عوامل مهم در برگزاری و بهبود کیفیت یک رویداد آنلاین

تاریخ: ۷ خرداد ۱۳۹۶

چرا رویداد آنلاین برگزار کنیم؟

هدف اصلی از برگزاری رویداد آنلاین، برندینگ و مارکتینگ از طریق معرفی محصولات، خدمات، تخصص‌ها و بیان تجارب است که در نهایت منجر به افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد. بخشی از رویدادهای آنلاین نیز مانند دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای بطور مستقیم درآمدزایی دارند. امتیاز مهم در این نوع رویدادها، گستردگی مخاطبین و حذف محدودیت مکانی است که موجب می شود با سرعت چشمگیری سهم خود را در بازار افزایش دهید. البته برگزاری رویدادهای آنلاین نیز به مراتب آسان‌تر و ارزان‌تر از رویدادهای حضوری است.

رویدادهای آنلاین، جذاب تر از همیشه

این روزها شاهد برگزاری وبینارها، دوره‌های آموزشی آنلاین و دورهمی‌های اینترنتی زیادی هستیم که در موضوعات مختلف توسط صاحبان کسب و کارها برگزار می‌شوند و نشان دهنده استقبال کاربران از این پدیده نو در داخل کشور می‌باشند. تجربه برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری با کاربرانی که از نقاط مختلف کشور در یک رویداد آنلاین حضور دارند، آن هم در منزل و با لباس راحت واقعا متفاوت و جذاب است. خصوصا که ترافیک، هزینه‌های تردد و کمبود وقت این روزها فشار زیادی را به مردم وارد نموده و رفع این موانع برای استفاده از یک برنامه پربار و ارزشمند امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

بخش کوتاهی از وبینار آموزشی “علی کشاورز” با موضوع “برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ”

چه عواملی در کیفیت رویداد ما موثرند؟

برای برگزاری موفقیت آمیز رویدادهای آنلاین باید نکات ریز و درشتی را رعایت کنید. در ادامه برخی عوامل مهم در کیفیت رویدادها را بررسی نموده‌ایم.

 

  • محتوا

برای برگزاری یک برنامه موفق اول از همه به محتوایی ارزشمند نیاز دارید چرا که رویدادهای آنلاین از امتیازات رویدادهای حضوری مانند شبکه‌سازی در حاشیه کنفرانس، برگزاری نمایشگاه، تبلیغات محیطی، اعطای لوح تقدیر و گواهینامه و حتی پذیرایی برخوردار نیستند و مخاطب فقط و فقط با هدف کسب اطلاعات و محتوای مفید در رویداد آنلاین شرکت می‌کند. استفاده از سخنرانان توانمند و افراد صاحب نام در داخل و خارج از کشور برای ارائه محتوا و انتقال تجارب به مخاطبین، به شدت مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفته و ضمن رونق رویدادهای شما جایگاه برندتان را نیز ارتقا می‌دهد و این امر در رویدادهای آنلاین به راحتی امکان پذیر است.

 

  • تجهیزات

اگرچه برای برگزاری رویدادهای آنلاین نیازی به تجهیزات تخصصی نیست ولی تجهیزات موجود شما باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. بهتر است سخنران از لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای ارائه محتوا استفاده کند تا تسلط بیشتری به ابزارهای فراهم شده برای ارائه داشته باشد. برای ارتباط صوتی، میکروفون داخلی لپ‌تاپ‌ها معمولا از کیفیت مناسبی برخوردار است ولی برای کامپیوتر حتما باید هدست یا میکروفون رومیزی مناسبی تهیه کنید. اما برای ارتباط تصویری وبکم داخلی لپ‌تاپ‌ها در بیشتر موارد کیفیت پایینی دارد و توصیه می کنیم برای وضوح تصویر و شفافیت بیشتر از وبکم‌های جانبی استفاده کنید.

 

  • سرعت و پایداری اینترنت ارائه دهنده

سخنران یا ارائه دهنده محتوا برای برقراری یک ارتباط زنده و با کیفیت می‌بایست از اینترنت دارای سرعت و پایداری مناسب استفاده کند. دقت داشته باشید برای سخنران سرعت آپلود اینترنت اهمیت دارد نه سرعت دانلود آن زیرا صدا و تصویر می‌بایست از طرف ارایه دهنده به سرور میزبان ارسال (آپلود) شود. این سرعت متناسب با ابزارهای مورد استفاده جهت ارائه محتوا می بایست بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ کلیوبیت بر ثانیه باشد. برای تست سرعت اینترنت خود می توانید به وب سایت www.speedtest.net مراجعه کنید.

اما پایداری اینترنت ارتباطی با سرعت آن ندارد. مناسب‌ترین اینترنت برای برگزاری رویدادهای آنلاین به جهت پایداری، اینترنت پرسرعت ADSL است. اگرچه برخی اوقات اینترنت های GPRS و Wimax از سرعت بالاتری برخوردارند ولی در بیشتر موارد دارای نوسان هستند. برای بررسی پایداری اینترنت می توانید از دستور ping x.x.x.x -t در ویندوز استفاده نموده و IP سرور میزبان را ping کنید. در صورتی که در نتایج خود time out داشته باشید یا سرعت ping شما با نوسان همراه باشد اینترنت شما برای برگزاری رویداد آنلاین مناسب نیست.اسکای‌روم رویداد آنلاین

  • میزبان

اگر می خواهید رضایت را در نگاه مخاطبین تان ببینید (البته در یک رویداد آنلاین باید حس کنید) بهتر است رویداد خود را در بستری برگزار کنید که در آن قطع و وصلی و اختلال رخ ندهد. چرا که بروز اختلال در حین ارائه محتوا باعث از دست دادن اثربخشی آن شده و نارضایتی شرکت کنندگان را به همراه دارد. در حال حاضر سرویس دهنده‌های مختلف داخلی و خارجی بستر برگزاری رویدادهای آنلاین را فراهم نموده‌اند. در این بین یک سرویس دهنده ایرانی محصولی بومی را متناسب با شرایط اینترنت داخل کشور تولید نموده است. شاید اولین چیزی که به ذهن برسد این است که محصول ایرانی قابل اعتماد نیست ولی اسکای روم نمونه موفقی از توانمندی متخصصین داخلی است که نه تنها هم‌تراز رقبای خارجی‌اش قرار دارد بلکه از امتیازات خاصی برخوردار است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • سرورها در داخل کشور راه اندازی شده‌اند و کیفیت و پایداری ارتباطات بسیار مطلوب است.
  • شرکت کنندگان شما نیاز به دانلود و نصب هیچ افزونه‌ای برای شرکت در رویداد ندارند زیرا این سرویس کاملا تحت وب بوده و به راحتی بر روی مرورگر کاربران اجرا می‌شود.
  • محیط اسکای روم کاملا فارسی است و از محتوای فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌نماید.
  • طراحی محیط برنامه بسیار ساده و کاربر پسند است و کاربران شما به راحتی می‌توانند از محتوای ارائه شده در آن لذت ببرند.
  • خدمات پشتیبانی این سرویس بی‌نظیر است. این موضوع از ابتدای تهیه سرویس تا پایان برگزاری رویداد کاملا حس می‌شود.
  • تعرفه‌های مناسب، تنوع سرویس‌ها و سیاست‌های فروش همگی در راستای حفظ حقوق شما به عنوان مشتری تدوین شده‌اند.
  • ابزارها و امکانات کاملی جهت ارائه محتوا و مدیریت رویدادها در محیط برنامه و پنل مدیریت آن فراهم شده است.

همین حالا وبینار خود را با سرویس بکپارچه وبینار ایوند ایجاد کنید!

برای بهره مندی از هدیه تبلیغاتی ایوند و هرگونه سوال و درخواست مشاوره درباره برگزاری وبینار، با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *