پنج حقیقتی که باید در مورد شرکت کنندگان رویداد خود بدانید

تاریخ: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
شرکت کنندگان رویداد

شرکت کنندگان رویداد مهم‌ترین قسمت هر رویداد محسوب می‌شوند. به منظور داشتن رویدادی موفق، لازم است که مخاطب خود را به خوبی بشناسید؛ همانند زمانی که شرکتی محصولی را تولید می‌کند و اولین دغدغه‌ی فکری‌اش، مشتری‌های بالقوه هستند.
به عنوان برگزارکننده‌ی رویداد، ابتدا و در درجه‌ی نخست باید بررسی کنید که شرکت کنندگان رویداد شما چه کسانی هستند، پس از آن است که باید به طراحی وب سایت، انتخاب پلتفرم ثبت نام، بازاریابی رویداد و شبکه‌های مجازی بپردازید.
هرچه که اطلاعات بیشتری در مورد شرکت کنندگان داشته باشید، با آمادگی بیشتری رویدادتان را برگزار میکنید و نرخ بازگشت سرمایه‌ی بیشتری را در آینده شاهد خواهید بود.
پس، قبل از پیدا کردن حامیان رویداد، بهتر است به حقایق زیر توجه کنید تا با آمادگی بشتری شرکت کنندگان رویداد را راضی کنید:

۱. خواب آلودگی باعث می‌شود افراد زیادی، محتوای خوب رویداد را از دست بدهند

احتمال دارد که بسیاری از شرکت کنندگان رویداد شما مداوم خسته باشند. می‌دانیم که روز رویداد تعداد زیادی سخنرانی و نیز فرصت‌های عالی شبکه سازی وجود دارد، اما اگر شرکت کنندگان رویداد به قدر کافی استراحت نکرده باشند و سرحال نباشند، آنطور که باید و شاید از مزیت‌های رویداد بهره نخواهند برد.
زمان شروع رویداد را کمی دیرتر در نظر بگیرید تا به شرکت کنندگان فرصت استراحت کافی داده باشید مخصوصا اگر برخی افراد از راه‌های دور به رویداد شما می آیند. اگر رویدادتان به صورت فشرده در یک روز چیده شده است، با تقسیم آن به دو روز و ساعت شروع دیرتر، به شرکت کنندگان رویداد فرصت نشاط بدهید.

شرکت کنندگان رویداد

۲. تعداد افرادی که موبایل دارند بیشتر از تعداد افرادی است که مسواک دارند

جهان هفت میلیارد نفر جمعیت دارد، چهار میلیارد نفر از این افراد تلفن همراه دارند درحالی که تنها سه و نیم میلیارد نفرشان مسواک دارند. موبایلی شدن دنیا را نمی‌توان نادیده گرفت.
فرض معقولی ست که بگوییم تمامی شرکت کنندگان رویداد تلفن همراه هوشمند دارند و این یعنی بسیاری از شرکت کنندگان انتظار دارند که برای رویدادتان اپلیکیشن موبایل ارائه داده باشید.
با توجه به پیشرفت همه جانبه‌ی موبایل و برنامه‌های آن در تمامی بخش‌های زندگی، طراحی یک اپلیکیشن موبایل را برای رویدادتان در نظر بگیرید. به این وسیله شرکت کنندگان رویداد می‌توانند ارتباطات و شبکه سازی داشته باشند، اخبار رویداد را پیگیری کنند و محتوای مربوط به رویداد را در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارند.

۳. صندلی های ناراحت، افراد را ناراضی نشان می‌دهد

شاید باور میزان اهمیت این نکته برای‌تان سخت باشد اما بایستی بدانید که صندلی‌های راحت و مناسب، باعث می‌شود شرکت کنندگان رویداد با آرامش به صحبت‌های سخنرانان گوش داده و از رویداد بهترین استفاده را ببرند و رضایت‌شان کسب شود. خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید آیا صندلی‌ها برای یک روز مداوم استفاده، به قدر کافی راحت هستند؟

شرکت کنندگان رویداد

۴. اکثر افراد با خود پول نقد همراه ندارند

امروزه با استفاده از سرویس‌های پرداخت آنلاین، پول نقد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه در رویدادتان خدماتی برای فروش دارید، مثل غذا و نوشیدنی یا کالاهای مرتبط، از وجود سیستم‌های پرداخت آنلاین در محل مطمئن شوید چرا که اگر این امکان را نداشته باشید، بخش زیادی از مشتری‌هایتان و در نتیجه سودتان را از دست می‌دهید.

۵. بمباران اطلاعاتی برای شرکت کنندگان رویداد جذاب نیست

به سخنرانان رویداد این موضوع را خود یادآوری کنید. در حالیکه ممکن است سخنرانان معتقد باشند که یادآوری مطالبشان برای شرکت کنندگان کار ساده‌ای‌ است، تحقیقات نشان می‌دهد که تحلیل داده‌های جدید برای ما بسیار سخت‌تر از تصور خودمان است. به منظور تاثیرگذاری مفید بر شرکت کنندگان، از سخنرانان رویداد بخواهید که سه یا چهار نکته‌ی مهم مطرح کنند تا انگیزه‌ای برای شرکت کنندگان به‌منظور ایجاد تغییرات مثبت در عملکرد خود یا کسب و کارشان باشد.

نتیجه گیری

برای برنامه‌ریزی رویداد، در نظر بگیرید که شرکت کنندگان رویداد شما عموما خسته‌اند، تلفن همراه هوشمند دارند، نسبت به محیط خود حساسند و برای داشتن بازده بیشتر، به سخنرانی‌ها و ارائه‌های کوتاه علاقمندند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *