آن‌چه که باید در مورد رویدادهای خیریه بدانیم

تاریخ: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
رویدادهای خیریه

در سال‌های اخیر تعداد رویدادهای خیریه افزایش پیدا کرده است، آن‌ها بخش مهمی از هر طرح غیرانتفاعی محسوب می‌شوند. رویدادهای خیریه یک راه فوق‌العاده برای درگیر کردن افراد یک جامعه به نفع موسسات خیریه هستند. شاید سوال کنید که موسسات خیریه وجود دارند، پس برگزاری رویداد برای چیست؟ رویدادهای خیریه باعث می‌شوند سطح آگاهی مردم به شیوه‌ای جامع و سرگرم‌کننده در مورد موضوع افزایش پیدا کند و موسسات خیریه نیز به مخاطبان جدیدتری دسترسی پیدا کنند.

  • تحقیقات نشان‌ می‌دهند حدود ۵۸ درصد از افراد در صورت آگاهی از رویدادهایی که موسسات خیریه برگزار می‌کنند، آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند.
  • ۷۷ درصد افراد معتقدند، هر کسی با شرکت در این رویدادها و کمکی اندک می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را ایجاد کند.

برای این‌که بیشتر با رویدادهای خیریه آشنا شوید تعدادی از مشهورترین و جذاب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

مسابقه برای زندگی: تحقیقات سرطان بریتانیا

مسابقه برای زندگی نام مجموعه‌ای از رویدادهای مختص زنان است که در آن برای تحقیقات ۲۰۰ نوع سرطان پول جمع‌آوری می‌کنند. مسابقه برای زندگی جزو قدیمی‌ترین رویدادهای خیریه محسوب می‌شود که حدود ۲۰ سال است در انگلیس برگزار می‌شود. تاکنون بیش از ۵۱۳ میلیون دلار در تحقیقات سرطان بریتانیا جمع‌آوری شده است. شرکت‌کنندگان در این رویداد با انواع مختلفی از گزینه‌ها مواجه می‌شوند و می‌توانند از بین راه رفتن، دوی ماراتن و غیره انتخاب کنند و در مسابقات شرکت کنند.

رویدادهای خیریه

خواب بیرون از خانه: رویدادی برای بی خانمان ها

Centrepoint یک موسسه خیریه برای بی‌خانمان‌های انگلیس است که هر سال یک شب را به برگزاری رویداد sleep out اختصاص داده است. از سال ۲۰۰۵ به صورت سالانه این رویداد در یکی از شب‌های ماه نوامبر برگزار می‌شود که در آن مردم در خیابان‌ جمع می‌شوند و روی حصیر و یا مقوا می‌خوابند. این رویداد جهت افزایش آگاهی مردم از جوانان بی‌خانمان و کمک مالی به آن‌ها برگزار می‌شود.

رویدادهای خیریه

فستیوال موزیک Oxjam

این فستیوال یکی از بزرگترین فستیوال‌های موسیقی است که از سال ۲۰۰۶ به صورت مرتب هر ماه اکتبر برگزار می‌شود. هر سال مردمی پرشور و یک تیم از داوطلبانی که استعداد فوق‌العاده‌ای در موزیک دارند، دور هم جمع می‌شوند و برای هدف مشترک تلاش می‌کنند. هدف مشترک این مردم جمع‌آوری پول برای مبارزه با فقر و گرسنگی جهانی است.

‌‌

رویدادهای خیریه

۹ نکته که به هنگام برگزاری یک رویداد خیریه باید رعایت کنید

برگزاری رویداد به موسسات خیریه کمک می‌کند تا آگاهی‌ها نسبت به خودشان را بالا ببرند و به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنند. با این حال این رویدادها و جمع‌‌آوری کمک مالی باید به دقت برنامه‌ریزی شود تا میزان موفقیت به حداکثر برسد. در ادامه چند گام برای برگزاری موفق یک رویداد خیریه معرفی می‌کنیم، شش ماه قبل از برگزاری رویداد می‌بایست شروع به فکر در مورد نکات زیر بکنید.

۱) نوع رویدادی را که برگزار خواهید کرد مشخص کنید

انتخاب نوع رویدادی که می‌خواهید برگزار کنید بسیار مهم است، اگر به رویدادهای معرفی شده در ابتدای متن توجه کنید همه‌ی آن‌ها به گونه‌ای انتخاب شده بودند که اولا سرگرم‌کننده بودند و ثانیا مخاطبان هدف خود را به خوبی جذب کرده بودند. به همه‌ی ایده‌هایی که ممکن است بهتر مردم را درگیر کنند فکر کنید و با توجه به هدف خود بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ این موضوع کاملا به هوشمندی شما بستگی دارد که چگونه رویداد را به هدف غایی خود ربط دهید تا بیشتر در ذهن مخاطبان‌تان جای بگیرید.

۲) رویداد شما چه زمانی و در کجا برگزار خواهد شد

زمان و مکان برگزاری رویداد دو عنصر بسیار مهم در برگزاری رویداد هستند که اگر به طور صحیح انتخاب شوند به طور محسوسی از برنامه‌ریزی‌های تان جلو خواهید بود. به عنوان مثال اگر مخاطبان شما کودکان هستند، زمان پایان رویداد را خیلی دیر انتخاب نکنید. اگر مخاطبان شما بزرگسالان هستند سعی کنید رویدادتان را در یک روز تعطیلی برگزار کنید و اگر آن روز مرتبط با موضوع رویداد باشد فوق‌العاده تاثیرگذار خواهد بود.

۳) رویداد خود را چگونه ترویج خواهید کرد

توجه به ارتقا یک رویداد خیریه برای موفقیت آن ضروریست. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، مردم در صورتی‌که با یک رویداد خلاقانه و جذاب مواجه می‌شوند فورا آن را با دنبال‌کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارند. بنابراین استفاده از رسانه‌های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا تعداد مخاطبان بالقوه‌ی خود را افزایش دهید. علاوه بر آن برای فروش آنلاین بلیت‌های خود می‌توانید از سامانه‌های مدیریتی مثل ایوند استفاده کنید، این سامانه علاوه بر این‌که به فروش بلیت‌های شما کمک خواهد کرد، منجر به افزایش شرکت‌کنندگان بالقوه‌ی شما نیزخواهد شد.

۴) از کسب‌وکارهای مختلف بخواهید تا اسپانسر رویداد شما ‌شوند

چون رویداد شما با یک هدف خیرخواهانه برگزار می‎شود، پیدا کردن اسپانسر کار فوق‌العاده آسانی است. چون مردم از ارزش رویداد شما آگاه هستند و به هر طریقی دوست دارند در آن سهمی داشته باشند. شما نیز برای اهدای جایزه، پذیرایی، تهیه‌ی پوسترها و غیره به کمک اسپانسرها نیاز دارید. احتمالا در اطراف خود کسانی را دارید که فکر می‌کنید بتوانند در این مورد به شما کمک کنند، با آن‎‌ها تماس بگیرید و ببینید آیا دوست دارند در ازای نمایش لوگو و توسعه‌ی برندشان این کار را انجام دهند.

۵) به خیرین بگویید که مبلغ پرداختی آن‌ها صرف چه چیزهایی خواهد شد

شما باید نتیجه‌ی کمک‌های مالی را که مردم برای هدف خیرخواهانه شما ارائه می‌کنند بیان کنید. به عنوان مثال، شما باید به خیرین گزارش بدهید که مثلا این ۲۰ دلار شما صرف آب آشامیدنی یک خانواده برای کل سال خواهد شد. اهداکنندگان می‌خواهند بدانند مبلغی که پرداخت می‌کنند صرف چه چیزی خواهد شد.

۶) آیا جایزه اهدا خواهید کرد

اهدای جایزه در تمام رویدادها مهم است، زیرا مردم برنده شدن را دوست دارند. شرایط رویداد خود را در نظر بگیرید، اگر اسپانسر دارید با او هماهنگ شوید و براساس توانایی خود جایزه‌ای را تعیین کنید. جایزه‌ی شما می‌تواند یک کارت هدیه و یا هر هدیه‌ی دوست‌داشتنی دیگری باشد.

۷) برای پذیرایی چه امکاناتی در نظر خواهید گرفت

چه اشکالی دارد مردم در یک رویداد لذت‌بخش با یک هدف خیرخواهانه شرکت کنند و یک وعده‌ی غذایی را دور هم باشند. مردم غذا خوردن با جمع را دوست دارند، بنابراین بهتر است این لذت را با آن‌ها شریک شویم. برای پذیرایی می‌توانید با رستوران‌های محلی خود صحبت کنید تا اگر دوست داشتند از رویداد شماحمایت کنند. این یک استراتژی فوق‌العاده برای آن‎‌هاست چون می‌توانند به سادگی تبلیغات خود را در یک رویداد پرشور انجام دهند.

۸) آیا شما به داوطلبان همکاری در تیم خود نیاز دارید

مطمئنا شما به تنهایی نمی‌توانید رویداد را برگزار کنید و به یک تیم برگزاری نیازمند هستید. با استفاده از رسانه‌های اجتماعی تلاش کنید تا افراد مناسب این کار را پیدا کنید. رسانه‌های اجتماعی تنها اهرم جذب مخاطب نیست بلکه آن به شما کمک خواهد کرد تا به خوبی نیازهای خود را اطلاع‌رسانی کنید و به سادگی افراد موردنظر خود را پیدا کنید. فراموش نکنید درخواست کردن یک ترفند قدرتمند است!

۹) از خیرین تشکر کنید

در نهایت تشکر از خیرین را فراموش نکنید. اگر عکس‌هایی از آن‌ها در رویداد دارید، عکس‌ها را پست کرده و افراد موردنظر را تگ کنید و به خاطر حضورشان در رویداد از آن‌ها تشکر کنید. این یک راه فوق‌العاده برای ایجاد روابط بلند مدت با آن‌هاست.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *