بودجه‌ی تبلیغاتی رویداد شما باید چقدر باشد؟ [+آمار ایوند]

تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
بودجه‌ی تبلیغاتی رویداد

توی یه سال گذشته، ما سعی کردیم بیش‌تر از قبل به آمارها توجه کنیم و برای همین وقت زیادی روی پیکربندی و مرتب کردن گوگل آنالیتیکز صرف کردیم. نتیجه‌ش این شد که الان می‌تونیم از هر بُعد، آمار خوبی از صفحات سایت‌مون داشته باشیم. در یک پست دیگه، جزئیات تغییراتی که روی گوگل آنالیتیکز دادیم رو به همراه دغدغه‌های ما برای تحلیل آمار براتون می‌گم. اما فعلا دوست دارم درمورد آماری که از آنالیتیکز گرفتیم صحبت کنم تا شما هم بتونید دید بهتری نسبت به بودجه‌ی تبلیغاتی رویداد داشته باشید.

در حال حاضر ما 11 هزار رویداد برگزارشده داریم که با توجه به آماری که به دست آوردیم، حدود 40 درصد از این رویدادها رایگان و 60 درصد بقیه پولی هستن.

ما تا دو ماه گذشته فقط چند ابزار داشتیم که نیاز جذب بازدیدکننده توسط برگزارکننده‌ها رو تا حدی برطرف می‌کرد و استقبال خوبی هم ازشون می‌شد. آمارها تا دو ماه قبل نشون می‌ده که 26 درصد از رویدادهای رایگان و 31 درصد از رویدادهای پولی برای تبلیغات رویدادشون هزینه انجام دادن که خب آمار بودجه‌ی تبلیغاتی رویدادهای رایگان واقعا برای ما جالب بود.

اما نکته‌ای که وجود داره اینه که همه‌ی رویدادها از هزینه‌ای که برای تبلیغات صرف می‌کردن، راضی نبودن! و دلیل این نارضایتی هم فروش کمی بود که بعد از تبلیغات، تجربه کرده بودن. این موضوع باعث شد که ما زمان زیادی رو برای بررسی پارامترهای موثر بر فروش رویدادها صرف کنیم و نتیجه‌ی این بررسی مشخص شدن عواملی بود که روی فروش بهتر تاثیر داشتن. عواملی که بعضا خیلی آسون می‌شد تغییرشون داد.

ما در قالب بلاگ پست، ایمیل و کتابچه‌هایی که هر فصل یکبار منتشر می‌شن، سعی می‌کنیم اطلاعات برگزارکننده‌ها رو در این زمینه بیشتر کنیم تا بتونن کیفیت صفحات رویدادشون رو بالاتر ببرن و فروش بهتری هم داشته باشن.

اما این وسط رویدادهایی هم بودن که با استفاده از تبلیغات تونسته بودن فروش خوبی رو تجربه کنن. ما در دو ماه اخیر انرژی بیش‌تری رو برای مطالعه‌ی شرایط و جزئیات این رویدادها گذاشتیم که حاصل اون شد مجموعه‌ی «ابزارهای تبلیغاتی ایوند» که در پنل رویداد می‌تونید ببینیدشون.

ابزار تبلیغاتی ایوند برای رویدادها

شاید براتون جالب باشه که بدونید ما در ایوند، این بخش از پنل رو با عنوان پروژه‌ی «وندو» می‌شناسیم. این پروژه قراره به رویدادها کمک کنه تا صفحات رویدادشون، بازدید بیشتری داشته باشه و با توجه به کیفیت محتوا، موضوع رویداد، قیمت رویداد، برند برگزارکننده و… بتونن فروش بهتری رو تجربه کنن. آخرین نسخه‌ی ابزارهای تبلیغاتی ایوند رو می‌تونید همین الان و از طریق پنل مدیریت رویداد امتحان کنید.

از آماری که به دست آوردیم، مشخص شد که حدود 58 درصد رویدادها از ابزارهای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنن و از این تعداد، حدود 30 درصد برای ابزارهای اطلاع‌رسانی رویداد، هزینه پرداخت می‌کنن.

اما سوالی که برای خود ما ایجاد شد، این بود که اصولا چه میزان از بودجه‌ی هر رویداد صرف اطلاع‌رسانی و تبلیغات می‌شه؟ و رویدادهایی که در این زمینه موفق بودن، چند درصد از درآمدشون رو به عنوان بودجه‌ی تبلیغاتی رویداد هزینه کردن؟

میزان مناسب بودجه‌ی تبلیغاتی رویداد شما

آمار نشون داد رویدادهایی که از تبلیغات بازخورد خوبی گرفتن، بین 15 تا 20 درصد از بودجه‌ی رویداشون رو به تبلیغات اختصاص دادن که البته با در نظر گرفتن پارامترهای موثری مثل محتوای صفحه‌ی رویداد، ارائه‌ی تخفیف، معرفی درست ارزش‌هایی که رویداد به فرد اضافه می‌کنه و… تونستن نتیجه‌ی بهتری بگیرن؛ و می‌شه گفت به طور میانگین به ازای هر بازدیدکننده، حدود 1700 تومان هزینه کرده بودن.

با توجه به آمار، رویدادها با صرف هزینه‌ی 15 درصد از بودجه‌شون (متناسب با بلیت و میزان فروش رویداد) می‌تونن بازدیدکننده‌های مورد نیاز رو به صفحه‌شون بیارن و حالا این‌که چه میزان از اون بازدیدکننده‌ها تبدیل به شرکت‌کننده و خریدار بشن، بستگی به عواملی داره که در بالا هم بهشون اشاره کردم.

در حال حاضر در بخش ابزارهای تبلیغاتی ایوند، 6 ابزار مختلف وجود داره که به شما این امکان رو می‌ده که از بودجه‌ی 55 هزار تومنی تا چند میلیونی برای جذب مخاطب به رویدادتون استفاده کنید و محدودیتی برای انتخاب بودجه‌ی تبلیغاتی رویداد نداشته باشید.


برای مشاوره‌ی رایگان درباره‌ی ابزارهای تبلیغاتی ایوند، با شماره‌ی 44966576-021 تماس بگیرید یا از طریق تلگرام پیام بدید.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *