۵ نکته‌ی ضروری برای برندینگ موفق یک همایش

تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۴
همایش

بسیاری از برگزارکنندگان به قدری نگران ثبت‌نامی‌ها و کارهای اجرایی رویداد خود هستند که توجهی به برندینگ رویدادشان نمی‌کنند. شاید برندینگ در نگاه اول از مهم‌ترین عناصر برگزاری رویداد به نظر نیاید ولی برگزارکنندگانی که روی برندینگ وقت می‌گذارند، هم قبل از برنامه سریع‌تر ظرفیت خود را پر می‌کنند و هم در رویدادهای آتی کار را برای خود آسان‌تر کرده‌اند.

اگر شما هم می‌خواهید به برندینگ همایش خود بپردازید و این کار را به بهترین شکل انجام دهید، ۵ روشی که در ادامه معرفی می‌شوند را به خاطر بسپارید.

نکات مهم در برندینگ موفق یک همایش

برندینگ موفق یک همایش تنها به معنی قرار دادن لوگوی شرکت روی دکوراسیون نیست. شاید شما احساس کنید بودجه‌ی زیادی برای اجرای درست برندینگ مورد نیاز است. اما با چند ایده‌ی ساده‌ هم می‌توانید برندینگ موفقی داشته باشید.

مکان و دکوراسیون

اولین توصیه‎ی ما این است که سعی کنید مکان همایش خود را با دقت انتخاب کنید. شاید به نظر شما مکان، عنصر کوچکی در یک همایش عظیم باشد اما باید توجه کنید که تنها با تمرکز بر روی عناصر کوچک است که خواهید توانست همایش موفقی را برگزار کنید. پس از پیدا کردن یک مکان خوب، باید دکوراسیونی تدارک ببینید که مخاطبان‌تان را جذب کند. هر قسمت از محیط شما باید با قسمت‌‌های دیگر سازگار باشد و رنگ‌و بوی برند شما را بگیرد.

به عنوان مثال، یکی از راه‌حل‌ها این است که لوگوی خود را روی صحنه قرار دهید و نام برند خود را به عنوان یک منبع نور در رویداد در نظر بگیرید.

برندینگ رویداد

پوستر و آگهی‌ها

پوسترها و آگهی‌ها احتمالا بخش اصلی تبلیغات شما خواهند بود. پوسترهای شما باید مبتکرانه طراحی شوند و بتوانند به سادگی نظر مخاطب را به خود جلب کنند. اگر بتوانید پوسترهایی ساده، جذاب و خلاقانه ایجاد کنید، جلب توجه مخاطبین برای شما آسان خواهد بود. طراحی استراتژی‌های بازاریابی چریکی برای تبلیغ رویداد شما یک امر ضروری است. با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی چریکی رویداد شما با کمترین هزینه‌ در ذهن مشتری ماندگار خواهد شد.

رسانه‌های اجتماعی و حضور آنلاین

ترویج رویداد از طریق رسانه‌های اجتماعی یک عامل بسیار حیاتی است. توصیه می‌شود به جای این‌که پست‌هایی در فیسبوک و یا سایر رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید و برای گرفتن نتایج دلخواه منتظر بمانید، یک استراتژی بازاریابی آنلاین طراحی کنید. شما باید همه‌ی مخاطبان هدف خود را پوشش دهید و در سطح شخصی با آن‌ها تعامل داشته باشید و هدف از این همایش را برای آن‌ها توضیح دهید. شما حتی می‌توانید در استراتژی آنلاین خود یک گام به جلو بردارید و از طریق سرویس‌های فروش بلیت آنلاین، به فروش بلیت‌های خود بپردازید.

غذا و نوشیدنی‌ها

در حالت ایده‌آل، شما باید رنگ و لوگوی تجاری خود را در هر موقعیتی پررنگ کنید. بدین معنی که کلیه‌ی ابزارها در همایش شما باید باهم سازگار و هماهنگ باشند. به عنوان مثال، ممکن است بهترین راه برای ارائه نوشیدنی این باشد که به جای توزیع لیوان‌های پلاستیکی معمولی، لوگوی خود را روی لیوان‌ها چاپ کنید و سپس آن‌ها را بین مخاطبان توزیع کنید. این کار علاوه بر این‌که یکپارچگی برندینگ شما را نشان خواهد داد، به شیک بودن رویداد شما نیز کمک خواهد کرد.

برندینگ رویداد

هدیه

یکی از موارد مهمی که همایش شما را به یاد ماندنی تر می‌کند، هدیه‌ای است که برای مهمانان در نظر می‌گیرید. هر نوع مواد تبلیغاتی می‌تواند مفید واقع شود. به عنوان مثال اگر شما انتظار حضور یک جمعیت صد نفری را دارید، می‎‌توانید توپ‌های ضداسترس و یا برخی محصولات ارزان مثل عینک دودی هدیه دهید. مطمئنا ارزشی که از این هدیه کسب خواهید کرد، بسیار بیشتر از میزان هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید.

برندینگ رویداد

هدیه ها همیشه می توانند برای جلب توجه مخاطبان شما استفاده شوند. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین هدف از رویدادها تسخیر ذهن‌ها است. یعنی اگر در حال معرفی یک محصول جدید هستید، باید تمرکز اصلی را بر روی معرفی محصول قرار دهید اما به تسخیر ذهن مشتری نیز توجه داشته باشید.. یا اگر می‌خواهید به ترویج خدمات خود بپردازید، سعی کنید همراه با ارائه‌ی خدمات خود سرگرم کردن مشتریان را نیز به عنوان یکی از ملزومات کارتان در نظر بگیرید. همواره به فکر ساختن لبخند روی چهره‌ی مخاطب‌تان باشید.

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. کو آی کو گفت:

    این مطلب را مطالعه‌ کردم
    واقعا پیشنهادات فوق العاده ای برای شناساندن برند دادید
    مثل چاپ پوستر و بزرگنمایی لوگو با رنگهای درخشان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *