15 راه برای افزایش فروش رویداد شما

تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۵
افزایش فروش رویداد

واقعیت این است که هر روز رویدادهای زیادی با موضوعات مختلف و در نقاط مختلف برگزار می‌شوند. برگزارکنندگان این رویدادها دریافته‌اند که برای راحت‌تر کردن فرآیند ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و افزایش فروش رویداد، راهی به جز استفاده از ابزارهای آنلاین ندارند. این یعنی همین حالا هرکسی که بخواهد می‌تواند با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، رویداد مورد نظرش را بیابد و بلیت آن را نیز خریداری کند. همین حالا فقط برای هفته‌ی بعد 67 رویداد روی وبسایت ایوند ثبت شده‌اند که بلیت‌شان قابل خریداری‌ست.

بنابراین شما به عنوان برگزارکننده‌ی یک رویداد خوب، باید بتوانید صدای خودتان را میان این همه صدا به گوش مخاطب برسانید تا افزایش فروش رویداد برای‌تان قابل دسترس باشد. 15 روشی که در ادامه می‌آیند، می‌توانند الهام‌بخش شما در این مسیر باشند.

1- برای شرکت‌کنندگان رویدادهای قبلی‌تان پاداش در نظر بگیرید

اگر رویداد شما به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، اولین کاری که برای رویداد بعدی‌تان باید انجام دهید، باخبر کردن شرکت‌کنندگان قبلی‌ست. خرید بلیت رویداد توسط این افراد -به دلیل آشنایی‌شان با شما و رویدادتان- محتمل‌تر است. اگر می‌خواهید این احتمال را بالاتر هم ببرید، یک کد تخفیف ویژه برای این افراد ارسال کنید و نشان دهید که قدردان حمایت‌های‌شان هستید.

2- قیمت‌های ویژه‌ی خرید زودهنگام در نظر بگیرید

بهتر است برای رویدادتان حداقل دو نوع بلیت مختلف تعریف کنید؛ اولی بلیت با نرخ خرید زودهنگام و دومی بلیت عادی با قیمتی که از قبل برای رویدادتان در نظر گرفته‌اید. برای بالا بردن اثر این نوع بلیت‌ها می‌توانید چند نرخ مختلف برای خرید زودهنگام در نظر بگیرید. در این حالت، شرکت‌کنندگان سعی خواهند کرد برای استفاده از تخفیف بیش‌تر، در اولین فرصت ممکن بلیت رویداد را خریداری کنند.

3- از اولین خریداران‌تان بخواهید درمورد رویدادتان صحبت کنند

از کسانی که اولین بلیت‌های رویداد را می‌خرند یا از کسانی که تجربه‌ی خوبی از شرکت در رویدادهای قبلی‌تان داشته‌اند، بخواهید تا برای وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی‌تان پست بنویسند. توصیه‌ی افرادی که در رویداد ذی‌نفع نیستند، همیشه وزن بالاتری از تبلیغات و حرف‌های خود برگزارکننده دارد. به اشتراک گذاشته شدن رویداد توسط کسانی که بلیت خریده‌اند هم می‌تواند باعث جلب نظر افراد بیش‌تری بشود. (ایوند -به‌صورت خودکار- پیشنهاد به‌اشتراک‌گذاری را پس از خرید به تمام شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهد.)

4- محل برگزاری رویداد را هم تبلیغ کنید

برای افزایش فروش رویداد فقط به تبلیغ خود رویداد و محتوای آن اکتفا نکنید. محل برگزاری می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب مخاطبان بالقوه باشد. معرفی جاذبه‌های دیگری که نزدیک محل برگزاری رویداد قرار دارند هم تاثیرگذار خواهد بود. اگر بتوانید برای استفاده از این جاذبه‌ها تسهیلات خاصی که ویژه‌ی شرکت‌کنندگان رویداد شما باشد را ارائه کنید، انگیزه‌ی مخاطب‌تان برای خرید بلیت رویداد بیش‌تر هم خواهد شد.

5- از سازمان‌های تخصصی فعال در حوزه‌ی رویدادتان کمک بگیرید

مهم نیست با چه موضوعی رویداد برگزار می‌کنید، در هر صورت می‌توانید سازمان‌هایی را پیدا کنید که در حوزه‌ی تخصصی رویداد شما به فعالیت مشغول‌اند. با این سازمان‌ها ارتباط بگیرید، محتوای آماده‌ی مربوط به رویدادتان را در اختیارشان بگذارید و از آن‌ها بخواید محتوای شما را به اشتراک بگذارند. با این روش به تعداد زیادی از متخصصین حوزه‌ی رویدادتان دست پیدا خواهید که احتمال خرید بلیت توسط آن‌ها بیش‌تر است.

6- از لینکدین استفاده کنید

از صفحه‌های شرکتی (company page)، صفحه‌های ویترین (showcase page) و گروه‌های تخصصی برای معرفی رویدادتان استفاده کنید. لینکدین دقیقا جایی‌ست که می‌توانید در آن مخاطبین تخصصی رویدادتان را پیدا کنید. علاوه بر این، شبکه‌سازی یکی از کاربردهای اصلی این شبکه‌ی اجتماعی‌ست و در عین حال، یکی از دلایل مهم شرکت افراد در رویداد شما. استفاده از لینکدین -به‌خصوص برای رویدادهای تخصصی- بسیار مفید خواهد بود. اگر بودجه‌ی خاصی برای تبلیغات رویدادتان در نظر گرفته‌اید، استفاده از تبلیغات لینکدین هم می‌تواند مفید باشد. (منتظر پست‌های بعدی ما در خصوص استفاده‌ی بهتر از لینکدین باشید.)

7- یک مسابقه‌ی دوستانه بین همکاران‌تان راه بیندازید

احتمالا یکی از موثرترین شبکه‌های ارتباطی شما بین چهار دیوار محل کارتان قرار دارد. یک رقابت دوستانه بین کارمندان شرکت راه بیندازید و به فرد یا گروهی که بیش‌ترین میزان فروش را برای رویداد شما بیاورد، جایزه بدهید. برای این کار باید برای هر فرد یک کد تخفیف اختصاصی تعریف کنید و از این طریق تعداد بلیت‌های فروخته‌شده توسط او را اندازه بگیرید.

8- شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

بسته به زمانی که تا برگزاری رویدادتان باقی مانده، هر هفته یک یا چند بار در شبکه‌های اجتماعی‌تان درمورد آن حرف بزنید. در این پست‌ها از ویژگی‌های رویداد بگویید و دلایل شرکت در آن. ارائه‌ی لینک به صفحه‌ی ثبت‌نام یادتان نرود.

9- می‌توانید از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید

با این‌که استفاده‌ی کامل از بسیاری از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست، اما هنوز هم می‌توانید از برخی تبلیغات خاص هرکدام استفاده کنید. (مثل تبلیغات اصلی لینکدین)

10- از حامیان رویداد کمک بگیرید

کسانی که راضی شده‌اند از رویداد شما حمایت مالی داشته باشند -حداقل به خاطر بالا بردن ارزشی که از سرمایه‌شان خواهند گرفت- به راحتی مشارکت در ترویج رویداد را خواهند پذیرفت. مسئله این‌جاست که این حامیان معمولا محتوای مناسبی برای ترویج رویداد مورد حمایت‌شان در اختیار ندارند. پس باید سعی کنید محتوای آماده برای پلتفرم‌های مختلف در اختیار آن‌ها قرار دهید و بخواهید که آن را به اشتراک بگذارند. (ایمیل، پست شبکه‌های اجتماعی، پست وبلاگ و…) می‌توانید برای هریک از حامیان رویداد یک کد تخفیف اختصاصی تعریف کنید.

11- وبسایت‌تان را رویدادی کنید!

صفحه‌ی اصلی سایت، صفحه‌ی عضویت در سایت و بخش بلاگ سایت همگی باید نشانی از رویداد پیش رو همراه با لینک ثبت‌نام داشته باشند. هرچقدر که رویدادتان بزرگ‌تر باشد، باید به میزان بیش‌تری روی صفحات مختلف سایت دیده شود تا کارِ پیدا کردن و خریدن بلیت آن برای افراد مختلف آسان‌تر شود.

12- ورودیه‌های مختلف برای افراد مختلف صادر کنید

اگر رویداد بزرگی برگزار می‌کنید، می‌توانید بلیت‌های خاصی که مختص فقط یکی از بخش‌های رویداد هستند، تعریف کنید. علاوه بر این، برخی از شرکت‌کنندگان دوست دارند دسترسی بیش‌تری نسبت به دیگران داشته باشند و حاضرند برای این دسترسی پول بیش‌تری نیز بپردازند.

13- روی جنبه‌های تفریحی رویداد تاکید کنید

اگر بتوانید یک برنامه‌ی جانبی مانند اجرای زنده‌ی موسیقی یا سخنرانی یک فرد مشهور درمورد تجربه‌های شخصی را در کنار رویداد ترتیب بدهید، باید در فرآیند ترویج رویداد این مسئله را پررنگ نشان دهید. اکثر شرکت‌کنندگان شما برای استفاده از محتوای تخصصی و احتمالا آشنایی با افراد جدید به رویداد شما خواهند آمد اما ارائه‌ی یک برنامه‌ی تفریحی جانبی می‌تواند انگیزه‌ی بیش‌تری برای شرکت در رویداد ایجاد کند و باعث افزایش فروش رویداد شود.

14- از مسابقه‌ها و بازی‌ها استفاده کنید

از کاربران فعلی، شرکت‌کنندگان در رویدادهای قبلی و دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی بخواهید خبر مربوط به رویداد شما را با یک هشتگ خاصی به اشتراک بگذارند و به کسی که بیش‌ترین تعداد پست را منتشر کرد یا به صاحب پستی که بیش‌ترین تعداد لایک را گرفت، یک جایزه بدهید. البته این فقط یک ایده‌ی ساده است. مسابقه‌ها و بازی‌هایی که می‌توانند به ترویج رویداد شما کمک کنند، بی‌شمارند. در این‌جا باید از خودتان خلاقیت نشان دهید و با استفاده از شناختی که از مخاطبین‌تان دارید، بهترین و پربازده‌ترین روش برای اجرای یک مسابقه را انتخاب کنید.

15- از سخنرانان رویداد کمک بگیرید

محتوای خوب هسته‌ی مرکزی موفقیت یک رویداد است. از سخنرانان رویدادتان بخواهید برای وبلاگ شما پست مهمان بنویسند و در آن از محتوایی که در رویداد ارائه خواهند کرد، صحبت کنند. استفاده از کانال‌های ارتباطی آن‌ها با مخاطبین خاص خودشان (وبلاگ شخصی، شبکه‌های اجتماعی و…) هم می‌تواند بسیار مفید باشد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *