استارتاپی‌ ها یلدا را درکنارهم جشن گرفتند

تاریخ: ۲ دی ۱۳۹۶
یلدای کارآفرینان استارتاپی

یلدای کارآفرینان استارتاپی، گردهم‌آیی فعالان و کارآفرینان حوزه‌ی استارتاپ به مناسبت شب یلدا.
این رویداد امسال برای دومین سال متوالی برگزار شد و با حضور چشمگیر و پرشور بیش از ۷۰۰نفر از فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران و نام‌آوران این حوزه همراه بود.
در رویداد یلدای ۹۵، که در محل کتابخانه‌ی ملی ایران برگزارشده بود، مدیران و بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای موفقی چون دیجی‌کالا، اسنپ، آپارات، نت‌برگ و تخفیفان و نیز برخی از فعالان مهم حوزه‌ی سرمایه‌گذاری کسب‌وکار حضور داشتند و از تجربیات خود در بخش‌های مختلف برای علاقه‌مندان به اکوسیستم استارتاپی، سخن گفتند.
یلدای کارآفرینان استارتاپی ۹۶ برگزار شد تا دوباره محفلی باشد برای دورهم جمع شدن فعالان این عرصه. کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به بخش کسب‌وکار روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه در محل سالن بین‌المللی همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی گرد هم آمدند تا بار دیگر موضوعات مرتبط با اکوسیستم استارتاپ و آینده‌ی آن و نیز مشکلات پیش رو را بررسی کنند و از تجربه‌های دیگران بهره‌مند شوند.
در رویداد یلدای امسال که با تلاش جمعی از فعالان اکوسیستم و نشریه شنبه برگزار شد، موضوعات اصلی این حیطه به صورت تخصصی در پنل های مختلف موردبحث و گفتگو قرار گرفتند.

یلدای کارآفرینان استارتاپی
مهمانان یلدای امسال، مدیران استارتاپ ها، سرمایه‌گذاران، مدیران وی سی ها، شتاب‌دهنده‌ها، فضاهای اشتراکی و همچنین مدیران نهادهای مالی، بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و مقامات کشوری و فعالان فضای کارآفرینی و علاقه‌مندان این حوزه بودند.
سخنران ویژه‌ی رویداد دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری بودند که در سخنان خود از تجربه‌ی تحقیق بر پدیده‌ی «سیلیکون ولی» گفتند و اینکه ارزش اکوسیستم به افراد داخل آن است. همچنین از تلاش‌ها برای راه‌اندازی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای الکترونیک گفتند و توصیه‌هایی در این زمینه به فعالان اکوسیستم داشتند.

یلدای کارآفرینان استارتاپی
در پنل اول گفتگوها به موضوع ترندهای حال حاضر ایران و جهان در بخش استارتاپ ها، پرداخته شد و با توجه به ترندهای جهانی‌ای که در ایران چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند، موضوعاتی هم‌چون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی به کارآفرینان پیشنهاد شد. هم‌چنین در مورد Marketing Technology و تشخیص ابزار مناسب برای مارکتینگ در هر کسب‌وکار صحبت شد.
در پنل دوم تبسم لطیفی مدیرعامل استارتاپ موفق مامان‌پز، مهدی نایبی مدیرعامل الوپیک و سعید لطفی مدیرعامل اسنپ‌فود به صورت خلاصه و با ارائه‌ی آمار در مورد روندی که استارتاپ‌شان از ابتدا تا به حال طی کرده گفتند، از عواملی که بر موفقیت‌شان تأثیرگذار بوده و باعث سوددهی‌شان شده صحبت کردند و بخشی از نشیب و فرازهای مسیر رشد کسب‌وکارشان را بیان کردند تا تازه‌کارها با شکست‌های اولیه ناامید نشوند.
پنل سوم با نام مهاجرت معکوس تجربه ی «سیلیکون ولی» را به ایران آورده بود و مهمانانش نخبگانی بودند که بعد از سالها تحصیل و کار در مراکز علمی و تحقیقاتی مهم آمریکا و سابقه‌ی فعالیت در جایی چون «سیلیکون ولی»، به وطن بازگشته بودند و کسب‌وکار موفق استادکار را راه‌اندازی کرده بودند و اکنون از دلایل خود برای بازگشت به ایران و تفاوت‌های فضای کسب‌وکاری و اکوسیستم استارتاپی در ایران و آمریکا و چالش‌ها و فرصت‌ها گفتند.
پنل بعدی در مورد سرمایه‌گذاری خطرپذیر میزبان سعید رحمانی از صندوق سرمایه گذاری سرآوا، رضا زرنوخی رئیس انجمن سی وی ایران و مدیرعامل صندوق توسعه و تکنولوژی ایران، محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن و امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران به تفصیل در مورد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها، چگونگی ورود استارتاپ‌ها به بورس و مسایل بهره‌وری و نقدینگی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی صحبت و از زوایای مختلف به موضوع پرداخته شد و مهمانان نظرات خود را ارائه دادند.

یلدای کارآفرینان استارتاپی
آخرین بخش از پنل‌های گفتگو، با موضوع امیدبخشی اجرا شد و مهمانان آن از کارآفرینان موفق و ارزش‌آفرین حوزه‌ی کسب‌وکارهای نوپا بودند. مدیران عامل علی‌بابا و جاباما، آپارات، دیجی‌کالا، تپسی، دیوار و کافه‌بازار که همگی صاحب استارتاپ‌های موفق و شناخته‌شده‌ای هستند، به بیان روند رشد خود و نیز افق‌های پیش رو برای آینده پرداختند.
در پایان مراسم هم از چند تن از فعالان اثرگذار بخش کسب‌وکار که سال‌ها در بهبود اکوسیستم و شکل گیری استارتاپ‌ها فعال بودند با اهدای تندیس تقدیر شد.

یلدای کارآفرینان استارتاپی

بعد از اتمام همایش، همانند سایر دورهمی‌های فعالان این اکوسیستم، افراد به شبکه‌سازی و نتورکینگ پرداختند تا بتوانند برای پیشبرد ایده‌های استارتاپی خود همفکر و همراه پیدا کنند. همچنین بسیاری از استارتاپ‌ها در غرفه‌هایشان آماده‌ی معرفی کسب و کار خود به افراد و پاسخگویی به سوالات بودند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *