پنج اشتباه بزرگ که برای فروش به‌تر رویدادتان باید از آن‌ها دوری کنید

تاریخ: ۶ آبان ۱۳۹۶
پنج اشتباه بزرگ در فروش رویداد

تجربه به همه‌ی ما نشان داده که می‌توانیم اشتباهات زیادی در فرآیند بازاریابی رویدادمان مرتکب شویم؛ اشتباهاتی که هرکدام می‌توانند تاثیر منفی خودشان را روی میزان فروش رویداد داشته باشند.

در ادامه به پنج اشتباه معمول در بازاریابی رویداد اشاره می‌کنیم. اشتباهاتی که با توجه بیش‌تر کاملا قابل اجتناب هستند.

۱- با ساختن صفحه‌ی رویداد کار من تمام شده است

این یکی از پرتکرارترین اشتباهاتی‌ست که در میان رویدادهای ایوند رخ می‌دهد. برخی از برگزارکنندگان تصور می‌کنند که صرفا با ساختن یک رویداد در وبسایت ایوند، کارشان تمام شده است و رویدادشان خودبه‌خود به فروش بالایی دست خواهد یافت. این مسئله تقریبا هیچ‌وقت درست نیست. شما باید ابتدا در فرآیند ساخت صفحه‌ی رویداد و سپس برای بازاریابی آن، تلاش کنید.

محتوای صفحه‌ی رویداد باید کامل باشد و برای بازاریابی و فروش رویداد هم باید از ابزارهای مختلف استفاده شود.

۲- لازم نیست انگیزه‌ای برای خرید زودهنگام بلیت ایجاد کنم

توصیه‌ی ما به تمام رویدادها این است که در اولین فرصت و با فاصله‌ی زمانی زیاد از روز برگزاری، صفحه‌ی رویدادشان را در ایوند بسازند. این مسئله به بالا رفتن ترافیک ورودی از طریق جست‌وجو و از طریق صفحات داخلی ایوند، کمک می‌کند. اما اگر می‌خواهید افرادی که وارد صفحه‌ی رویداد شما می‌شوند بلیت هم بخرند، باید یک تخفیف خاص برای بلیت‌های زودهنگام در نظر بگیرید. کسانی که بلیت رویداد را چند هفته یا چند ماه قبل از برگزاری می‌خرند، بزرگ‌ترین و وفادارترین مشتریان شما خواهند بود. برای راضی نگه داشتن آن‌ها حتما از تخفیف خرید زودهنگام استفاده کنید.

۳- هر محتوایی برای صفحه‌ی رویداد جواب می‌دهد

محتوایی که در صفحه‌ی رویدادتان قرار می‌دهید -اعم از متن و عکس- باید به گونه‌ای طرح‌ریزی شود که بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب کند. علاوه بر این تکنیک، بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جست‌وجو نیز اهمیت خاص خودش را دارد.

خودتان را جای مخاطب‌تان بگذارید و سعی کنید سوالات او را پاسخ دهید. سوالاتی مثل “چرا باید این‌قدر برای شرکت در یک رویداد هزینه کنم؟” یا “با صرف این زمان دقیقا چه چیزی به من اضافه خواهد شد و چه چیزی با شرکت در رویداد به دست می‌آورم؟” و…

برای اطلاعات بیش‌تر و تولید محتوایی به‌تر، راهنمای کامل محتوای صفحه‌ی رویداد را بخوانید.

۴- قیمت پایین یا رایگان به‌تر است

بسته به هدفی که از برگزاری رویداد دنبال می‌کنید، ممکن است بخواهید قیمت پایینی برای بلیت‌ها در نظر بگیرید یا حتی آن‌ها را به‌صورت رایگان در دسترس قرار دهید. توصیه‌ی ما این است که از رایگان کردن بلیت پرهیز کنید. تجربه نشان داده است که اگر مخاطبین شما هزینه‌ای برای بلیت پرداخت نکرده باشند، احتمال بالاتری برای عدم حضور در رویداد خواهند داشت. و تنها دلیل شما از برگزاری رویداد رایگان باید جذب مخاطب باشد که با این اوصاف ممکن است به آن دست پیدا نکنید.

از طرف دیگر و برای سایر رویدادها، ممکن است فکر کنید که بلیت ارزان‌تر تعداد شرکت‌کننده‌ها را افزایش می‌دهد. اما براساس آمار، قیمت بلیت عمده‌ترین دلیل برای عدم خرید بلیت نیست. اگر کسی صفحه‌ی رویداد شما را می‌بیند ولی بلیت نمی‌خرد، احتمالا تصور می‌کند که این رویداد به‌خصوص برای او ارزشی که حاضر باشد برای آن هزینه کند را ندارد. این یعنی تلاش اصلی شما باید روی نشان دادن ارزشی باشد که به مخاطب ارائه می‌دهید و نه پایین آوردن قیمت بلیت‌ها.

سعی کنید همیشه حداقل به اندازه‌ی خرج رویداد از آن درآمد به دست بیاورید.

۵- چند روز مانده به رویداد هم می‌شود با تبلیغات صندلی‌ها را پر کرد

این هم یکی دیگر از اشتباهات پرتکرار برگزارکنندگان رویدادهای مختلف است. اکثر این افراد می‌خواهند هزینه‌ی کم‌تری برای تبلیغات صرف کنند و در نتیجه صبر می‌کنند تا شاید رویدادشان به خودی خود پر شود. بعد در حالی که مثلا دو یا سه روز تا برگزاری مانده، اقدام به دریافت مشاوره یا خرید تبلیغات از ایوند می‌کنند.

در این حالت ما معمولا اعلام می‌کنیم که تبلیغات با این شرایط یا قابل اجرا نیست یا بازدهی ندارد. اما برخی برگزارکنندگان به امید فروش باقی بلیت‌ها در این زمان کوتاه، اقدام به خرید تبلیغات می‌کنند که طبیعتا خروجی خوبی هم دریافت نمی‌کنند.

حداقل زمانی که برای اجرای درست یک کمپین مناسب تبلیغاتی و مشاهده‌ی آثار آن لازم است، یک هفته است. (در برخی موارد یک یا دو روز کم‌تر یا بیش‌تر)

برگزارکنندگان باتجربه باید بتوانند تا این زمان حدس بزنند که آیا باقی بلیت‌ها بدون کارهای دیگر فروش خواهد رفت یا نه.

نتیجه

اشتباه همیشه بخشی از کار است و نمی‌شود آن را از فرآیندهای برگزاری رویداد حذف کرد. اما با در نظر داشتن برخی مسائل و دانستن اشتباهات عمده، می‌توان با جلوگیری از آن‌ها فروش رویداد را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *