاغل در ارتباط هستند و اکنون در رویدادهایی که می‌دانند آن‌ها حضور دارند شرکت می‌کنند تا هم بیشتر با آن‌ها آشنا شوند و هم روابط خود را با آن‌ها بهبود ببخشند. این افراد خبر برگزاری همایش های مختلف را دنبال می کنند و همیشه به دنبال فرصت های جدید هستند.

جویای هم‌تیمی

هدف: ایجاد یک کسب‌وکار مشارکتی

جویای هم تیمی- ایوند

این افراد تقریبا شبیه به نتورکرها هستند، با این تفاوت که این‌ها به دنبال برقراری ارتباط با هدف مشخصی هستند، مثلا به دنبال هم‌بنیان‌گذار، اسپانسر و… هستند. در واقع این افراد ابتدا سعی می‌کنند روابط پایداری بسازند و پس از کنفرانس نیز به همکاری‌های بلندمدت بپردازند.

وبلاگ‌نویس

هدف: تولید محتوایی با کیفیت بالا

وبلاگ نویس-ایوند

وبلاگ‌نویسان همواره سعی می‌کنند به‌روزترین افراد جامعه باشند. در واقع شغل‌شان این‌گونه ایجاب می‌کند که آگاه‌تر از سایر افراد جامعه باشند. آن‌ها معمولا با کنجکاوی اتفاقاتی که در اطراف‌شان رخ می‌دهد را یادداشت می‌کنند و اگر در رسانه‌ای مشغول به فعالیت باشند، این اطلاعات را برای انتشار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. وبلاگ‌نویسان اغلب بیش از بقیه در جریان تمام چیزهایی هستند که در رویداد مدنظر گفته و شنیده می شود. اگر برگزارکننده‌ی رویداد هستید، سعی کنید خبر برگزاری همایش به این افراد برسد. بازخوردهایی که از طریق آن‌ها دریافت خواهید کرد، ارزش تلاش را دارد.

رهبر فکری

هدف: شناخته شدن و موفقیت بیشتر

رهبر فکری- ایوند

این افراد اغلب به عنوان سخنران در رویدادها حضور پیدا می‌کنند، گرچه دو کلمه‌ی سخنران و رهبر فکری مترادف نیستند، اما به دلیل این‌که در یک موضوع خاص تبحر دارند به عنوان سخنران برگزیده می‌شوند. آن‌ها اغلب کتاب‌ها و مقالات زیادی در زمینه‌ی موردنظر دارند و در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال‌کننده‌های فراوانی دارند. بهره‌گیری از یک سخنران خوب می‌تواند یک نکته‌ی بسیار مثبت و پیش‌برنده در برگزاری همایش باشد.

جاسوس

هدف: جمع‌آوری اطلاعات رقابتی

مخاطبان همایش- وبلاگ ایوند

بسیاری از افراد در کنفرانس‌ها و یا سایر رویدادها شرکت می‌کنند تا چشم‌‌انداز رقابتی خود را بهبود بخشند. آن‌ها سوالاتی این‌چنینی دارند:

  • حضور رقبا در این کنفرانس چگونه است؟
  • آن‌ها با چه هدفی در این رویدادها شرکت کرده‌اند؟
  • چه کارهایی انجام می‌دهند؟

سپس این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و شروع به تنظیم استراتژی‎‌هایی برای کسب‌وکارشان می‌کنند.

مدیر فروش

هدف: افزایش میزان فروش محصولات

مدیرفروش در همایش- وبلاگ ایوند

بسیاری از افراد با یک هدف خاص در کنفرانس‌ها شرکت می‌کنند: افزایش فروش محصولات و خدمات. این افراد -همانند کسانی که به دنبال هم‌تیمی اند- در تلاش برای برقراری ارتباط با هدف مشخصی هستند، با این تفاوت که این‌ها نمی‌خواهند همکاری کنند بلکه می‌خواهند بفروشند.

به دنبال سرگرمی

هدف: لذت و سرگرمی

مخاطبان همایش- وبلاگ ایوند

برخی افراد تنها با هدف دورهمی، دیدار دوستان و سرگرمی‌های مختلف در همایش ها شرکت می‌کنند. با وجود این که تعداد این افراد معمولا بسیار کم است، به هر حال باید در برگزاری همایش برای جلب رضایت آن‌ها تلاش کرد. اگر فکر می کنید در حال حاضر به این دسته تعلق دارید، لیست ما را دوباره بخوانید. احتمالا هدفی که برایتان مناسب باشد را پیدا خواهید کرد.

سرمایه‌گذار

هدف: یافتن تیم‌های جوان و پرانرژی

سرمایه‌گذار- وبلاگ ایوند

بسیاری از سرمایه‌گذاران برای این‌که با تیم‌های جوان و پرانرژی دیدار کنند، به همایش ها مراجعه می‌کنند. رویدادها پر از نیروها و تیم‌هایی است که در حال فعالیت هستند، و تنها چیزی که می‌تواند آن‎‌ها را به قله‌های موفقیت نزدیک کند سرمایه است. به همین دلیل اکثر سرمایه‌گذاران در همایش‌ها و کنفرانس‌ها شرکت می‌کنند تا یک فرصت برد-برد برای خود و کسب‌وکارهای نوپا بسازند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *