چرا شرکت در چندین همایش پزشکی برای دانشجویان این رشته لازم است

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
همایش پزشکی

اگر در دانشگاه، رشته‌ی پزشکی می‌خوانید و دوست دارید برای چند ساعت هم که شده کتاب‌ها را کنار بگذارید و -ضمن آشنایی با سایر دانشجویان هم‌رشته- درمورد حوزه‌های تخصصی رشته‌تان اطلاعات بیش‌تری به دست آورید، بهترین راه شرکت در یک همایش پزشکی است. با شرکت در این رویدادها -علاوه بر موارد بالا- اساتید و رزیدنت‌ها را هم خواهید شناخت و احتمالا بتوانید کمی هم تفریح کنید.

نکاتی که در ادامه می‌آیند، به شما نشان خواهند داد که چرا باید در همایش‌های پزشکی شرکت کنید و برای ساختن یک تجربه‌ی بهتر از حضور در این همایش‌ها، چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. (می‌خواهید بدانید منظورمان از همایش چیست؟)

1- فرصت‌ها را از دست ندهید (مگر این‌که مجبور باشید)

علم پزشکی هر روز در حال تغییر است و به روز بودن در این حرفه یک ضرورت و پیش‌نیاز برای موفقیت محسوب می‌شود. از این جهت، همایش‌های پزشکی می‌توانند به‌ترین فرصت برای شما باشند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که درس‌های اصلی شما مهم‌ترین بخش تحصیل‌تان را تشکیل می‌دهند و اگر فردای یک همایش پزشکی، امتحان بزرگی دارید یا در برنامه‌ی مطالعاتی‌تان عقب هستید، شاید به‌تر باشد آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

در واقع، داشتن یک برنامه‌ی منظم مطالعاتی به شما توانایی شرکت در همایش‌های مهم را خواهد داد. برنامه‌ی شما باید طوری تنظیم شده باشد که اگر در یک دوره‌ی مطالعاتی یکی دو روز را از دست بدهید، اتفاق خاصی نیفتد و مشکل جدی به وجود نیاید. وقتی که می‌خواهید برنامه مطالعاتی‌تان را تنظیم کنید، حواس‌تان به برنامه‌ی همایش‌ها هم باشد.

2- تخصص‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید (یا ندارید) را پیدا کنید

شرکت در همایش‌های تخصصی حوزه‌های مختلف علم پزشکی به شما کمک خواهد کرد تا علایق‌تان را شناسایی کنید. برای مثال اگر فکر می‌کنید تخصص مغز و اعصاب را دوست دارید، در چند همایش پزشکی مختلف مربوط به این شاخه شرکت کنید. اگر شک دارید که از رادیولوژی بدتان می‌آید یا نه، در همایش‌های مربوط به آن شرکت کنید.

این کار یک دید کلی‌تر درمورد تخصص‌ها و گرایش‌های پزشکی به شما خواهد داد و در انتخاب‌های آینده‌تان به شما کمک خواهد کرد.

3- به سخن‌رانان توجه کنید

یک همایش پزشکی خوب قطعا چند سخن‌ران بسیار خوب و متخصص خواهد داشت. سعی کنید تا می‌توانید از این سخن‌رانی‌ها استفاده کنید و با این افراد آشنا شوید. طبیعتا زبان تخصصی و واژگانی که در یک سخن‌رانی تخصصی کاربرد دارند، برای یک دانشجوی جدید پزشکی کمی سخت خواهند بود اما شنیدن همین واژگان تخصصی و یاد گرفتن درمورد آن‌ها می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به کمک شما بیاید.

4- شبکه‌سازی را فراموش نکنید

هر همایش پزشکی محیطی برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید در آن با کسانی صحبت کنید که در حالت عادی شاید حتی جرئت یا فرصت سلام و معرفی خودتان به آن‌ها را هم نداشته باشید. از آشنایی با پزشکان حاضر در همایش نترسید. حتی اگر با دوره‌ی رزیدنتی‌تان فاصله‌ی زیادی داشته باشید، این‌که اساتید و پزشکان چهره‌ی شما را بشناسند، برای‌تان مفید خواهد بود.

علاوه بر این، شبکه‌سازی با سایر دانش‌جویان پزشکی نیز بخش مهمی از شرکت در همایش‌های پزشکی‌ست. پیدا کردن افرادی که در شرایطی مشابه با شرایط شما به سر می‌برند و برقرار ارتباط با آن‌ها چندان سخت نیست و علاوه بر این، می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

5- لذت ببرید

چه به خاطر حجم درس‌ها باشد و چه به خاطر وقت کمی که برای تفریح و بودن با خانواده و دوستان دارید، دانش‌جوی پزشکی بودن چند سال سخت را برای شما رقم خواهم زد. شرکت در یک همایش پزشکی علاوه بر این‌که می‌تواند از نظر حرفه‌ای برای شما مفید باشد، فرصتی‌ست برای فراموش کردن استرس‌های همیشگی و لذت بردن از لحظه.

سعی کنید تا می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش برای خودتان رقم بزنید.

نتیجه

به دلیل پیش‌رفت روزافزون علم پزشکی و لزوم به روز بودن در آن، شرکت در همایش‌های پزشکی برای تمام کسانی که در این حوزه فعالیت دارند -از متخصصین گرفته تا دانشجویان سال اول- امری ضروری‌ست. شما به عنوان یک دانش‌جوی پزشکی می‌توانید با شرکت در این همایش‌ها با افراد جدیدی آشنا شوید، مطالب تخصصی مورد نیازتان را بیاموزید، با گرایش‌های محتلف علم پزشکی آشنا شوید، از مطالعات و تلاش‌های روزانه‌تان کمی فاصله بگیرید و برای چند ساعت از حضور در یک جمع از افرادی شبیه خودتان لذت ببرید.

همین حالا همایش پزشکی مورد نظرتان را از میان رویدادهای ایوند انتخاب کنید و به راحتی در آن ثبت‌نام کنید.

همایش پزشکی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *