مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۶
مزایای تبلیغات اینترنتی

مارکتینگ یا بازاریابی بخشی از کسب و کار است که هرگز نمی توانید نادیده بگیرید. بخش زیادی از مردم در حال حاضر تنها به صورت اینترنتی کار می‌کنند ولی بخش دیگری هنوز حتی توانایی کار با اینترنت را ندارند. برگزارکنندگان و برنامه ریزان رویداد برای اینکه تصمیم درستی در مورد نوع تبلیغات خود بگیرند، بهتر است با ویژگی‌های هر روش آشنا شده و ببینند آیا مناسب کسب و کارشان هست یا خیر. تبلیغات سنتی، روش‌های مرسومی‌ست که که از آغاز دوران تبلیغات و بازاریابی استفاده شده اند ،مثلِ تلوزیون، رادیو، روزنامه، بیلبوردهای جاده‌ای و تبلیغ در مجلات مرتبط.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال، روش مارکتینگ دهکده جهانی ست و واضح است که اینترنت بر تمامی حوزه های زندگی بشر تاثیر گذاشته است. بازاریابی دیجیتال شامل پلتفرم‌هایی همچون شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر یا اینستاگرام، سایت‌های شبکه‌سازی کسب و کار مثل لینکدین، تبلیغات ایمیلی، پاپ‌آپ‌ها، وبلاگ‌ها و تبلیغات کلیکی می باشد.

تبلیغات اینترنتی تطبیق‌پذیرتر و آسان‌تر از روش‌های سنتی است.

در اینجا به بررسی مزایا و معایب هر روش می‌پردازیم.

تبلیغات آنلاین

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به روش سنتی:

  • کاهش هزینه

تبلیغات در روزنامه، تلوزیون و سایر روش‌های مشابه، هزینه‌ی بسیار زیادی دارند در حالی که تبلیغات اینترنتی به لحاظ قیمت حتی برای جوانان تازه وارد شده به حوزه‌ی کارآفرینی نیز عملی است.

  • نتیجه آنی

در صورت استفاده از تبلیغات سنتی، به هفته ها و شاید ماه ها زمان نیاز است تا اثرات آن را ببینیم در حالی که تبلیغات اینترنتی نتایج سریعی دارند.

فراتر از این، می توان جزئیات نتایج از قبیل تعداد بازدیدکنندگان، بهترین زمان روز برای تبلیغ، نرخ تبدیل تبلیغات و نرخ پرش از سایت را مشاهده کرد و این نتایج آنی شما را در تصمیم گیری سریع و بدون اتلاف زمانی کمک می‌کند.

  • گسترش و تقویت برند

با توجه به محدودیت فضا و فرصت در تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی به تقویت برند و گسترش آن کمک می‌کند. با فضایی که اینترنت به شما می‌دهد، می‌توانید تصویر پایداری از شرکت خود خلق کنید و این چیزی‌ست که تبلیغ در رادیو یا روزنامه به شما نمی‌دهند.

  • غیرمزاحم بودن

مزیت تبلیغات اینترنتی این است که در این روش شما می‌توانید هر زمان که بخواهید ایمیل‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید یا از صفحه‌ی اجتماعی مربوط به برند مشخصی خارج شوید. درواقع تبلیغات دیجیتال کمتر آزاردهنده اند.

  • نمایش بیشتر

امروزه نمی‌توان ادعا کرد که تبلیغات در تلوزیون یا روزنامه به دید اکثریت افراد می‌رسد. هرگونه ابزار تبلیغات سنتی تنها محدود به موقعیت مکانی مشخصی است در حالی که تبلیغات اینترنتی قابلیت پوشش دهی تمام دنیا را دارد.

  • نرخ مشارکت بالا

در تبلیغات سنتی نمی‌توان با مخاطب تعامل واقعی داشت و باید قبل از برنامه‌ریزی برای مرحله‌ی بعد، منتظر پاسخ و واکنش مخاطب بود که این فرآیندی طولانی و کسل‌کننده است. تبلیغات اینترنتی، به شما اجازه می‌دهد به صورت آنی با مخاطب خود تعامل داشته باشید که این مساله نیازمند کار بیشتر از سوی شما و سرمایه گذاری مضاعف در بخش روابط عمومی ست.

  • مناسب برای تمامی سطوح

برای رسیدن به بالاترین میزان سود از تبلیغات اینترنتی، نباید نگران سطح و اندازه‌ی کسب و کار خود باشید درحالی که عموما در تبلیغات سنتی کسب و کارهای کوچک زیان می کنند. رشد گستردگی در سطح مجازی نیاز به تعداد زیادی افراد ندارد.

  • تحلیل آسان

به کمک ابزار Google Analytics شما می‌توانید مشخص کنید چه چیز برای شما مفید و چه چیزی غیرمفید است. از این طریق می‌توان ترافیک ورودی، نرخ پرش، نرخ تبدیل، سود و گرایش عمومی مخاطبین را در لحظه بررسی کنید و این مساله استفاده‌کنندگان از تبلیغات اینترنتی را یک قدم جلوتر از بقیه می‌دارد.

  • پالایش استراتژی

هدف اصلی تحلیل در لحظه، تصمیم گیری درست در لحظه است. وقتی بر شرایط مسلط باشیم، فرصت تغییر و ارتقاء وضعیت از بد به خوب را داریم اما در تبلیغات آفلاین این امکان مقدور نیست و نتایج، بسیار دیر به دست می‌آید.

مزایای تبلیغات سنتی نسبت به تبلیغات اینترنتی

تبلیغات سنتی

در مقابل، تبلیغات سنتی در بعضی جنبه‌ها نسبت به تبلیغات اینترنتی برتری دارند که به آنها می‌پردازیم.

  • مخاطب هدف مورد نظر

در تبلیغات سنتی، منابع در دریایی از مخاطبین احتمالی ریخته نمی‌شود و می‌توان با پخش تبلیغات کاغذی مخاطب مورد نظر را هدف قرار داد.

  • تبلیغات قابل نگهداری

بهترین مزیت این روش این است که تبلیغاتش قابل لمس و نگهداری است در حالی که در بازاریابی دیجیتال تنها چیزی که می‌توان داشت اسکرین شات است. مهم‌ترین دلیل برتری تبلیغات سنتی نسبت به تبلیغات اینترنتی، سخت افزاری ست که در دست مخاطب می‌ماند و باعث یادآوری محصول یا خدمات به صورتی بهتر از تماشای مجازی می‌باشد.

  • فرآیند ساده‌تر

فراموش نکنید که هنوز هم هستند افرادی که با اینترنت کار نمی‌کنند و آشنایی ندارند و این نشان می‌دهد که حتی اگر بازاریابی دیجیتال در تمامی زمینه‌ها بر بازاریابی سنتی پیروز شود، هرگز نمی‌تواند رقیبش را کاملا نابود کند.

نتیجه

اکنون که مزایا و معایب هردو نوع تبلیغات را می دانیم، خواهیم پذیرفت که تبلیغات اینترنتی برنده است؛ با این حال تبلیغات سنتی برای مخاطبان سنتی هرگز حذف نخواهد شد. لذا ترکیب هوشمندانه‌ای از دو شیوه، برند شما را به جایی خواهد رساند که می‌خواهید.

با ثبت نام در ایوند و ایجاد رویداد، می‌توانید در صفحه‌ی مدیریت رویداد خود از ابزار تبلیغاتی ایوند استفاده کنید. این ابزار شامل بسته‌های ارسال ایمیل، ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی ایوند مثل اینستاگرام و تلگرام، تبلیغات کلیکی در تلگرام و اسلایدر در سایت ایوند می باشد.

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. سیاوش جهانی گفت:

    سلام و عرض ادب
    امروزه خوشبختانه مردم کشور ما هم به تبلیغات اینترانتی اهمیت میدهند و اعتقاد دارند که شرکتی که توانایی تبلیغات اینترانتی را دارد در واقع به علوم و فنون روز آگاه بوده پس حتما در کارش هم موفق تر است و مهمتر اینکه سایر کشورهای جهان راهی جز بازدید از اینترنت برای رسیدن به نیاز خود ندارند بدین سبب من بر این عقیده ام که ما آموزش کافی را در باره تبلیغات اینترانتی باید ببینیم که من برای اولین بار با توجه به اینکه به دنبال یافتن کسب و کاری برای دریافت تسهیلات وام اشتغالزایی در روستاها و عشایر بودم به این قسمت آمدم و خوشحالم که میتوانم با راهنمایی بیشتر شما عزیزان بتوانم برای تولیدات خود و سایر شرکت ها که دانش کافی ندارند تبلیغ نموده و در واقع به آنها نیز کمک کنم و این خود یک ایده قابل قبول خواهد بود
    با احترام سیاوش جهانی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *