تحول فردی چیست؟ چگونه می‌توانیم سریع‌تر به اهدافمان برسیم؟

تاریخ: ۱ اسفند ۱۳۹۶
رویداد تحول فردی

ارتقای مهارت‌های فردی کمک شایانی به تحول فردی و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی افراد می‌کند. شرکت در رویدادهای گروه توسعه‌ی فردی راه مطمئنی برای رسیدن به این هدف هستند.
رویداد چگونه در زندگی جهش سه برابری داشته باشیم را انتخاب کردیم تا برای شما بنویسیم از آنچه در یک نمونه رویداد توسعه فردی می‌گذرد.

این کارگاه توسط موسسه دنیای تحول برگزار شده و مدرس آن آقای مرتضی محمدی مشاور و مربی تحول فردی و مدیر این موسسه بودند.

چگونه می‌توانیم تحول‌آفرین زندگی خود باشیم؟ احتمالا همه بارها و بارها تصمیم گرفته‌ایم تغییر کنیم، تغییر برای بهتر شدن، برای پیشرفت، برای محقق ساختن آروزها و رسیدن به اهداف خود؛ اما  هر بار بدون اینکه به نتیجه‌ی مورد نظرمان برسیم، می‌بینیم همان جایی هستیم که بودیم.

برای رسیدن به تحول اولین قدم سوال پرسیدن از خود است. تصور کنیم که پنج سال از لحظه‌ی اکنون گذشته و ما به اهدافی که برای آن زمان داشته‌ایم نرسیده و شکست خورده‌ایم. دلایل این شکست چه می‌تواند باشد؟ اینجا بود که با مهارت مهم سوال پرسیدن آشنا شدیم و یاد گرفتیم سوال اشتباه به دنبال خود پاسخ اشتباه می‌آورد و باید درست سوال پرسید تا به جواب درست رسید.

رویداد تحول فردی

پس از آن با هفت زیر بخش مهم تحول فردی آشنا شدیم. تحول فردی را می‌توان در زمینه‌های ذهنی، جسمی، شغلی، روابط اجتماعی، مالی، روحی و معنوی دنبال کرد. بدین منظور پیشنهاد شد در هر بخش سه هدف تعیین شود یعنی در کل بیست و یک هدف. از میان این اهداف، با اولویت بندی درست و دقیق، سه هدف مهم‌تر را انتخاب کرده و آن‌ها را دنبال می‌کنیم. با توجه با اینکه منابع، انرژی، زمان و سرمایه‌ی ما محدود است بهترین کار این است که تمرکز بیشتر روی اهداف کمتری داشته باشیم زیرا چند هدفی ما را از مسیر جهش و پیشرفت بزرگ خارج می‌سازد. موفقیت حاصل خط زدن‌هاست نه جمع کردن‌ها و تمرکز یعنی انتخاب یک ایده‌ی خوب از میان هزاران ایده‌ی خوب دیگر.

بعد از انتخاب درست هدف، باید به نوشتن آن متعهد باشیم چرا که کمرنگ‌ترین قلم‌ها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارترند.

در ادامه‌ی کارگاه به موضوع خط قرمزهای زندگی رسیدیم و در مورد بایدها و نبایدها و تاثیر این محدودیت ها در شکوفایی خلاقیت ها و انعطاف پذیری افراد صحبت شد. هم چنین به موضوع انگیزه و راهکاری افزایش انگیزه برای تلاش در جهت رسیدن به اهداف پرداخته و در مورد مهارت تحلیل تغییرات آینده نیز توضیح داده شد.

در بخش پایانی کارگاه، ده اصل استراتژیک زندگی آموزش داده شدند:

  • داشتن هدف معین و روشن
  • ابتکار عمل
  • صرفه جویی در منابع
  • قانون بارنو
  • کارهای غیرمنتظره
  • همه چیز را ساده گرفتن
  • راه حل ها و جایگزین های چندگانه
  • مسیرهای غیرمستقیم
  • زمان بندی و اولویت بندی
  • بهره برداری از موفقیت

کارگاه تحول فردی به صورت گفتگو محور بوده و شرکت کنندگان همپای مدرس با بیان اهداف و نظرات و تجربیات خود جلسه‌ی پویایی را شکل دادند. در پایان هم به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده‌شد.

هم اکنون رویدادهای دسته‌ی توسعه فردی را ببینید

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *