بازاریابی ویدیویی و هشت نکته برای استفاده‌ی بهینه از ویدیو برای بازایابی رویدادتان

تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
بازاریابی ویدیویی در رویدادها

چرا بازاریابی ویدیویی اهمیت دارد؟ تصور کنید که در عرض ۳ ماه باید غرفه خود را در بزرگترین کنفرانس صنعتی که در آن فعال هستید، برپا کنید. آنجا مکانی است که در میان هزاران نفر از شرکت‌کنندگان که مخاطبان هدف‌تان هستند قرار می‌گیرید و می‌خواهید به آنها نشان دهید که چرا شرکت شما همان راه‌حلی است که در جستجوی آن می‌باشند.

توجه داشته باشید که شما همزمان در میان عده کثیری از دیگر غرفه‌داران که با هدفی مشابه در آنجا حضور دارند، قرار دارید. پرسش اصلی اینجاست که چگونه باید توجه کسب و کارهای حقیقی هدفتان را به غرفه‌تان جلب کنید؟

ساختن یک تجربه خاطره‌انگیز پیش از حضورتان در رویداد آغاز می‌شود و بازاریابی ویدیویی یکی از بهترین ابزارهایی است که شما را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند.

در ادامه به شرح هشت نکته می‌پردازیم.

بازاریابی ویدیویی در رویدادها

  • بازاریابی ویدیویی پیش از رویداد

در این قسمت، ۳ نوع از انواع ویدیو را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آنها را حدودا ۶ هفته پیش از یک رویداد تهیه و توزیع نمایید. شما می‌توانید این ویدیو‌ها را به صورت زنده از شبکه‌های اشتراک ویدیو یا رسانه‌های اجتماعی پخش کنید، اما هدف اصلی این است که این ۳ نوع ویدیو را برای لیست هدفمندترین شرکت‌کنندگان ثبت نامی خود، به صورت مستقیم و به ایمیل‌شان ارسال کنید (این لیست را می توانید زمانی که در یک رویداد ثبت نام کردید از مسئولین برگزارکننده رویداد دریافت کنید). از هر نوع ویدیو می‌توانید، ۲ یا ۳ ویدیو بسازید و برای افراد مربوطه ارسال نمایید.

۱) ویدیوهای ارزشی value videos

در روند برگزاری رویداد، دیگر غرفه‌داران در رقابت برای جلب توجه مشتریان احتمالی، ممکن است از روش ارسال ایمیل پیش از برگزاری رویداد، هم استفاده کنند.

این مانع را به کمک ارزش افزوده‌ای که در اختیار دارید کنار بزنید. دقت کنید! نیازی به فرستادن ۵۰ ایمیل و ویدیو درباره اینکه شرکت شما چقدر خوب عمل می‌کند و اینکه بازدیدکنندگان می‌بایست از غرفه شما در ۶ هفته آینده دیدن کنند، نیست.

در عوض ویدیوهایی بسازید که محتوای آنها، آموزش چند نکته در ارتباط با صنعت مربوطه به مخاطبان هدفتان باشد البته این کاری است که باید همیشه انجام دهید. حتی بهتر از آن، برایشان ویدیوهایی درباره‌ی ترفندهایی بخصوص در ارتباط با رویداد مربوطه بفرستید. برای نمونه:

چگونه بهترین بهره را از نمایشگاه امسال ببریم
نقشه راهنمای سالن‌های نمایشگاه
۵ نکته برای ایجاد ارتباطات مفید در کنفرانس امسال
نکته قابل توجه این است که تمامی این تلاش‌ها می‌بایست در راستای نیازهای مخاطبان هدفتان و رضایت آنان باشد، نه شخص شما! از ابتدا به عنوان یک منبع دیده شوید، خواهید دید که شرکت‌کنندگان ایمیل‌های ارسالی را باز کرده و به تماشای آن ویدیوها می‌پردازند و بازایابی ویدیویی شما موثر واقع شده است.

۲) ویدیوهای “درباره شما”

اگر قرار است که شما در غرفه باشید، می‌بایست حداقل در ۳ ویدیو از ویدیوهایی که قرار است برای فهرست شرکت‌کنندگان منتخب بفرستید، حضور داشته باشید. آن‌ها باید شما را ببینند. این کار رسمیت بیشتری به ایمیل‌ها داده و شما را متمایز می‌کند. اینکه تنها ۳ تا از ویدیوها حاوی تصویر شما هستند اصلا نگران‌کننده نیست. هنگامی که شرکت‌کنندگان در حال قدم زدن از میان غرفه‌ها هستند با دیدن شما، چهره‌تان را می‌شناسند و ناخودآگاه به سوی غرفه شما کشیده می‌شوند.

در زیر چند روشی که می توانید برای این نوع ویدیوها به کار گیرید را بیان می کنیم:

ویدیوهای “معرفی سریع” و “منتظر شما در غرفه شماره x هستیم”، معمولترین نوع ویدیو بوده و ارزش زیادی ندارند.
ویدیوهای نحوه آموزش (همانطور که در بالا ذکر شد، شما، خودتان باید تاکتیک‌ها را توضیح دهید).
می‌توانید از یک نفر درخواست کنید تا با شما مصاحبه‌ای انجام دهد یا اینکه شما با یک نفر مصاحبه کنید. در هر صورت، موضوع می‌بایست در ارتباط با موضوع رویداد باشد و اینکه شرکت‌کنندگان مطالب مفیدی از آن بیاموزند.
همچنین می‌توانید یک مجموعه ویدیو بسازید که در آنها شما به عنوان شخص مصاحبه‌کننده دیده شوید و به شرکت‌کنندگان آتی نشان دهید که چه غرفه فوق‌العاده‌ای داشته‌اید.

۳) ویدیوهای تبلیغاتی جایزه‌دار

با به همراه داشتن یک تبلت، یک قدم از دیگران جلوتر باشید. مطمئن شوید که همه راجع به آن می‌دانند و حسابی سر و صدا به پا کنید. حتی از این هم فراتر بروید و یک مسابقه پیش از موعد رویداد، در فیس بوک و توییتر و بقیه شبکه‌های اجتماعی به راه بیاندازید و برای مخاطبان سرگرمی ایجاد کنید تا برند شما پیش از رویداد توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود.

در ویدیویی که درباره مسابقه می‌باشد، به بینندگان اطلاع دهید که مراسم معرفی برنده مسابقه در ساعات اولیه روز اول نمایشگاه معرفی خواهد شد و اینکه حضور شخص برنده برای دریافت جایزه الزامی است، در غیر این صورت جایزه به ایشان تعلق نخواهد گرفت. اگر بتوانید به درستی این مسابقه را مدیریت کنید، به محض باز شدن درهای نمایشگاه، تعداد زیادی بازدیدکننده در غرفه شما حضور خواهند یافت. خودتان را برای اعلام نتایج آماده کنید و آن را به یک جشن باشکوه تبدیل کنید.

بازاریابی ویدیویی در رویداد

  • بازاریابی ویدیویی در حین رویداد

خب، کار شروع شده است. شما نباید فقط با افراد عادی که از غرفه‌تان دیدن می‌کنند صحبت کنید، بلکه می‌بایست اطلاعات بیشتری از آنان بدست آورده و به بازاریابی‌تان ادامه دهید. شما می‌توانید از جمعیت و شلوغی نمایشگاه برای ساخت ویدیو در حین برگزاری رویداد بهره ببرید و آرشیو ویدیوهای بازاریابی‌ ویدیویی تان را غنی‌تر کنید. با افراد مصاحبه کرده و ویدیوی آن را بر روی وبلاگتان قرار دهید، از تاثیرگذاران حوزه صنعت که به غرفه‌تان سر می‌زنند، سوالاتی بپرسید و یا از ویدیو برای دریافت توضیحاتی از جانب مشتریان احتمالی درباره‌ی چرخه‌های خاص خریدتان استفاده کنید. در هنگام رویداد، محتوای مرتبط بسازید و از آن برای ارتقا غرفه خود در سال‌های آتی بهره ببرید.

۴) کانال غیر رسمی باشید

آیا گروه فیلمبرداری‌تان همانند یک خبرنگار در تمام قسمت‌های نمایشگاه در حال گشت و گذار و تهیه گزارش می‌باشند؟ و اینکه آیا یکی از افراد تیم فروش‌تان، حتی اگر در مقابل دوربین ظاهر نشود، آنان را همراهی می‌کند؟ فرآیند مصاحبه ویدیویی می‌تواند برای شما تولید سرنخ کرده همچنین اگر یکی از اعضای تیم فروشتان نیز گروه فیلمبرداری را همراهی کند می‌تواند راجع به برندتان صحبت کرده و مردم را به سوی غرفه‌تان هدایت کند.

از هر فرد، این ۳ پرسش را بپرسید:

محبوب‌ترین غرفه، تکنولوژی، و یا ایده‌ای که تا به حال دیده‌اید، چیست؟
هدف شما از بازدید از نمایشگاه امسال چیست؟
بزرگترین مشکل کسب و کارتان در حال حاضر چیست؟
دیدید چه کار کردیم؟ پاسخ به پرسش‌های ۲ و ۳ می‌تواند به شما دید خوبی از اینکه شرکت و در نهایت غرفه‌تان چه مواردی را به بازدیدکنندگان ارائه کند، میدهد. راه بروید و مصاحبه کنید. اگر کوچکترین تمایلی دریافت کردید، آنان را مستقیما به سوی غرفه‌تان بکشانید.

در نهایت می‌توانید این ویدیوها را بر روی کانال یوتیوب‌تان آپلود کنید و یا اینکه یک کانال جدید مخصوص این رویداد ایجاد کنید و آنها را بر روی وبسایتتان آپلود کنید. پس از انجام مصاحبه، به افراد یک فرم بدهید و از آنها اطلاعات کلی را بگیرید. بعد از ویرایش ویدیوها، آن را برایشان ایمیل کرده و از آنان بخواهید که ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

۵) رضایت نامه‌ها

اگر اطلاع دارید که برخی از مشتریانتان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد، از آنان بخواهید که در زمانی مشخص به غرفه‌تان آمده و یک ویدیوی رضایتمندی از آنان ضبط کنید. این نوع ویدیو با مواردی که پیشتر توضیح دادیم اندکی متفاوت است، زیرا هدف از ویدیو در اینجا، صحبت‌هایی کوتاه درباره‌ی برندتان است که در آینده بتوانید آنها را بر روی وبسایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید.

اما از آن دسته از افراد که مشتری‌تان نیستند، بخواهید که میزان رضایتشان را از توضیحاتی که درباره محصولاتتان داده‌اید، در چند جمله بیان کنند.

بازاریابی ویدیویی در رویداد

  • بازاریابی ویدیویی پس از رویداد

شما تلاش‌های زیادی برای بازاریابی ویدیویی پیش و در حین رویداد داشته‌اید. پس زمان را از دست ندهید! همانطور که تیم فروش‌تان در حال انجام کارهای معمول می‌باشند، سعی کنید که رویداد خود را در معرض دید قرار دهید.

در ادامه به ۳ نوع ایده‌ی بازاریابی ویدیویی در این خصوص می‌پردازیم که می‌تواند بر روی وبسایتتان قرار گیرد.

۶) ویدیوی خلاصه رویداد

آیا تا بحال شما و یا کسی که با شما مصاحبه کرده است، مستقیما در مقابل دوربین گفته است که “این یک رویداد فوق العاده بود” و سپس نشان داده است که “چگونه شما و برندتان در طول مدت رویداد همه جا حضور داشتید؟” این حضور پر رنگ راه دیگری برای اعمال قدرت در صنعت‌تان می‌باشد.

۷) بهترین نتایج تحقیقات

تمام ویدیوهایی که از افرادی که در حال توضیح دادن درباره‌ی غرفه، ایده و تکنولوژی مورد علاقه‌شان در هنگام رویداد می‌باشند را ویرایش کرده و آنها را در قالب یک ویدیو درآورید.

۸) آن‌ها را با یک برگزارکننده رویداد به اشتراک بگذارید

اگر این رویداد، رویدادی است که قصد دارید در آینده، دوباره در آن شرکت کنید، تمام محتوایی را که ساخته‌اید با مردم به اشتراک بگذارید. بگذارید احساس کنند که آزادانه می‌توانند این محتواها را به اشتراک گذاشته و از آنها استفاده کنند.

شما حتی می‌توانید بخش‌هایی از مصاحبه‌ها را انتخاب کرده و دوباره ویرایش کنید و با رویکرد بازاریابی ویدیویی یک ویدیو جدید برای ارتقای آن رویداد بسازید. با این کار پیشرفت زیادی خواهید کرد و برای رویدادهای سال‌های آتی نیز توجه زیادی را به خود جلب می‌کنید و باری دیگر شما به عنوان لیدر و شرکتی مطرح در صنعت خود شناخته خواهید شد، البته در صورتی که شرکت برگزارکننده رویداد، ویدیوهای شما را به اشتراک بگذارد.

امیدواریم مطالب فوق برایتان مفید واقع شده باشد. چکیده مطلب فوق این است که استفاده از ویدیو و تکنیک های بازاریابی ویدیویی در واقع به منظور جذب، جلب توجه و تبدیل بازاریابی رویداد به یک اتفاق زنده، حتی مدت‌ها بعد از تاریخ رویداد اصلی می‌باشد.

منبع

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. مطلب بسیار جامعو کاملی بود. ممنون محسن جان

  2. با سلام واقعا در رابطه با بازار یابی یک محتوای بسیار خوبی بود.

  3. چه مطلب خوب و مفیدی بود خیلی ممنونم

    1. عاطفه محمودی گفت:

      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برای شما مفید بوده است. موفق باشید 🙂

    1. عاطفه محمودی گفت:

      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برای شما مفید بوده است. موفق باشید 🙂

  4. مطلب بسیار جذابی بود ، ممنون از سایت خیلی خوبتون

    1. عاطفه محمودی گفت:

      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برای شما مفید بوده است. موفق باشید 🙂

  5. مطلب جالبی در مورد بازاریابی بود ف ممنون

    1. عاطفه محمودی گفت:

      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برای شما مفید بوده است. موفق باشید 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *