چهار نوع رویداد مالی که برای ورود به بازار کار در این حوزه باید در آن‌ها شرکت کنید

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۷ شهریور ۱۳۹۶
مالی

اکثر مشاغل موجود در حوزه‌ی مالی، شامل به کار بستن راه‌های موثر مدیریت منابع پولی و مالی برای تولید ثروت بیش‌تر و افزودن به ارزش سازمان می‌شوند. کسانی که قصد دارند در این صنعت مشغول شوند، برای این بخش از کارشان مباحثی درمورد روش‌های سرمایه‌گذاری، کنترل هزینه‌ها، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی می‌آموزند.

اما به‌ترین شرکت‌ها امروز فقط به داشتن تحصیلات اکتفا نمی‌کنند و برای برخی موقعیت‌های مهم شغلی، به مسائل دیگری هم توجه می‌کنند. استرس و سرعت بالای کار در بخش مدیریت مالی نیز باعث شده که این مسئله برای کارجویان در این حوزه مهم‌تر شود.

در ادامه به مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌توانند به استخدام شما در این حوزه کمک کنند، اشاره خواهیم کرد؛ مهارت‌هایی که با شرکت در ورکشاپ‌های مختلف و انوع همایش و سمینار مالی می‌توانید آن‌ها را به دست آورید.

۱- بورس

گذراندن دوره‌های مختلف تحلیل تکنیکال یا سرمایه‌گذاری در بورس و به دست آوردن مدرک رسمی آن‌ها، یکی از مواردی‌ست که می‌تواند به سازمان‌ها اطمینان دهد که شما کارتان را به‌خوبی بلدید. سرمایه‌گذاری یکی از اصلی‌ترین وظایف بسیاری از موقعیت‌های شغلی در حوزه‌ی مدیریت مالی است.

۲- حسابداری

کارگاه‌های حسابداری به شما یاد خواهند داد که چه‌طور سندهای مالی را بفهمید، آن‌ها را تهیه کنید و براساس‌شان گزارش بنویسید. علاوه بر این، بررسی بودجه‌ی سازمان و مطابقت عمل‌کرد با برنامه نیز از مباحثی‌ست که در یک دوره‌ی آموز حسابداری فرا خواهید گرفت.

با توجه به این‌که تقریبا هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون حسابداری به فعالیت‌اش ادامه دهد، یادگیری این مهارت‌ها کمک بزرگی در فرآیند کاریابی و استخدام شما خواهد بود.

۳- اقتصاد

اقتصاد به تحلیل این مسئله می‌پردازد که منابع مختلف چه‌گونه برای رسیدن به اهداف خاص مصرف می‌شوند. یادگیری مباحث اقتصاد کلان به شما این امکان را خواهد داد تا تاثیر بازارهای مالی را روی اقتصاد محلی، کشوری و بین‌المللی و برعکس، تشخیص دهید.

اقتصاد خرد نیز به شما می‌آموزد که چه‌گونه رفتار اقتصادی افراد را پیش‌بینی کنید و برای رسیدن سازمان به موفقیت، از چه استراتژی‌هایی استفاده کنید.

۴- نوشتن

گذراندن یک دوره‌ی تخصص نوشتن به شما اجازه خواهد داد تا ایده‌ها و نظرات‌تان را به شکلی روشن، محکم و سازمان‌یافته مطرح کنید و گزارش‌هایی تهیه کنید که به راحتی اصل مطلب را به مخاطب منتقل کنند. نوشتن درست نامه‌های اداری نیز از اثرات گذراندن چنین دوره‌ای محسوب می‌شود. ممکن است بتوانید دوره‌های تخصصی نوشتن برای حوزه‌ی مالی را پیدا کنید، اما در غیر این صورت سایر دوره‌های آموزشی نوشتار هم پاسخ‌گوی نیز شما خواهد بود.

علاوه بر این‌ها، علاقه و مهارت در ریاضیات و مهارت‌های ارتباطی نیز از جمله موارد تاثیرگذاری هستند که اگر بتوانید با مدرک خاصی آن‌ها را در رزومه‌تان بگنجانید، کمک‌حال شما برای پیدا کردن کار خواهند بود.

در مجموع می‌توان گفت که به دلیل وظایف مهم و حساسی که استخدام در حوزه‌ی مالی با خود دارد، برای پیدا کردن راحت‌تر کار باید رزومه‌ی مناسبی بسازید. رزومه‌ای که ثابت کند شما علاوه بر دانش تئوریک، از توانایی‌های عملی لازم نیز برخوردار هستید.

تقریبا برای به دست آوردن تمام مهارت‌های عنوان‌شده، رویدادهایی آموزشی در دسترس شما هستند. کافی‌ست که هر چند وقت یک بار، لیست رویدادهای ایوند را ببینید.

همین حالا رویداد یا همایش مالی مورد نظرتان را از میان رویدادهای ایوند انتخاب کنید و به راحتی در آن ثبت‌نام کنید.

istock_000023265222_large_1

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *