چرا تولید محتوای صوتی برای برگزارکنندگان رویداد لازم است؟ + معرفی یک سرویس پادکست ایرانی

تاریخ: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
پادکست

اگر چند دهه‌ی قبل از شما می‌پرسیدند دریافت اطلاعات، سرعت و صحت آن چقدر برایتان اهمیت دارد، یقینا پاسخ‌تان با امروز تفاوت‌های زیادی داشت. امروزه اگر از شما بپرسند رسانه‌های موجود -چه به شکل سنتی و چه به شکل مدرن- چقدر می‌توانند پاسخ‌گوی نیازهای شما باشند، به تناسب اهمیت رشد دنیای ارتباطات و سرعت آن، هر یک پاسخ‌هایی خواهید داشت. درعرصه‌ی فناوری اطلاعات هم چند سالی است که داشتن یک رسانه‌ی شخصی برای انتقال دانش و تولیدات محتوایی افراد بسیار اهمیت یافته است تا جایی که شبکه‌های اجتماعی اکنون به یکی از ضروری‌ترین ابزارهای افراد جامعه برای تامین نیازهای محتواییشان -هم در ارائه و هم در دریافت اطلاعات مقتضی- تبدیل شده است. صاحبان کسب‌وکار و برگزارکنندگان رویدادها دوست دارند مخاطبانشان آن‌ها را با دقت و تمرکز دنبال کنند. از رهگذر همین شرایط است که رسانه‌ای شخصی مانند پادکست در جهان رشد پیدا می‌کند و به یکی از موثرترین راه‌های انتقال محتوا به‌صورت صوتی تبدیل می‌شود.

تنها در آمریکا 49% افراد بالای 12 سال به پادکست علاقه‌مندند و از هر 5 آمریکایی یک نفر در زمان‌های پرمشغله، شنیدن پادکست را در اولویت قرار می‌دهد که این نشانگر این واقعیت است که 20% از مردم این کشور به‌صورت منظم پادکست گوش می‌دهند. اگر بخواهیم به رشد فرهنگ پادکست در جهان اشاره‌ای داشته باشیم، بایستی به رشد دو برابری این پدیده در فاصله‌ی سال‌های 2006 تا 2016 اشاره کنیم که آمار خیره‌کننده‌ای است. همچنین در فاصله‌ی سال 2015 تا 2016، پادکست و پادکستینگ در جهان 23% رشد داشته است. به عبارت دیگر پادکستینگ می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد صوت، از قبیل حوزه‌ی تاثیرگذاری آن و امکان شنیدن پادکست در حین انجام کارهای دیگر –به‌خصوص در زمان‌های مرده‌ای که امروزه در زندگی‌های شهری به وجود آمده است- گام مهمی باشد در توسعه و تثبیت کسب‌وکارهای مختلف و کانون‌های تامین محتوا.

شنوتو یکی از مجموعه‌هایی است که در سال‌های اخیر تلاش کرده تا در کنار ارائه‌ی محتوای صوتی کم‌نظیر و فاخر در قالب پادکست‌های رایگان، کتاب‌های صوتی (رایگان و بهادار) و نمایشنامه‌ی صوتی، همچنین حمایت رسانه‌ای از رویدادهای مختلف که محتوای صوتی قابل‌عرضه‌ای دارند، گام‌هایی هرچند کوچک اما با تاثیرگذاری زیاد در جهت معرفی کسب‌وکارها، رویدادها، افراد و تشکل‌های صاحب محتوا بردارد.

از جمله ویژگی‌های مهم پلتفرم شنوتو برای کاربران ایوند، ماندگار کردن محتوای صوتی رویدادها است. برگزارکنندگان رویدادها برای این‌که بتوانند ارزش افزوده‌ای برای رویداد خود و مخاطبان آن خلق کنند، می‌بایست بتوانند محتوای آن رویداد را استمرار ببخشند. این کار از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام یا پیام‎‌رسان‌هایی مانند تلگرام امکان‌پذیر شده است. اما یکی از معایب این شبکه‌ها -که بیشتر بر مبنای پیام‌رسانی طراحی شده‌اند تا اشتراک‌گذاری برنامه‌های مستمری که مخاطب همیشگی دارند- نبود امکان دسته‌بندی موضوعی و زمانی مناسب، همچنین عدم وجود توالی مستمر و بدون وقفه‌ی پست‌های مربوطه و ضعف آرشیو آن‌هاست که کار مخاطبان را سخت می‌کند و در نهایت به قطع ارتباط کاربر با مطالب ارائه‌شده می‌انجامد. حال اگر کسی به هر دلیل رویدادی را از دست داده باشد، با مراجعه به سایت و اپلیکیشن‌های شنوتو و جستجوی موضوع فایل مربوطه، می‌تواند به آسانی به آن محتوا دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کند.

به عبارتی برگزارکنندگان رویداد با ثبت‌نام و ایجاد کانال شخصی خود در فضای شنوتو می‌توانند رسانه‌ای شخصی برای ارائه‌ی محتوای خود به‌صورت صوتی ایجاد کنند و از آن پس، محتوای صوتی برنامه‌هایشان را روی آن قرار دهند. سپس در شبکه‌های اجتماعی و سایت خودشان به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند که فایل صوتی این برنامه در شنوتو موجود است و از این طریق، خدمت بزرگی را به ماندگاری آن رویداد بکنند. ضمن این‌که در صورت تمایل، شنوتو می‌تواند از طریق اختصاص یک پلیر ساده این امکان را در اختیار برگزارکنندگان رویداد قرار دهد تا پخش در فضای مورد نظر ایشان مانند سایت یا کانال تلگرامی و… انجام بگیرد.

لذا با این توضیح، از تمامی برگزارکنندگان رویدادها دعوت می‌کنیم -ضمن بازدید از سایت شنوتو و بررسی امکانات موجود در فضای آن- در صورت نیاز، با این مجموعه تماس گرفته و برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان شنوتو در ارتباط باشند. (ایمیل: info@shenoto.com – شماره‌ی تماس: 02188690240)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *