بهترین زمان برای تبلیغ رویداد چه موقعی است؟

تاریخ: ۸ خرداد ۱۳۹۷

اگر برگزار‌کننده‌ رویداد هستید، می‌دانید که «جذب مخاطب» مهم‌ترین بخش این کار است. با انتخاب هوشمندانه‌ برنامه‌ تبلیغ رویداد و معرفی آن، رویدادتان را به بهترین شکل شناسانده و شرکت‌کنندگان بیشتری جذب می‌کنید. معرفی و تبلیغ رویداد نیازمند حفظ تعادلی ظریف است؛ شما مایلید ارتباط خوب و مهیجی با مخاطب ایجاد کرده بدون این‌که کسل‌کننده و یا در اصطلاح اسپم شوید.

تبلیغاتِ یادآوری تاریخ و تیزرهای گهگاهی را می‌توان از موقعی که زمان، مکان و لندینگ پیج رویداد مشخص شد، انجام داد. توجه داشته باشید که تاثیر منفی یک معرفی بد را نمی‌توان به سادگی پاک کرد، پس تا زمانی که همه چیز به خوبی مشخص نشده، در این مرحله صبر کنید. لندینگ‌پیج رویدادتان بایستی دقیق بوده و فرم ثبت‌نام بدون نقص عمل کند. در صورتی که هنوز امکان ثبت‌نام را ندارید، فرمی ساده با عنوان «ارتباط با ما» برای جمع‌آوری راه‌های ارتباطی مخاطبان در نظر بگیرید.

بهترین زمان ایجاد صفحه‌ی رویداد

بهترین زمان برای ایجاد صفحه‌ی رویداد، حداقل ۳۰ روز پیش از برگزاری رویداد و شروع فرآیند تبلیغ رویداد حدود ۲۰ تا ۳۰ روز پیش از آغاز رویداد است. این زمان فرصتی خوب برای درگیر شدن مخاطب با رویداد فراهم می‌سازد و به تیم مارکتینگ شما نیز کمک می‌کند تا بتواند خبر رویدادتان را پخش کند، بدون این‌که تا رسیدن به روز رویداد، خبر، بیات و تکراری شود. رویدادهای بزرگ‌تر و گسترده‌تر، به زمان بیشتری نیاز دارند و رویدادهای آنلاین یا غیر رسمی، برعکس.

ابزارهای تبلیغاتی ایوند

از میان ابزارهای تبلیغاتی ایوند، اگر حداقل ۲۰ روز تا زمان برگزاری رویدادتان باقی‌ست، تبلیغات ریتارگتینگ (هدف‌گیری مجدد) می‌تواند بهترین گزینه باشد و اگر حدود یک هفته تا رویداد شما مانده، می‌توانید از ابزارهای ایمیل و پیامک تبلیغاتی ایوند استفاده کنید. استفاده از اسلایدر تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی بیشتر و یا تبلیغات همسان «ایوند» (Native ads) به منظور نمایش بیشتر رویدادتان، می‌تواند از ۲۰ روز پیش از رویداد اجرا شود. شبکه‌های اجتماعی ایوند هم می‌توانند تا چند روز مانده به روز رویداد شما، کمک‌کننده باشند.

همین حالا می‌توانید ابزارهای تبلیغاتی «ایوند» را مشاهده و انتخاب کنید!

‌‌

پیش از اجرا، باید نقشه‌ی دقیقی برای عملیات تبلیغات داشته باشید. برنامه‌ تبلیغ رویداد باید به طور واضح و دقیق مشخص کند که چه کاری را، چه زمانی و با چه میزان تکرار انجام می‌دهید و از چه روش ارتباطی‌ای استفاده می‌کنید. از آن‌جا که هدف شما جذب افراد برای شرکت در رویدادتان است، مطمئن شوید در تمامی تبلیغات، لینک مستقیم به صفحه‌ ثبت‌نام رویداد وجود دارد.

تبلیغ رویداد

‌‌

برنامه‌ریزی برای رویداد

وفادارترین مشتری‌های برند شما مایلند تا رویداد شما را بیشتر به بقیه بشناسانند. رابطه را دو طرفه نگه دارید؛ با کسانی در فضای مجازی نظر می‌نویسند یا هشتگ شما را دنبال می‌کنند در ارتباط باشید. به سوالات پاسخ دهید. افراد از بمباران تبلیغاتی ناراضی‌اند و خواهان روابط با اعتبار و دوست‌داشتنی از سوی شما به عنوان برگزارکننده‌ رویداد هستند.

اقدامات موثر پیش از برگزاری رویداد

در هفته‌های قبل از رویداد، سعی کنید فعالیت خود را در فضای مجازی به نسبت قبل افزایش دهید. از آن‌جایی که تصاویر محبوبیت بیشتری بین مخاطبان فضای مجازی دارند، تصاویر مرتبط با رویداد و برند خود را به اشتراک بگذارید. تا شش هفته قبل از رویداد هر هفته یک یا دو پست منتشر کنید. هرچه به زمان برگزاری رویداد نزدیک‌تر می‌شوید، تعداد پست‌ها را افزایش دهید تا در روزهای قبل از رویداد، روزانه یک پست را به اشتراک بگذارید.

ایمیل مارکتینگ برای معرفی رویداد بسیار ضروری است و شما نیاز به برنامه‌ مشخصی برای معرفی رویدادتان دارید. پس از ایمیل اولیه‌ یادآوری تاریخ، ایمیل دیگری نیز شش هفته قبل از شروع رویداد برای افراد ارسال کنید. ایمیل مارکتینگ مجزا در این قسمت به خوبی جوابگوست. می‌توانید به افرادی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، پیغام فرستاده و تشویق‌شان کنید تا رویداد شما را از دست ندهند. همچنین پیغام دیگری را برای ثبت‌نام‌کنندگان بفرستید و از آن‌ها بخواهید اطرافیان‌شان را نیز برای شرکت در این رویداد و ثبت‌نام، ترغیب کنند.

لازم است به افراد یادآوری‌های مفید کنید. پلتفرم ایمیل مارکتینگ خود را به نحوی تنظیم کنید تا چند روز قبل از رویداد به ثبت‌نامی‌ها مجددا یادآوری کند.

‌‌

تبلیغ رویداد

اقدامات لازم در حین برگزاری رویداد و پس از آن

در زمان برگزاری رویداد، با استفاده از هشتگ مخصوص، رویداد خود را در شبکه‌های اجتماعی برجسته کنید و آن هشتگ خاص را به شرکت‌کنندگان نیز اطلاع دهید. در صورت امکان، افرادی را مسئول صفحه‌های اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر رویداد کنید تا در روز رویداد، نظرات و سوالات افراد را بررسی کرده و به شما اطلاع دهند. عکس‌ها و نظرات برگزیده را منتشر و ریتوئیت کنید.

دقیقا پس از پایان رویداد بهترین زمان ممکن برای تبدیل شرکت‌کنندگان به مشتریان است. پس این فرصت را از دست ندهید و از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی با افراد در تماس باشید.

در صورتی که به مشاوره در زمینه‌ی تبلیغات نیاز دارید، برای سهولت امر، امکان ارتباط از طریق تلگرام را برای شما در نظر گرفته‌ایم. همچنین می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن واحد بازاریابی، ارتباط تلفنی برقرار کنید.

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. سلام خانم محمودی . خواستم ازتون تشکر کنم بابت مطالب خوبی که منتشر میکنید و باعث آگاهی مردم تو این زمینه میشوید . خسته نباشید و خدا قوت

  2. امیر گفت:

    سلام
    ممنون مطلب مفیدی بود در مورد زمان تبلیغات
    این امر می توانه کمک بسزای در بازاریابی محصولات بکنه
    تشکر

    1. عاطفه محمودی گفت:

      خوشحالیم که مطالب ایوند برای شما مفید بوده است. موفق باشید 🙂

  3. فروغ کاظم زاده گفت:

    سلام من درخواست کتاب بازاریابی همایش و سمینار ها را داده بودم برام ایمیل کردید اما متاسفانه باز نمیشه

    1. عاطفه محمودی گفت:

      سلام دوست عزیز 🙂
      برای تسریع در پیگیری درخواست تان، با شماره پشتیبانی ما تماس بگیرید یا پیام بفرستید تا در اسرع وقت مشکل شما حل شود:

      evand_support@ در تلگرام
      44960794

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *