۸ نکته برای کسانی که می‌خواهند رویداد و همایش گردش‌گری برگزار کنند

تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
رویداد و همایش گردش‌گری

امروزه صنعت توریسم یا گردش‌گری یکی از پردرآمدترین بازارها را دارد و همین باعث شده که بسیاری از افراد نسبت به ورود به آن تمایل پیدا کنند. اگر در حال حاضر در این حوزه فعالیت دارید و می‌خواهید خودتان را بیش‌تر مططرح کنید، اگر قصد دارید در آینده به‌صورت حرفه‌ای وارد صنعت گردش‌گری شوید و یا حتی اگر به این فکر نیستید و فقط می‌خواهید در یک سفر یا گردش با چند نفر هم‌راه شوید که علایق مشابهی با شما دارند، برگزاری یک رویداد، دورهمی یا همایش گردش‌گری می‌تواند به‌ترین راه‌کار باشد.

اما اگر می‌خواهید بدانید که برگزارکنندگان همایش‌های گردش‌گری و راهنمایان تورهای گردش‌گری باید از چه مهارت‌هایی برخوردار باشند، توصیه می‌کنیم که نکات زیر را بخوانید.

۱- در سطح شخصی با مخاطبین‌تان ارتباط بگیرید (برای تور و همایش گردش‌گری)

مهم نیست مخاطبین شما طبیعت یا ساختمان یا هر سوژه‌ی دیگر گردش‌گری را چقدر دوست دارند، آن‌ها در هر صورت با یک فرد طرف هستند و با همان فرد بیش‌تر از موضوع بحث یا محل سفر ارتباط برقرار می‌کنند.

سعی کنید چند تکیه‌کلان و جمله‌ی خاص خودتان را از قبل آماده داشته باشید و با استفاده از آن‌ها و تعریف کردن خاطره‌های بسیار کوتاه از تجربه‌های قبلی‌تان، افراد را جذب کنید.

۲- روایت‌گر یک داستان باشید (برای تور و همایش گردش‌گری)

مهم نیست این داستان تاریخی باشد یا معاصر؛ شرکت‌کنندگان رویداد شما آمده‌اند تا یک تجربه‌ی جالب و منحصربه‌فرد داشته باشند. چنین تجربه‌ای با ذکر تاریخ‌ها و نام‌ها ساخته نخواهد شد. از قبل داستان‌هایی درمورد محل بازدید یا موضوع بحث‌تان آماده داشته باشید.

۳- نگران بی‌نقص بودن نباشید (برای تور و همایش گردش‌گری)

دیگران از شما انتظار بی‌نقص و کامل بودن ندارند. برای این‌که این مسئله را از همان ابتدا به آن‌ها یادآوری کنید، از حاضرین بخواهید که اگر بیش‌تر از شما درمورد موضوع بحث یا محل سفر می‌دانند، نکات اضافه را با جمع در میان بگذارند. هرچه‌قدر که افراد بیش‌تر در تور یا همایش گردش‌گری شما درگیر شوند، نتیجه‌ی به‌تری رقم خواهد خورد.

۴- طبق برنامه جلو بروید و رویداد را به موقع تمام کنید (برای تور و همایش گردش‌گری)

چه موقع شرکت در یک همایش گردش‌گری و چه در خلال یک سفر یا تور گردش‌گری، مخاطبین شما دوست نخواهند داشت تا وقتی زیادی را با محدودیت بگذرانند. بخش “گردش” را از “گردش‌گری” حذف نکنید. برنامه را به موقع تمام کنید و به همراهان‌تان آزادی عمل بدهید.

۵- تعداد سخن‌رانان و راهنماها را محدود کنید (برای تور و همایش گردش‌گری)

از آن‌جایی که معمولا محدود کردن صحبت‌ها به چند دقیقه برای متخصصین این حوزه و راهنمایان تورها سخت است، به‌تر است تلاش کنید تا تعداد این افراد را در رویدادتان بیش از حد زیاد نکنید. البته ممکن است مجبور شوید برای پوشش تمام مطالب مورد نیاز از چند نفر استفاده کنید. در این صورت تلاش کنید این افراد را به یک گروه یا پنل بحث تبدیل کنید و یکی از آن‌ها یا خودتان را به‌عنوان تسهیل‌گر در نظر بگیرید.

۶- رو به همراهان‌تان باشید نه محل گردش (برای تور گردش‌گری)

اگر در حال توضیح دادن درمورد محل سفر هستید، رو به همراهان‌تان بایستید و جوری صحبت کنید که صدای‌تان به همه‌ی آن‌ها برسد. اگر فکر می‌کنید ممکن است این مورد را در طول سفر فراموش کنید، از یکی از همراهان بخواهید که در صورت وقوع این حالت، حرف شما را قطع کند تا مسئله یادآوری شود.

۷- به موقع حرکت کنید (برای تور گردش‌گری)

تا جایی که می‌توانید صحبت‌های مقدمه و توضیحات تکمیلی را کوتاه کنید و راه بیفتید. اجازه ندهید گروه‌تان بدون دلیل معطل شود. اگر قرار باشد سناریویی برای تور داشته باشید، خط اول این است: «حداقل 100 متر از محل اقامت یا ماشین‌ها دور شوید و بعد…»

۸- بعد از پایان رویداد یک پیام برای همه بفرستید (برای تور و همایش گردش‌گری)

حتما بعد از اتمام تور یا همایش یک ایمیل یا پیام تکمیلی برای تما کسانی که در رویداد حاضر بوده‌اند، ارسال کنید. این پیام می‌تواند شامل یک تشکر ساده باشد یا خاطرات برنامه را مرور کند یا هر چیز دیگری که مد نظر خودتان است. ارسال چنین پیامی به شما کمک خواهد کرد تا ارتباط‌تان را با مخاطبین‌تان حفظ کنید و رویدادهای بعدی‌تان را به‌تر برگزار کنید.

 ‌

همین حالا رویداد یا همایش گردش‌گری مورد نظرتان را از میان رویدادهای ایوند انتخاب کنید و به راحتی در آن ثبت‌نام کنید.

همایش گردشگری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *