بازاریابی محتوا چگونه به افزایش ثبت نام در رویداد شما کمک کند؟

تاریخ: ۱۲ تیر ۱۳۹۵
بازاریابی محتوا

تیرماه 1395، چهارمین ماهی است که به عنوان مدیر بازاریابی ایوند مشغول به فعالیت هستم. طی این مدت حداقل با صد برگزار کننده رویداد به صورت تلفنی صحبت کرده ام، رویداد ها را از لحاظ میزان فروش، تعداد بازدید، محتوایی که در داخل وب سایت ایوند یا وب سایت خودشان قراردارد را بررسی کرده ام و به این نتیجه رسیدم که اغلب این افراد هیچ گونه فعالیتی برای بازاریابی محتوای رویداد خود انجام نداده اند.

بیشتر برگزار کنندگان رویداد زمان کافی صرف تهیه ی محتوایی مناسب برای رویداد خود نمی کنند و توضیحات رویداد خود را به خلاصه ترین شکل ممکن ذکر می کنند. حتی برای رویدادهایی که از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند و سخنرانان مشهوری دارند فقط به استفاده از یک بنر که نشان دهنده ی اسم رویداد، نام سخنرانان مشهور و زمان و قیمت رویداد می شود بسنده می کنند. بنابراین کاربری که مشتاق شرکت در رویداد است باید با شک و تردید راجع به اینکه در پایان رویداد چه دستاوردی خواهد داشت ثبت نام خود را انجام دهد.

بیایید با دو مثال، تاثیر بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.

نمونه اول: یکی از فعالیت های من به عنوان مدیر بازاریابی در ایوند، تهیه محتوای آموزشی برای برگزار کنندگان رویداد است. به عنوان اولین گام کتابچه ای تحت عنوان” اصول برگزاری رویداد، همایش و سمینار موفق” طراحی کردیم و با هزینه ای نسبتا کم به تبلیغ این کتاب پرداختیم. نوشتن محتوا و طراحی صفحه این کتابچه حدودا سه روز زمان برد اما تعداد افراد بسیار زیادی برای دریافت این کتاب، ایمیل و شماره تلفن خود را در وب سایت ما ثبت کردند و و این صفحه هنوز جز پربازدید ترین صفحات وب سایت ایوند است. فرقی نمیکند که شما برگزار کننده یک رویداد بسیار بزرگ باشید که یک بار در سال برگزار می شود یا رویداد کوچکی که هر ماه ده نفر در آن حضور می یابند. بازاریابی محتوا می تواند این امکان را در اختیار شما قرار دهد که مشتریان بالقوه اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند و این کار می تواند هزینه ی بازاریابی و فروش شما را تا حدود زیادی کاهش دهد.

 

بازاریابی محتوا

نمونه دوم: با بررسی کلید واژه هایی که کاربران بالقوه ما در گوگل جستجو می کنند، کلید واژه ” متن دعوت نامه همایش” توجه من را جلب کرد بنابراین مطلبی در این زمینه تهیه و با رعایت مسایل مرتبط با سئو در وبلاگ منتشر کردم. این متن در کمتر از چهار روز در صفحه اول گوگل قرار گرفت و در کمتر از یک ماه جایگاه سوم را در جستجوی گوگل به خود اختصاص داد. زمانی که من برای نوشتن این مطلب صرف کردم شاید کمتر از دو ساعت بود اما باعث شد که ترافیک نسبتا خوبی فقط از این مطلب داشته باشیم. هفتاد درصد افرادی که این مطلب را می خوانند با استفاده از موتورهای جستجو این مطلب را پیدا میکنند و بیش از 5 دقیقه در این صفحه حضور دارند. همچنین با قرار دادن پوستر کتاب ” اصول برگزاری رویداد، همایش و سمینار موفق” در انتهای این پست، افراد ترغیب می شوند که بر روی این عکس کلیک کنند و بدون هیچ گونه هزینه ی بازاریابی ، کاربران بالقوه جدیدی در وب سایت ما ثبت نام می کنند.

همان طور که ذکر شد بازاریابی محتوا می تواند تاثیر زیادی بر جذب مخاطبان بالقوه برای رویداد شما داشته باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که برای رویداد بعدی خود در این زمینه برنامه ریزی داشته باشید. با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید مطالب زیادی در این زمینه مطالعه کنید.

در صورتی که قبلا بازاریابی محتوا را برای رویداد خود و یا در زمینه ی دیگری به کار برده اید خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *