زندگی بعد از پندمی کرونا: آیا رویداد آنلاین ماندگار می‌شود؟

تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
رویداد آنلاین

پندمی کرونا باعث تعلیقی در رویدادهای بزرگ در سراسر جهان شد. در حال حاضر برگزارکننده‌ها در جست و جوی روش‌ها و ابزار جایگزین برای ادامه فعالیت‌ها و بیزینس خود می‌باشند. راه حلشان؟ رویداد آنلاین؛ که به نظر می‌رسد این رویدادها ماندگار ‌شوند.


پندمی کرونا باعث تعلیقی در رویدادهای بزرگ در سراسر جهان شد. در حال حاضر برگزارکننده‌ها در جست و جوی روش‌ها و ابزار جایگزین برای ادامه فعالیت‌ها و بیزینس خود می‌باشند. راه حلشان؟ رویداد آنلاین؛ که به نظر می‌رسد این رویدادها ماندگار ‌شوند.

قبل از پندمی یکی از لذت‌های شرکت در رویدادها ملاقات‌های خود به خود، گفت‌و‌گوهای داخل راهروها و شبکه سازی با افراد همفکر بود.

رویداد آنلاین

شیوع ویروس کرونا و تنوع رویداد آنلاین

با شیوع کرونا و لغو رویدادهای حضوری دیگر مجالی برای ارتباط رو در رو با افراد نبود. نتیجه، ایجاد مجموعه‌ای از رویدادهای آموزشی و بیزینسی از طریق پلتفرم‌های آنلاین برای ارتباط، شبکه سازی و اشتراک ایده‌ها با افراد بود. برگزاری رویداد آنلاین با چالش‌هایی نیز همراه بود. درحقیقت ارائه و آموزش، بخشی از رویدادهای حضوری را تشکیل می‌داد و بقیه رویداد را گفتگوها و شبکه سازی در زمان استراحت یا پس از رویداد شامل می‌شد. در رویداد آنلاین ولی، چگونگی ارائه مطالب، زمانبندی، نحوه پرسش و پاسخ و بسیاری موارد دیگر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اگر بخواهیم در مورد این پندمی لحظاتی مثبت بیندیشیم؛ شاید این ویروس دارد ما را مجبور می‌کند که از اینترنت همانگونه که از اول قرار بود استفاده کنیم. همان چیزی که در تبلیغات شاهد آن هستیم. ارتباط برقرار کردن با هم، اشتراک‌گذاری اطلاعات و منابع، و رسیدن به مجموعه‌ای از راه حل‌ها برای چالش‌ها. 

ما شاهد انفجاری از خلاقیت هستیم. انسان‌ها در تلاشند از تکنولوژی به عنوان پلی بین فاصله‌گذاری‌های اجتماعی استفاده کنند. شاید حتی شبکه سازی ریموت، بهتر از ملاقات رو در رو باشد! چرا که دیگر ارتباطات محدود به گروه سنی و اشخاص خاصی نمی‌شود. افرادی که تا دیروز اعتماد به نفس و یا امکان حضور در رویدادها را نداشتند، الان دیگر می‌توانند حضور فعالی داشته باشند و در مسیر رشد فردی حرکت کنند. حداقل تا زمانی که حضور در اجتماعات با خطر بزرگی همراه است باید سعی کنیم فضاهایی مجازی خلق کنیم تا نیازهای ما را برآورده کند. ابزار دیجیتال در این مسیر به کمک ما می‌آید تا این محیط مجازی به تجربه ما از واقعیت نزدیک‌تر شود.

رویداد آنلاین

ایونت‌تک: بررسی صنعت رویداد در دوران کرونا

با وجود شناخت مسئله و تلاش برای یافتن راه حل، خیلی از فعالان این عرصه و بسیاری از افرادی که به تازگی پا به صنعت برگزاری رویداد گذاشته‌اند، نمی‌دانند در رویداد آنلاین باید از چه روش‌ها و ابزاری برای افزایش کیفیت و جذب مخاطب استفاده کنند. از زمان طرح مفهوم فاصله‌گذاری و قرنطینه تا به امروز، بسیاری از برگزارکنندگان رویدادها در حال آزمون خطا برای پیدا کردن رویکرد مناسب هستند. برای افزایش کیفیت انتقال مطالب، خلاقیت برای اینکه حوصله شرکت‌کنندگان سر نرود، راه‌هایی برای شبکه سازی مجازی و بسیاری موارد دیگر. به طور قطع همه ما برای مشکلاتی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌ایم به راه حل‌هایی رسیده‌ایم و یا حداقل می‌دانیم چه روش‌هایی جوابگو نیستند و تاثیر خوبی در تجربه کاربری نمی‌گذارند.

ما می‌توانیم با استفاده از تجربه افراد حرفه‌ای و موفق در این صنعت، دید درستی به آینده رویدادهای خود داشته باشیم و بتوانیم با ایجاد تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شرکت‌کنندگان، اعتماد آن‌ها را جلب کنیم. نکته قابل توجه این است که رویداد آنلاین طیف مخاطبان ما را گسترده‌تر می‌کند و این فرصتی است برای ارتباط گرفتن با علاقه‌مندان از سراسر کشور و حتی جهان! این دریچه‌ایست برای بزرگتر فکر کردن و چه بسا موفقیت‌های بیشتر.

از این رو با گردهم آوری برگزارکنندگان با تجربه (کسانی که سال‌ها در فضای وبینارها فعالیت کرده‌اند) در رویداد Event Tech می‌خواهیم مروری بر چالش‌های جدید این دوران و همچنین فرصت‌ها و ابزار جدید صنعت برگزاری رویداد داشته باشیم و از این پتانسیل به بهترین نحو استفاده کنیم. همچنین فضایی ایجاد می‌کنیم که دغدغه‌ها و نظرات دیگر برگزارکنندگان نیز مطرح شود تا بتوانیم با همکاری هم از این دوران سخت با موفقیت عبور کرده و رویکرد جدیدی به صنعت برگزاری رویداد ارائه دهیم.

رویداد آنلاین

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *