چگونه در شش ساعت فتوشاپ یادگرفتم

تاریخ: ۲ آذر ۱۳۹۶
فتوشاپ

بارها برایمان پیش آمده که بخواهیم عکس لحظه‌ی دوست‌داشتنی‌ای را چاپ کنیم یا جایی منتشر سازیم، اما چیز اضافی و نامطلوبی در تصویر باشد، عابری که یکهو وارد قاب شده، سطل آشغالی که اشتباهی در کادر جا شده، لکه بستنی روی لباسمان یا همچین چیزهایی. در این مواقع اولین اتفاقی که میفتد این است که افراد به هم نگاه می‌کنند و هم‌زمان می‌پرسند: «فتوشاپ بلدی؟». عموماً با سرهایی که بالا انداخته می‌شود، به این نتیجه می‌رسیم که بی‌خیال چاپ یا انتشار عکس شویم و کلی هم حالمان گرفته می‌شود. ولی کمی صبر کنیم؛ چرا فتوشاپ بلد نباشیم؟

فتوشاپ می‌تواند عنوان معروف‌ترین نرم‌افزار جهان را به خود اختصاص دهد؛ بس که همه‌ی چیزهای باورنکردنی واقعی یا غیرواقعی را به آن نسبت داده‌اند. زمانی که فتوشاپ بلد باشیم، به‌راحتی می‌توانیم بخش زیادی از کارهای به‌ظاهر سخت و پیچیده را خودمان انجام دهیم. ویرایش عکس و حذف و اضافه کردن بخش‌های مختلف، طراحی کارت ویزیت برای معرفی خودمان و کسب‌وکارمان، طراحی پوستر برای هر موضوعی از بنر تبریک و تسلیت تا اعلامیه ترحیم، طراحی کارت عروسی و آلبوم، روتوش چهره، همه‌ی کارهایی که به نظر میاید کارِ ما نباشند.

اگر جملات بالا برایتان دلایل کافی و قابل قبولی برای شروع آموختن فتوشاپ بودند، با ما همراه باشید.

کارگاه فتوشاپ

کافه هنر دانشگاه تهران وابسته به کانون هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، باهدف ترویج آموزش‌های فرهنگی هنری، کارگاه‌هایی برگزار می‌کند که با استقبال بسیار خوب دانشجویان مواجه است. ازجمله کارگاه عکاسی مقدماتی، کارگاه عکاسی پیشرفته، کارگاه ساخت زیورآلات رزینی و …

این بار کارگاه فتوشاپ مقدماتی با نام فتوشاپ در شش ساعت با حضور بیش از 250 شرکت‌کننده در آمفی تئاتر مرکزی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد. مدرس دوره ابتدا به معرفی نرم‌افزار و کارایی آن پرداختند. سپس هنرجویان را با گزینه‌ها و منوهای مختلف و کارایی آن‌ها آشنا ساختند. توضیحات با آموزش‌های عملی همراه بود و هر گزینه که توسط مدرس توضیح داده می‌شد، از سوی همکارشان اجرا می‌شد و هنرجویان نیز از طریق تصویر روی پرده، مسیر کار را دنبال می‌کردند.

کارگاه فتوشاپ

در این دوره طراحی یک نمونه کارت ویزیت از صفر تا صد به‌صورت عملی آموزش داده شد و در مورد انواع روش‌های چاپ آن هم توضیحاتی ارائه شد. پس‌ازآن طراحی یک نمونه پوستر به‌صورت مرحله به مرحله یاد داده شد. درواقع هنرجویان آموختند که با شکستن هر کار به ظاهر بزرگی به بخش‌های کوچک، آن پروژه به راحتی انجام‌شدنی است. در دیگر بخش‌های کارگاه صفر تا صد طراحی لوگو، ساخت موکاپ و نیز کار با نرم‌افزار میرعماد تدریس شد.

سایر مباحث در کارگاه پیشرفته‌ی فتوشاپ که به‌صورت عملی برگزار می‌شود آموزش داده خواهند شد. در پایان دوره به هنرجویان گواهی حضور در دوره همراه با فیلم آموزشی کارگاه ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *