بعد از یک رویداد ناموفق چگونه دوباره سرپا شویم؟ ده راهکار برای شروع مجدد

تاریخ: ۸ مرداد ۱۳۹۷
رویداد ناموفق

صندلی‌هایی که خالی مانده‌بودند و کسی به محتوای رویداد توجهی نمی‌کرد …
احتمالاً همه‌ی ما تجربه‌ی یک رویداد فاجعه‌بار را داشته‌ایم که به سختی کسی در آن شرکت کرده‌است. تجربه‌ی مشقت‌بار و دردناکی ست، خصوصاً اگر قرار باشد به شرکا و بالاسری‌هایتان پاسخگو باشید. اما هیچ دلیلی برای تسلیم شدن وجود ندارد.
ده مرحله پیشنهاد برایتان آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند بعد از یک رویداد ناموفق دوباره سرپا شوید:

  1. اشتباهاتتان را تحلیل کنید
    هر شکست به ما درس می‌دهد. اگر نکته و دلیل هر شکست را بفهمیم، نخواهیم گذاشت آن تجربه‌ی رویداد ناموفق تکرار شود. داده‌های رویدادتان را تحلیل کنید و به دنبال پاسخی برای چرایی شکستتان باشید. از شرکت‌کنندگان هم نظرخواهی کنید.
    .
  2. با شرکا و ذی‌نفعانتان در ارتباط باشید
    بدترین کاری که بعد از داشتن یک عملکرد ضعیف و رویداد ناموفق می‌توان انجام داد این است که خودتان را به کوچه علی‌چپ بزنید و وانمود کنید همه چیز خیلی خوب بوده‌است. اگر توجهی به نتیجه‌ی ناامیدکننده نداشته باشید و توضیحی در موردش ارائه ندهید، شرکا و ذی‌نفعان در مورد ادامه‌ی همکاری با شما تجدیدنظر خواهندکرد.
    نتایج رویداد را به‌صورت فعالانه با شرکایتان در میان بگذارید و آنچه از تحلیل‌های بعد از رویداد دستگیرتان شد را نیز با آن‌ها به اشتراک بگذارید. اگر اشتباهتان و دلایلشان را شرح دهید و نیز توضیح دهید که برای تکرار نشدن شان در آینده چه کارهایی می‌کنید؛ در این صورت کمترین خدشه و آسیب به برند رویداد و همچنین اعتبار شخصی‌تان وارد می شود.
    .
  3. استراحت کنید
    پس از یک شکست مالی، لازم است زمانی را صرف تجدید قوا و بازسازی منابع و همراهان‌تان کنید. در سطح شخصی، زمانی را صرف به دست آوردن آرامش کنید. استرس بسیار زیادی برای سلامتی‌تان ضرر دارد و این استراحت مغزی، قبل از شروع پروژه‌ی بعدی به شما فضای آزاد ذهنی بیشتری می‌دهد.
    اگر بدهکارانی منتظر پرداخت‌ طلبشان از رویدادتان هستند، این موضوع را اولویت اول خود قبل از شروع یک رویداد جدید دیگر بدانید. خیلی مهم است که اعتبار شخصی خود را حفظ کنید و اجازه ندهید که افراد شما را در لیست سیاه خود وارد کنند. قبل از آغاز رویداد بعدی باید وضعیت مالی رویداد قبلی کاملا مشخص و استوار باشد.
    .
  4. یک مربی داشته باشید
    خیلی دور از انتظار نیست که بعد از یک رویداد ناموفق اعتمادبه‌نفس‌تان را از دست بدهید. اگر احساس خطر می‌کنید، شخص باتجربه‌ای را پیدا کنید که بتواند شما را حمایت کند. در هر مرحله از رویداد که باشید شخص مربی یا منتور هرجا که بین چند انتخاب شک داشتید، به شما بازخورد داده و کمک می‌کند.
    اگر نمی‌توانید شخصی را به عنوان منتور داشته‌باشید، با افراد زیادی مشورت کنید. می‌توانید از گروه‌های مجازی و فروم‌های مربوط به صنعت رویداد کمک بگیرید. حتما بسیاری از حرفه‌ای‌های صنعت رویداد هم رویدادهایی داشته‌اند که طبق انتظار پیش نرفته و ناموفق بوده. پس این گروه‌ها مکان بسیار مناسبی برای حمایت روحی هستند.
    رویداد ناموفق.
  5. نقاط قوت‌تان را هم در نظر بگیرید
    گرچه مهم است که دلایل شکست را بررسی کنیم، اما نه بدین معنی که سایر نکات فراموش شود. فهرستی از نقاط قوت رویداد و عملکرد شخصی تان تهیه کنید.
    به نقاط قوت خود بپردازید و سعی در تقویت‌شان داشته باشید. آنگاه انگیزه‌ی لازم برای شروع دوباره را پیدا خواهیدکرد.
    .
  6. دید رقابتی داشته باشید
    تا به حال برایتان پیش آمده که شرکت کنندگان به رویداد رقیب کوچ کنند و لذا شکست بخورید؟ این فرصتی برای تغییر و ساماندهی است!
    ببینید دیگران چکار می‌کنند. تحقیقاتی روی جامعه‌ی هدف خود داشته باشید و از رویدادهای دیگر الهام بگیرید. شاید وقت آن رسیده که پیشرفت‌ها و تغییرات خود را اعلام کنید و رقبا را از صحنه به‌در کنید یا اینکه ار قالب‌های قدیمی جدا شده و خود را به‌روز کنید.
    .
  7. خودتان پیش‌قدم شوید
    وقتی پس از یک رویداد ناموفق در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد دیگری هستید، احتمالا درخواست کمک و حمایت از شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و حامیان قبلی برایتان سخت باشد. چطور می‌توانید آنها را متقاعد کنید تا بار دیگر به شما اعتماد کنند؟
    پاسخ این است که باید به نحوی از نظرات و ایده‌هایتان حمایت کنید. برای جلب اعتماد دیگران به رویدادتان، در کنار کمک‌ها و حمایت‌های کسانی که در رویداد قبلی تجربه ناموفقی داشتند، خودتان هم سرمایه‌ای را وارد کار کنید. حسن نیت‌تان را نشان دهید و پیشنهادی به آنها بدهید که نتوانند رد کنند.
    .
  8. رویداد کوچکتری را امتحان کنید
    تا زمانی که راه رفتن را نیاموخته‌اید، ندوید! پس رویدادها را از اندازه‌های کوچک شروع کنید.
    رویدادهای قبلی را بررسی کنید و بدانید رشد قدم به قدم می‌تواند باعث موفقیت پایدار درازمدت شده و اعتمادساز باشد.
    .
  9. اهداف منطقی تعیین کنید
    تعیین کنید که برای رویداد بعدی‌تان موفقیت دقیقا به چه معناست. داشتن اهداف واقع بینانه بر اساس درس هایی که از شکست قبلی گرفته اید، بهترین معناست.
    در زمان فروش بلیت توجه کافی به همه چیز داشته باشید. سیستم ثبت نام و فروش بلیت باید اطلاعات لحظه ای از وضعیت به شما بدهد تا از اتفاقات ناخوشایند دوری کنید و اگر لازم بود چیزی را تغییر دهید.
    .
  10. توجه کافی به ترندهای صنعت رویداد داشته باشید
    اخیرا، چالش هایی که شما با آن روبرو می شوید تنها مختص شما نیستند. برای مثال ۹۱% برگزارکنندگان رویداد معتقدند بودجه‌ی ناکافی چالش اصلی آنها در سال ۲۰۱۷ بوده است. اما در سال ۲۰۱۸ این مساله آخرین جایگاه در فهرست نگرانی‌ها را به خود اختصاص داده. بسیاری از مشکلات برای همه رویدادها وجود دارد. از تجارب بقیه استفاده کنید.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *