پخش زنده اینترنتی چگونه فروش رویدادهای شما را افزایش می‌دهد؟

تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
پخش زنده اینترنتی

پخش زنده اینترنتی یا لایو استریمینگ، یکی از داغ‌ترین ترند های تکنولوژیکی امروز است، هر چند که سوءتعبیرهای بسیاری نیز در مورد آن وجود دارد. شما هم احتمالاً شنیده‌اید که پخش زنده به شدت گران است، تعداد شرکت‌کنندگان در رویداد را کاهش می‌دهد، یا اینکه فقط مناسب همایش‌های بسیار بزرگ است.

ولی آیا واقعاً این تصورات درست است؟

با ظهور پلتفرم‌های خارجی و داخلی پخش زنده، بسیار مهم است که بدانید ویدئو چه نقشی می‌تواند برای همایش شما داشته باشد.

در اینجا پنج تصور غلط در مورد پخش زنده اینترنتی رویداد را آورده‌ایم.

  1. آیا پخش زنده اینترنتی فقط به درد رویدادهای بزرگ می‌خورد؟

لازم نیست حتماً رویدادی به بزرگی کنفرانس اپل برگزار کنید تا آن را روی اینترنت پخش زنده کنید. ویدئوی لایو در واقع سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای انواع همایش‌ها و رویدادها در اندازه‌های مختلف است، از جمله همایش‌های تجاری کوچک.

اگر ظرفیت در نظر گرفته شده برای رویداد شما تکمیل شده، ویدئوی لایو روشی عالی برای گسترش رویداد (و برند شما) فراتر از اتاق کنفرانس است. در سال 2015، کنفرانس شرکت Salesforce با استفاده از پخش زنده اینترنتی به 75 برابر تعداد افرادی رسید که به طور حضوری در کنفرانس شرکت کرده بودند. جالب است بدانید که تعداد حاضرین در کنفرانس 160 هزار نفر بود، و این یعنی اینکه 12 میلیون نفر از طریق اینترنت آن رویداد را تماشا کردند؛ 12 میلیون نفری که احتمال بسیار بیشتری برای حضور فیزیکی آن‌ها در کنفرانس بعدی وجود دارد. در حقیقت، پخش زنده می‌تواند بیش از همه مناسب رویدادهای کوچک با ظرفیت محدود باشد، تا بتوانید تجربه‌ای خودمانی را برای تعداد بیشتری از مخاطبان فراهم کنید.

  1. آیا پخش زنده اینترنتی، تعداد حاضرین در همایش را کاهش می‌دهد؟

نگرانی بابت این موضوع از طرف برگزارکنندگان همایش کاملاً طبیعی است: اگر کسی بتواند در خانه‌اش بنشیند و رویداد شما را تماشا کند، چرا باید بلیط بخرد و به خود زحمت حضور در همایش را بدهد؟ ولی واقعیت اینجاست که پخش زنده می‌تواند تعداد حاضرین در همایش شما را افزایش هم بدهد!

بر اساس آمار شرکت دیجی‌تل، 30% افرادی که همایشی را از طریق اینترنت تماشا می‌کنند در رویداد بعدی به صورت حضوری شرکت می‌کنند. رویدادهای بزرگ به چشم خود این موضوع را دیده‌اند. جشنواره موسیقی و هنری کواچلا، رویدادی است که سالیانه در کالیفرنیا آمریکا برگزار می‌شود. در سال 2011، ظرفیت این رویداد ظرف مدت 3 روز به پایان رسید. ولی در سال 2012، بعد از اینکه فستیوال سال گذشته از طریق اینترنت پخش زنده شد، ظرفیت این همایش در مدت فقط 3 ساعت تکمیل شد.

  1. آیا پخش زنده در اینترنت، گران است؟

بر خلاف باور عمومی، پخش زنده اینترنتی لزوماً قرار نیست گران باشد. شما می‌توانید با گوشی موبایل خود، و یا به صورت حرفه‌ای‌تر، با دوربینی ارزان قیمت اقدام به پخش زنده روی اینترنت کنید.

برای پخش زنده روی بستر اینترنت می‌توانید از پلتفرم لحظه‌نگار استفاده کنید که هزینه استفاده آن بسیار مناسب و به صرفه است.

بهره‌ای که از پخش زنده اینترنتی رویدادهای خود می‌برید، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که برای آن صرف می‌کنید. علاوه بر افزایش فروش بلیط که برای همایش بعدی خود می‌توانید انتظارش را داشته باشید، ویدئوی لایو به شکل‌های دیگری نیز منجر به بازگشت سرمایه (ROI) می‌شود. بر اساس اعلام وبسایت Hubspot، 52% بازاریاب‌ها ویدئو را به عنوان نوعی از محتوا با بیشترین نرخ بازگشت سرمایه نام بردند.

  1. آیا کسی پخش زنده اینترنتی شما را تماشا خواهد کرد؟

تصور اینکه پول و زمان خود را روی ویدئویی صرف کنید که هیچ کس تماشا نخواهد کرد، می‌تواند وحشتناک باشد. ولی، با فرض اینکه شما مخاطبان خود را در شبکه‌های اجتماعی دارید، این موضوع بسیار بعید است.

بر اساس آمار، کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوی لایو را 3 برابر بیشتر از ویدئوی ضبط شده تماشا می‌کنند و 10 برابر بیشتر برای آن کامنت می‌گذارند. با در نظر گرفتن اینکه به طور عادی ویدئو نرخ مشارکت بسیار بیشتری از پست‌های معمولی در شبکه‌های اجتماعی دارد، این آماری خیره کننده است.

اپلیکیشن پخش زنده موبایلی لحظه‌نگار به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوی لایو رویداد خود را را مستقیماً روی کانال و گروه تلگرامی خود پخش کنید که این موضوع بدون شک تعداد بازدیدکنندگان پخش زنده شما را افزایش می‌دهد.

  1. آیا بعد از پایان همایش، ارزش پخش زنده شما از بین می‌رود؟

یکی از بهترین نکته‌ها در مورد ویدئوهای لایو این است که بعد از پایان پخش زنده، می‌توانید تمام فیلم را مجدداً پخش کنید و با اهداف مختلف بازاریابی، از آن استفاده‌های گوناگون کنید. می‌توانید از فیلم گرفته شده به منظور ساخت تیزهای تبلیغاتی برای همایش‌های آینده استفاده کنید.

بر اساس آمار وبسایت Unruly، لذت تماشای ویدئوی ضبط شده از همایش هنوز هم تمایل به حضور در رویدادهای بعدی توسط مخاطبان را به میزان 97% افزایش می‌دهد. این فرصتی ارزشمند برای فروش بیشتر بلیط و بالا بردن وفاداری میان مخاطبانتان است.

حالا که بسیاری از فواید پخش زنده همایش در اینترنت را می‌دانید، وقت آن رسیده که شما هم به فکر پخش رویدادهای خود روی اینترنت باشید.

اپلیکیشن و وبسایت پخش زنده اینترنتی لحظه‌نگار، امکان پخش آسان و کم‌هزینه رویدادها و همایش‌ها را برای برگزارکنندگان همایش‌ها، سمینارها و همچنین کاربران عادی فراهم می‌کند.

شما کاربران ایوند با کد تخفیف اختصاصی زیر به میزان 30%، می‌توانید از خدمات پخش زنده اینترنتی لحظه‌نگار استفاده کنید.

لحظه نگار - کد تخفیف - ایوند

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *