با انجام این ۹ ترفند فروش بلیت همایش خود را چندبرابر کنید

تاریخ: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

به حداکثر رساندن فروش بلیت همایش اغلب سخت‌ و پر از چالش است. فروش بلیت فقط به معنی بازاریابی و تبلیغات برای رویداد نیست، بلکه نیاز به ترفندهای زیرکانه و درک درست از مخاطبان دارد. به منظور افزایش فروش بلیت‌  همایش خود می‌بایست با جدیدترین ترفندهای شیوه‌های بازاریابی آشنا باشید و براساس آن‌‌ها عمل کنید. در ادامه ما چند نکته‌ی خلاقانه برای افزایش فروش بلیت رویداد به شما معرفی می‌کنیم.

1) بین شرکت‌کنندگان رقابت ایجاد کنید

ایجاد رقابت و مسابقه یک روش فوق‌العاده برای ترویج رویداد و افزایش فروش بلیت همایش است. فقط باید مطمئن شوید که این مسابقه مرتبط با همایش شما باشد. به عنوان مثال به شرکت‌کنندگانی که بتوانند بیشترین میزان فروش بلیت را ارجاع دهند، جایزه‌ای در نظر بگیرید. برای ایجاد مسابقه‌هایی مانند این، می‌توانید از بسترهای مدیریت رویدادی استفاده کنید که می‌توانند لینک‌های ردیابی سفارش و ارجاع را تشخیص دهند. هر کسی بخواهد در این رقابت شرکت کند، لینک رویداد شما را با همکاران و دوستان خود به اشتراک خواهد گذاشت و به دلیل قابلیت ردیابی، شما قادر خواهید بود؛ میزان درآمدی که هر شرکت‌کننده ایجاد کرده است ببینید. کسی که بلیت‌های بیشتری به فروش برساند، جایزه‌ای را به خود اختصاص دهد. در این مورد، رسانه‌های اجتماعی بسیار مفید خواهد بود زیرا رویداد شما را به مخاطبان بسیار گسترده‌ای خواهد شناساند.

2) یک گروه در لینکدین بسازید

ایجاد یک گروه در لینکدین واقعا به افزایش فروش بلیت‌ها کمک می‌کند، گروه‌های لینکدین امکان بحث‌های گروهی مشترک را فراهم کرده و یک راه موثر برای ایجاد گفتگو پیرامون رویداد شما خواهد شد. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که می‌بایست مطمئن شوید که گروه شما به صورت عمومی ایجاد شده و شما می‌توانید هر کسی را که فکر می‌کنید به به چنین رویدادی علاقه دارد دعوت کنید.

ایجاد گروه در لینکدین نه تنها به یکپارچه‌سازی رویداد شما در سراسر رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند، بلکه علاوه بر آن به شما کمک می‌کند بسیاری از افراد واجد شرایط را در صنعت خود پیدا کنید. مطمئن شوید که یک لینک مستقیم به صفحه‌ی ثبت‌نام بلیت همایش را به گروه لینکدین اضافه کرده‌اید.

مزیت دیگر ایجاد گروه در لینکدین این است که اعضای گروه به صورت خودکار بروزرسانی‌ در مورد فعالیت‌های گروه را از طریق ایمیل دریافت خواهند کرد. این بدین معناست که شما نه تنها از طریق رسانه‌های اجتماعی بلکه از طریق ایمیل نیز با کاربران تعامل خواهید داشت. همان‌طور که قبلا هم بحث کرده‌ایم، بازاریابی ایمیل، یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی رویداد و افزایش فروش بلیت‌های شما است. (همان مسئله‌ی با یک تیر دو نشان زدن است)

برای ساخت یک گروه در لینکدین از نوار بالایی Interests را انتخاب گرده و سپس به زیردسته‌ی groups بروید و در آن‌جا روی my groups کلیک کنید و create group را بزنید.

3) بلیت‌هایی با شرایط و قیمت‌های مختلف و تخفیف ایجاد کنید

همان‌طور که در قبلا اشاره کردیم، در نظر گرفتن انواع مختلف بلیت‌ منجر به افزایش فروش آن می‌شود. به عنوان مثال شما یک بلیت برای تمام سخنرانی‌ها و جلسات ارائه می‌دهید و بلیت دیگری را فقط برای سخنرانی‌ها در نظر می‌گیرید و قیمت آن را کمتر انتخاب می‌کنید. انواع مختلف برای بلیت به شما این اجازه را می‌دهد که به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و میزان فروش خود را افزایش دهید. علاوه بر این ارائه‌‌ی بلیت‌های تخفیفی در افزایش فروش بلیت‌های شما فوق‌العاده تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال شما می‌توانید به گروه‌های خاصی در ازای شرکت به میزان کمی تخفیف بدهید.

4) از شبکه‌های ارتباطی سخنرانان برای افزایش فروش بلیت همایش استفاده کنید

استفاده از شبکه‌های ارتباطی سخنرانان تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فروش بلیت همایش ها و کنفرانس‌ها دارد. بنابراین از سخنرانان خود بخواهید تا از رسانه‌های اجتماعی خود به عنوان یک بستر برای ترویج رویداد شما استفاده کنند. سخنرانان معمولا دوست دارند که حضور افراد بیشتر در جلسات آن‌ها امکان‌پذیر باشد، زیرا از این طریق می‌توانند برندینگ شخصی خود را افزایش داده و خدمات خود را در اختیار مردم قرار دهند. بنابراین اگر از آن‌ها بخواهید حتما رویداد شما را به شبکه‌ی ارتباطی خود معرفی خواهند کرد.

5) به شرکت‌کنندگان رویدادهای قبلی دسترسی پیدا کنید

یک راه دیگر برای رسیدن به مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش بلیت همایش، دسترسی و ترویج برای شرکت‌کنندگان رویداد گذشته است، شما می‌توانید با ارسال یک ایمیل مناسب رویداد گذشته را به آن‌ها یادآوری کنید و هم‌چنین تخفیفی برای رویداد کنونی ارائه کنید. این رویکرد شخصی نوعی حس انحصار ایجاد می‌کند و شرکت‌کنندگان قبلی شما را به طرفداران وفادار تبدیل خواهد کرد. تصاویر و فیلم‌‌های رویداد قبلی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید(به خصوص اگر آن‌ها نیز در این تصاویر حضور دارند) و از آن‌ها بخواهید در رویداد بعدی شما نیز شرکت کنند.

6) خبرنامه‌ی ایمیلی ایجاد کنید

خبرنامه می‌تواند موثرترین ابزار بازاریابی برای رویداد شما باشد، زیرا ایمیل تنها به افرادی ارسال می‌شود که تصمیم گرفتند از بروزرسانی‌های رویداد شما آگاه باشند. احتمال این‌که این مخاطبان بلیت شما را بخرند بسیار بالاست چرا که این مخاطب از همان ابتدا درگیر رویداد شما است.

زیبایی بازاریابی ایمیل این است که شما می‌توانید انواع گیرنده‌های مختلفی را هدف قرار دهید، به عنوان مثال اگر شما یک لیست از بنیانگذاران استارتاپ‌ها داشته باشید و لیست دیگری از برنامه‌نویسان می‌توانید ایمیل‌های کاملا متفاوتی نسبت به شرایط آن‌ها ارسال کنید و گزاره‌های ارزشی منحصربه‌فرد آن‌ها را بیان کنید.

7) ترویج رویداد بعدی خود را درست زمانی‌ آغاز کنید که رویداد قبلی به پایان رسیده است

چه روشی می‌تواند فروش بلیت بعد از یک رویداد به نتیجه رسیده را تضمین کند. هنگامی‌که شرکت‌کنندگان شما در بهترین وضعیت از لحاظ تجربه و احساس قرار دارند، بهترین موقعیت برای ترویج رویداد بعدی شما است. ارائه‌ی تخفیف، ایجاد انحصار و احساس فوریت عوامل انگیزشی هستند که شرکت‌کنندگان را به خرید بلیت تشویق می‌کنند.

8) یک رویداد خلاق با برندینگ قوی ایجاد کنید

اگرچه رعایت این مسائل ساده به نظر می‌رسد، می‌تواند یک تفاوت بزرگ در فروش رویداد شما ایجاد کند. با استفاده از نام‌های خلاقانه بیشتر در چشم مردم باشید، نام‌های خلاقانه موثرتر از نام‌های بلند و طولانی هستند. لوگو، برند و نام برندی که به خوبی طراحی شده، می‌تواند رویداد شما را قدرت‌مند کند و یاعث می‌شود شرکت‌کنندگان به آسانی رویداد شما را به خاطر بسپارند.

9) در فضاهای مختلف تبلیغ کنید

قرار دادن تبلیغات رویداد در مکان‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی یک راه آسان و صد درصد رایگان برای آگاهی دادن به مخاطبان در مورد رویدادهای آینده است. علاوه بر آگاهی نسبت به رویداد، شما باید آدرس وب‌سایت و لینک خرید بلیت همایش را روی تبلیغات خود قرار دهید. به منظور افزایش بیشتر فروش بلیط رویداد، بنری در وب‌سایت رویداد خود قرار دهید و یا حتی می‌توانید از تبلیغات پاپ‌آپ نیز استفاده کنید.

نظرات بازدیدکنندگان

  1. سلام
    ممنون بابت مطالب خوب شما
    عالی بود

    1. آیدا احمدی گفت:

      سپاس از شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *