افزایش دنبال‌کنندگان توییتر با شرکت در رویدادها

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۵
افزایش دنبال‌کنندگان توییتر

مهم نیست صاحب یک کسب‌وکار هستید یا فقط حرف دل‌تان را توییت می‌کنید؛ داشتن فالوئرهایی که بشود با آن‌ها تعامل داشت، همیشه خوش‌آیند و مفید است. راه‌کارهای زیادی برای افزایش دنبال‌کنندگان توییتر شما وجود دارد اما در این یادداشت درمورد چند راه رویدادی صحبت خواهیم کرد.

1- رویداد درست را انتخاب کنید

این یک مسئله‌ی کاملا طبیعی‌ست که کاربران توییتر کسانی را دنبال می‌کنند که علایق مشترکی با آن‌ها داشته باشند. اگر اکثر توییت‌های شما جنبه‌ی فرهنگی-هنری دارند، احتمالا اکثر دنبال‌کنندگان شما به این حوزه علاقه دارند. اگر به تازگی به توییتر پیوسته‌اید و آن‌قدرها فالوئر ندارید یا آنقدر توییت نکرده‌اید که حوزه‌ی فعالیت‌تان معلوم شود، موضوعی که دوست دارید را انتخاب کنید. بعد از مشخص شدن این موضوع، باید به دنبال رویدادهایی بروید که موضوعات مشابه را پوشش می‌دهند. مثلا یک رویداد کتاب‌خوانی برای افراد فرهنگی هنری.

2- توییتر بهترین ابزار برای پوشش زنده‌ی رویدادهاست، از آن استفاده کنید

بعد از این‌که رویداد مورد نظرتان را انتخاب کردید، به فالوئرهای خودتان و کسانی که موضوع مورد نظر را دنبال می‌کنند، اعلام کنید که در آن رویداد شرکت خواهید کرد و قصد دارید درمورد روند اتفاقاتی که در رویداد رخ می‌دهند، توییت کنید. برای خبردار شدن علاقه‌مندان احتمالی، از هشتگ‌های درست استفاده کنید. ممکن است برگزارکنندگان هشتگ‌های خاصی برای آن رویداد در نظر گرفته باشند که پیدا کردن آن‌ها و استفاده‌شان در توییت‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد.

3- به توییت‌های دیگری که با هشتگ‌های مشابه منتشر شده‌اند، پاسخ دهید

این یک روش دیگر برای دیده شدن بیش‌تر محتوای تولیدی شماست. تعامل با دیگر علاقه‌مندان به موضوع -به‌خصوص کاربران محبوب- می‌تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش دنبال‌کنندگان توییتر شما داشته باشد. (این کار می‌تواند به دو صورت ریپلای یا کوت انجام شود)

4- حساب‌های کاربری مهم را در توییت‌ها بگنجانید

اگر درمورد فرد یا برند خاصی توییت می‌کنید، حتما در توییت‌تان به نام کاربری آن‌ها هم اشاره کنید. (منشن) اگر محتوای‌تان این‌قدر خوب باشد که بتوانید با آن فرد یا برند وارد تعامل شوید، برای جذب دنبال‌کنندگان جدید شانس به‌تری خواهید داشت.

5- کاربران دیگر را دنبال کنید

فالو برای فالو احتمالا برای شما راه‌حل جالبی به نظر نمی‌آید. اما اگر این کار را به‌صورت هدف‌مند انجام دهید، می‌تواند تاثیر عمده‌ای روی فعالیت شما در توییتر بگذارد و باعث افزایش دنبال‌کنندگان‌تان شود. حتی اگر اصطلاحا بک نگیرید و آن‌ها شما را فالو نکنند، دنبال کردن کاربران موفق در توییتر می‌تواند به شما ایده و فرصت‌های خوبی برای تولید محتوا بدهد.

6- به حرف‌های‌تان دقت کنید، مراقب غلط‌های املایی باشید

هدف عمده از مراحل بالا، جذب حداکثر تعداد کاربران ممکن و افزایش دنبال‌کنندگان توییتر شماست. برای این کار فقط دیده شدن کافی نیست. باید تلاش کنید چیزی که دیده می‌شود به اندازه‌ی کافی جذاب و درست باشد.

7- از برداشت‌های شخصی‌تان هم بنویسید

هدف از تلاش برای افزایش دنبال‌کنندگان توییتر این است که برند شخصی شما نیز کم‌کم ساخته شود. برای این کار صرفا ارائه‌ی گزارش از رویداد کافی نیست. باید خودتان را به عنوان یک تحلیل‌گر و صاحب‌نظر نشان دهید.

8- نگران نباشید

این راه‌حل‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت آن‌قدر که شما دوست دارید موثر نباشند اما قطعا در بلندمدت باعث می‌شوند توییت‌های شما جدی‌تر گرفته شوند و کم‌کم تبدیل به مرجع شوند.

نوبت شماست

اگر تجربه‌ی خاصی در زمینه‌ی ادغام توییتر با رویدادها دارید، خوش‌حال می‌شویم -در بخش نظرات- از آن استفاده کنیم.

در توییتر هم با ایوند همراه باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *