چگونه برنامه‌های بازاریابی دیجیتال رویدادهای ما را بهبود خواهند داد؟

بازاریابی دیجیتال

طی سال‌های گذشته، کسب‎وکارهای مختلف، سیل عظیمی از پیام‌های نامرتبط را به کاربران می‌فرستادند و اغلب منجر به آزار و اذیت آن‌ها می‌شدند. همین موارد سبب تصویب قانون‌هایی مثل قانون ضد اسپم کانادا شد که شرکت‌ها را مجبور کرد، قبل از ارسال پیام حتما رضایت کاربر را دریافت کنند و یا اجازه‌ی لغو عضویت را به وی بدهند.


طی سال‌های گذشته، کسب‎وکارهای مختلف، سیل عظیمی از پیام‌های نامرتبط را به کاربران می‌فرستادند و اغلب منجر به آزار و اذیت آن‌ها می‌شدند. همین موارد سبب تصویب قانون‌هایی مثل قانون ضد اسپم کانادا شد که شرکت‌ها را مجبور کرد، قبل از ارسال پیام حتما رضایت کاربر را دریافت کنند و یا اجازه‌ی لغو عضویت را به وی بدهند. در چنین شرایطی بازاریابی اینترنتی و در کنار آن دسترسی به شرکت‌کنندگان، حامیان مالی و بسیاری از افراد دیگر سخت‌تر شد. یک طرح بازاریابی دیجیتال اصولی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

این طرح مطمئنا بر روی بازگشت سرمایه‌ی شما نقش بسزایی خواهد داشت. بسته به انتظاری که شما از بازگشت سرمایه‌ی خود دارید که می‌تواند شامل جذب شرکت‌کنندگان، به دست آوردن حامیان مالی، افزایش بازدید و یا به دست آوردن مشتریان بالقوه باشد، طرح بازاریابی دیجیتال شما متفاوت خواهد بود.

۱) ساخت یک استراتژی محتوایی

کاملا واضح است که پشت همه‌ی طرح‌های موفق محتوا وجود دارد، اما ساخت یک استراتژی محتوایی به هیچ‌وجه ساده نیست. در واقع شما به سادگی نخواهید توانست محتوایی بسازید و بازدیدکننده‌های بسیاری داشته باشید و علاوه بر این تعامل با مشتری به آسانی آن‌‎چه احساس می‌کنید نخواهد بود؛ مگر این‌که فوق‌العاده جذاب باشید.

یک استراتژی محتوا باید همراه با برنامه‌ریزی، تقویم، مسئولیت اجتماعی، بهینه‌سازی، اندازه‌گیری تبدیلات و غیره سنجیده شود. بنابراین قبل از این‌که در مقابل کامپیوتر خود بنشینید و شروع به ارسال مقالات بکنید، باید کشف کنید که چه چیزی می‌خواهید و برنامه‌تان برای رسیدن به آن چیست؟ چگونه می‌خواهید موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید؟ آیا پس از این کارها میزان ثبت نام‌های‌تان افزایش یافته است؟ همه‌ی این موارد جزو عناصر حیاتی یک برنامه‌ی موفق بازاریابی دیجیتال است.

۲) بهینه سازی برای موتورهای جستجو(سئو)

همراه با محتوا، یک طرح منسجم بازاریابی دیجیتالی شامل سئو تضمین می‌کند که مطالب شما نه تنها برای افرادی که شما را می‌شناسند مفید است، بلکه برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی شده‌اند. اگر گوگل نتواند پیام شما را پیدا کند، هیچ‌کس دیگری نیز آن را نخواهد دید.

اما چه چیزهایی باعث می‌شود یک طرح سئوی کاملا مناسب طراحی کنیم؟

کلید واژه‌های جستجو شده:

کلیدواژه عبارتی است که شما می‌خواهید مردم با جستجوی آن عبارت در موتورهای جستجو، رویداد شما را پیدا کنند. با استفاده از تولید محتوا و یا پرداخت برای موتورهای جستجو مثل گوگل می‌توانید کلیدواژه مناسبی برای خود بسازید.

اما مهم‌ترین سوال این است که کلمه کلیدی خود را چه چیزی انتخاب کنیم؟ برای یافتن کلماتی که بیشتر جستجو می‌شوند می‌توانید از گوگل ادوردز، بینگ‌ادز (Bing Ads) و غیره کمک بگیرید.

لینک ساختن:

گرفتن لینک از وب سایت های با کیفیت که مرتبط با رویداد شما هستند، در افزایش مشتریان بالقوه و رتبه شما در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد. برای مثال اگر رویداد شما مربوط به ارولوژی باشد، شما باید یک وب‌سایت پیدا کنید که این موضوع را پوشش می‌دهدو از بخواهید تا در سایت خودش به رویداد شما لینک بدهد. لینک گرفتن از سایت‌ها آسان نخواهد بود، شما باید ارزشی ارائه کنید تا مردم به شما لینک دهند. با صحبت و هماهنگی‌های لازم می‌توانید به یک توافق برد-برد دست پیدا کنید.

شبکه های اجتماعی:

در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، و حتی انجمن‌هایی که به موضوع شما مربوط می‌شوند، محتوای‌تان را به اشتراک بگذارید. تعامل با دیگران از طریق اشتراک گذاری و ایجاد محتوا؛ باعث ترویج برند و رویداد شما، ارزیابی نظرات دیگران خواهد شد.

شما می‌توانید هر چیزی را به اشتراک بگذارید اما باید مطمئن شوید که مخاطبان با یک جستجوی ساده آن را پیدا خواهند کرد و هم‌چنین این محتوا برای آن‎‌ها ارزشمند باشد.

۳) از بازاریابی درونی به جای بازاریابی وقفه‌انداز استفاده کنید

بازاریابی وقفه‎‌ای تبلیغاتی هستند که می‌توانید آن‌ها را در سمت راست صفحه فیس بوک، در گوشه بالای سمت راست گوگل، هشتگ‌های مختلف و یا برخی اکانت‌های تویتر نیز ببینید. اگر از کاربران وب سایت‌های مختلف بپرسید به شما خواهند گفت به راحتی این تبلیغات را نادیده می‌گیرند.

اما بازاریابی درونی به خوبی کار می‌کند، در این روش به جای خرید و فروش بیشتر بر علاقه‌ی کاربران تمرکز می‌کنند. بازاریابی درونی نوعی از بازاریابی است که هدفش ایجاد روابط یلندمدت با مشتری است و این کار را با فعالیت‌های مختلفی از جمله پیدا کردن راه‌های مختلف برای تعامل با مشتریان انجام می‌دهد. این رویکرد به هیچ‌وجه آسان نیست، اما با یک طرح مناسب، قطعا شدنی خواهد بود.

۴) برروی طراحی وب سایت خود تمرکز کنید

یک طرح بازاریابی دیجیتال قوی تنها زمانی موثر خواهد بود که شما یک وب‌سایت عالی داشته باشید و اما یک وب‌سایت عالی چگونه است؟ در واقع یک وب‌سایت خوب به وب‌سایتی گفته می‌شود که کاربر در آن می‌تواند به طور مستقیم همه چیز را پیدا کند. شاید این مورد کاملا بدیهی به نظر برسد اما من می‌توانم به شما سایت‌هایی را نشان دهم که وقتی وارد آن می‌شوید تعجب کنید.

شما باید همواره کاربر نهایی را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که آن‌چیزی که به آن‌ها ارائه می‌کنید در پاسخ نیازها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها است.

۵) توسعه‌ی برنامه‌ای برای رسانه‌های اجتماعی

در اغلب مواقع، کسب‌وکارها فکر می‌کنند بازاریابی شبکه‌‌های اجتماعی تنها ارسال چند پست متوالی در مورد رویداد تا زمان برگزاری آن است، اما این نوع از بازاریابی خیلی فراتر از موارد ذکر شده است.

برای مثال اگر شما در حال تبلیغ کنفرانسی هستید؛ کار شما تنها به ارسال لینک‎‌های پی در پی تا زمان برگزاری کنفرانس ختم نمی‌شود؛ بلکه شما باید نسبت به حضور دائمی خود و پاسخگویی سوالات شرکت کنندگان حتی در آینده متعهد باشید.

حدود ۴۲٪ از مشتریانی که شکایت خود را در شبکه‌های اجتماعی نسبت به کسب‌وکاری ارائه می‌کنند، انتظار پاسخ در مدت ۶۰ دقیقه را دارند. بنابراین شما باید نسبت به حضور خود و در دسترس بودن برای پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان آماده باشید.

۶) تجزیه و تحلیل فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال

تمام تلاش‌های آنلاین شما بی فایده خواهد بود، اگر آن‌ها را نسنجید. شما باید کشف کنید چه روش‌هایی برای شما مفید هستند و کدام‌ها نیستند و این اعداد در رویدادهای بعدی بسیار به شما کمک خواهند کرد.

شما باید این تصور را داشته باشید که رویداد شما هیچ‌گاه پایان ندارد و دارای یک چرخه‌ی ۳۶۵ روزه است که همواره باید پاسخگو باشید. اگر می‌خواهید بدانید که مشتریان شما از طریق شبکه های اجتماعی، سایت شرکت‌های دیگر یا چه طریق دیگری با شما آشنا شده‌اند؛ باید آنالیزها و تحلیل‌های خود را گسترش دهید تا منجر به بهبود عملکرد شما در آینده شوند. سنجش مداوم نتایج سبب می شود متوجه شوید که مخاطبان شما کجا هستند؟ چگونه می‌توانید با آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار کرده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشید.

430775021594982597271

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *