از چه رنگی استفاده کنیم؟ معنی رنگ‌ها برای برند

تاریخ: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
معنی رنگ‌ها برای برند

تحقیقات نشان می‌دهند که روان‌شناسی رنگ‌ها در میزان حس خوش‌مزه بودن غذا، تاثیرگذاری برخی داروها و احساس افراد تاثیر مستقیم دارد. این مسئله درمورد برند و برندسازی هم صادق است و رنگ‌ها می‌توانند روی حس ما نسبت به برند، ترجیح یک برند به برند دیگر و عادت‌های خریدمان تاثیر بگذارند. بنابراین باید به معنی رنگ‌ها برای برند توجه ویژه‌ای داشت.

حالا که انتخاب رنگ مناسب این‌قدر مهم است، برای اجرای درست فرآیند آن باید چه کنیم؟

هنگام طراحی لوگو و رنگ کلی برند، باید به معنی رنگ‌ها برای برند و حسی که رنگ مورد نظر در جامعه‌ی هدف ما خواهد گذاشت فکر کنیم اما علایق شخصی می‌توانند به سادگی مانع این کار شوند و طراحی ما را به سمت سلیقه‌ی شخصی‌مان ببرند.

رنگ برند شما باید در وبسایت، پوسترهای رویداد، بروشورها و بنرها و تمام محتوای بصری‌تان در نظر گرفته شود.

در ادامه می‌توانید معنی رنگ‌ها برای برند را ببینید. دانستن این مفاهیم به شما در انتخاب رنگ برای برندتان کمک خواهد کرد.

معنی رنگ قرمز

قرمز نشانه‌ی جهانی هیجان، احساس و عصبانیت است. اگر کسب‌وکار شما پرسروصدا، سرزنده، برای جوانان و مدرن‌تر است، به رنگ قرمز برای برندتان فکر کنید. اما اگر سطح بلوغ و جدیّت بالاتری دارید و بیش‌تر کلاسیک هستید، قرمز رنگ مناسبی برای شما نیست.

معنی رنگ نارنجی

نارنجی یک رنگ نیروبخش و سرزنده است. نارنجی باعث می‌شود در میان ازدحام برندها راحت‌تر دیده شوید. رنگ نارنجی کم‌تر از قرمز استفاده می‌شود اما هم‌چنان یک رنگ پرانرژی‌ست که برای جلب توجه مفید است.

معنی رنگ زرد

زرد یعنی قابل دسترس، آفتابی و دوستانه. رنگ زرد یک نوع حسّ شادی به بیننده القا می‌کند. برندی که رنگ زرد را انتخاب کند، در واقع دارد به مخاطب‌اش می‌گوید که قیمت‌های مناسب و قابل قبول را در کنار انرژی جوانی باهم دارد. هیچ‌کس رنگ زرد را به آسانی یک گوشه نمی‌اندازد.

معنی رنگ سبز

سبز نهایت تطبیق‌پذیری را نشان می‌دهد. برندهای کمی از رنگ سبز استفاده می‌کنند، اما این رنگ هم‌بستگی خاصی با معانی فرهنگی مختلف دارد. اگر کسب‌وکار شما در حوزه‌ی مالی‌ست یا به هر شکل با طبیعت سر و کار دارد (مثلا به باغ‌بانی مربوط است) حتما به رنگ سبز فکر کنید.

معنی رنگ آبی

آبی پادشاه رنگ‌های کلاسیک محسوب می‌شود و در نیمی از لوگوها از آن استفاده می‌شود. دلیل این اتفاق این است که رنگ آبی نماد قابل اعتماد بودن و بلوغ کامل است. انتخاب رنگ آبی باعث می‌شود همه شما را جدی بگیرند.

معنی رنگ بنفش

بنفش را انتخاب کنید تا هم‌زمان پیش‌رو و مدرن و خردمند به نظر برسید. قدری حس زنانه هم در رنگ بنفش وجود دارد. بنفش تا حدودی نماد لوکس بودن هم هست.

معنی رنگ صورتی

هیچ رنگی مثل صورتی دخترانه بودن را نشان نمی‌دهد. اما این تمام کاربرد رنگ صورتی نیست. انتخاب یکی از انواع گستره‌ی رنگ صورتی، حس جوانی، مدرن و لوکس بودن را القا خواهد کرد.

معنی رنگ قهوه‌ای

قهوه‌ای می‌تواند حس قدرت و جدّیت را در مخاطب ایجاد کند. به دلیل استفاده‌ی بسیار کم برندها از رنگ قهوه‌ای، می‌توانید با انتخاب آن نسبت به بقیه متفاوت باشید.

معنی رنگ سیاه

رنگ سیاه شما را زیرک و ماهر، مدرن و لوکس نشان خواهد داد. اگر می‌خواهید برندی اقتصادی و قابل خرید بسازید، از این رنگ دوری کنید.

معنی رنگ سفید

رنگ سفید پر از حس جوانی و لطافت است و اقتصادی بودن را هم نشان می‌دهد. البته چون رنگ سفید رنگی خنثی محسوب می‌شود، می‌تواند برای هر برندی استفاده شود.

معنی رنگ خاکستری

نه تاریک و نه روشن، خاکستری حد وسط بلوغ، جدیّت و کلاسیک بودن را نشان می‌دهد. هرچقدر خاکستری تیره‌تری را انتخاب کنید، برندتان را اسرارآمیزتر نشان خواهید داد. در مقابل، خاکستری روشن برند شما را دست‌یافتنی و نزدیک‌تر به مخاطب نشان می‌دهد.


نظر شما چیست؟ شما چه رنگی را برای برندتان انتخاب کرده‌اید؟


 

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *