چند ایده برای دورهمی‌های دوستانه و رویدادهایی برای سرگرمی

تاریخ: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
بازی سرگرمی دورهمی

حالا دیگر مدت‌هاست که از دوران «بازی برای بچه‌هاست» گذشته‌ایم. در عصر حاضر بازی‌های کامپیوتری و رومیزی طرف‌داران زیادی میان بزرگ‌سالان دارند و از طرف دیگر، بازی‌های سنتی نیز در کنار بازی‌های خلاقانه‌ی جدید در حال بازگشت به جمع‌های دوستانه و خانوادگی هستند. در این میان، رویدادهای مختلفی نیز با هدف سرگرمی شرکت‌کنندگان به وجود آمده‌اند و طرف‌داران خاص خودشان را پیدا کرده‌اند.

در ادامه چند نوع بازی معرفی خواهند شد که می‌توانند مبنایی برای دورهمی‌ها و رویدادهای سرگرمی باشند.

۱- بازی‌های رومیزی

این نوع بازی‌ها از گذشته به شکل‌های مختلف وجود داشته‌اند. شاید بتوان گفت اولین بازی رومیزی در ایران، بازی تخته نرد بوده که قدمتی بسیار طولانی دارد. این نوع بازی‌های جذابیت و هیجان خاص خودشان را دارد و طرف‌داران خاصی را هم به خود جذب می‌کنند. از “دومینو” گرفته تا “مونوپولی” و “مینچ” و “مارپله”، هر بازی رومیزی دنیای خودش را دارد و می‌تواند برای ساعت‌ها شما و همراهان‌تان را سرگرم کند.

۲- بازی‌های کامپیوتری

بازی‌های رقابتی که در کنسول‌های مختلف یا در کامپیوترهای شخصی اجرا می‌شوند، می‌توانند به راحتی موضوع یک رویداد سرگرمی قرار بگیرند. تنوع میان این بازی‌ها هم این‌قدر زیاد است که تقریبا از هر قشری می‌توان برای‌شان طرف‌دار پیدا کرد. اما می‌توان گفت که در این میان، PES و FIFA (بازی‌های فوتبالی) از بیش‌ترین طرف‌دار برخوردار هستند. (حداقل در ایران)

۳- بازی‌های مدرن

این روزها کم‌تر کسی پیدا می‌شود که درمورد بازی “مافیا” چیزی نشنیده باشد. چنین بازی‌هایی می‌توانند افراد زیادی با سلیقه‌های متفاوت را دور هم جمع کند و وسیله‌ی سرگرمی آن‌ها را برای چندین ساعت فراهم کند. از نمونه‌های دیگر این بازی‌ها می‌توان به “پانتومیم” یا “pictionary” هم اشاره کرد. امتحان‌شان کنید. احتمالا از بازی کردن لذت خواهید برد. طوری که حتی گذر زمان را حس نکنید.

۴- بازی‌های سنتی و محلی

کشور ما از نظر تنوع فرهنگی و فولکلور، بسیار غنی محسوب می‌شود. بازی‌هایی مثل “یه قُل دو قُل”، “هفت سنگ” و خیلی بازی‌های دیگر که احتمالا بتوانید درموردشان از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بپرسید، گزینه‌هایی هستند که تجربه‌ی متفاوتی از سرگرمی و دورهمی‌های دوستانه برای شما رقم خواهند زد.

نتیجه

انواع مختلف بازی می‌توانند دست‌مایه‌ای برای یک رویداد مجزا باشند یا به عنوان بخشی از یک رویداد بزرگ‌تر مورد استفاده قرار بگیرند. در هر صورت، این بازی‌ها -ضمن سرگرم کردن شرکت‌کنندگان- می‌توانند باعث متفاوت شدن رویداد شما شوند.

همین حالا رویداد سرگرمی مورد نظرتان را از میان رویدادهای ایوند انتخاب کنید و به راحتی در آن ثبت‌نام کنید.

10-board-games-to-play-with-your-friends-and-family-8

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. خراطین گفت:

    خوب بود ،، دنبال یه چیز دیگه تو گوگل بودم اومدم اینجا شانسی

    سایت جالبی دارید لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

    1. عاطفه محمودی گفت:

      با سپاس از شما 🙂
      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برایتان مفید بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *