امکانات جدید اینستاگرام و استفاده‌های آن برای برگزارکنندگان رویداد

تاریخ: ۳ آذر ۱۳۹۵
اینستاگرام برگزارکنندگان رویداد

اپلیکیشن اینستاگرام در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی میان کاربران مختلف -به‌خصوص کاربران ایرانی- به دست آورده است. همین مسئله باعث شده که -حتی با وجود محدودیت‎‌هایش- سرمایه‌گذاری روی آن به امری ضروری برای همه‌ی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شود. اینستاگرام برگزارکنندگان رویداد هم -در صورت استفاده‌ی درست- می‌تواند در جذب شرکت‌کنندگان نقش مهمی ایفا کند.

امکانات جدید اینستاگرام

براساس خبر جدیدی که از سوی تیم اینستاگرام منتشر شده، دو امکان عمده‌ی جدید به این پلتفرم محبوب اضافه شده‌اند. اولی امکان پیام مستقیم (دایرکت) خصوصی است. فرق این نوع پیام با پیام‌های دایرکتی که از قبل در اینستاگرام وجود داشتند، این است که دایرکت‌های خصوصی بعد از دیده شدن توسط گیرنده، پاک می‌شوند و دیگر قابل دسترسی نیستند. در ضمن، شما امکان نوشتن یا کشیدن یک شکل روی تصویری که می‌فرستید را خواهید داشت. (مثل اپلیکیشن اسنپ‌چت)

این نوع پیام می‌تواند برای یک یا چند نفر از دنبال‌کنندگان فرستاده شود و قابلیت ارسال برای کاربران دیگر را ندارد. اگر شخص دریافت‌کننده اقدام به ضبط پیام کند (مثلا با گوشی‌اش اسکرین‌شات بگیرد) ارسال‌کننده در این مورد یک پیام هشدار دریافت می‌کند.

امکان جدید و جالب دیگری که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است، قابلیت پخش زنده است. “Instagram Live” که در واقع بخشی از قابلیت “story” اینستاگرام است، به کاربران این امکان را خواهد داد که با استفاده از دوربین تلفن‌های همراه‌شان نسبت به پخش زنده‌ی تصاویر برای کاربران دیگر اقدام نمایند.

هنگام ورود به بخش استوری، گزینه‌ی “go live” برای پخش زنده به اینستاگرام اضافه شده است. با انتخاب این حالت، یک نماد کوچک برای اعلام زنده بودن تصاویر به بالای ویدئو اضافه می‌شود. یک هشدار (نوتیفیکیشن) برای کسانی که بیش‌ترین ارتباط را با پخش‌کننده‌‌ی تصاویر داشته باشند (تعداد لایک و کامنت و دنبال کردن استوری‌های قبل) ارسال می‌شود. کسانی که ویدئوی زنده را تماشا می‌کنند، امکان ارسال نظرات یا لایک‌های خود روی ویدئو را خواهند داشت. پس از اتمام پخش زنده، ویدئو هم ناپدید می‌شود و امکان پخش دوباره برای کاربران وجود ندارد. ضمنا یک بخش جدید به نام “Top Live” با پرمخاطب‌ترین ویدئوهای زنده (فارغ از این‌که آن‌ها را دنبال می‌کنیم یا نه) به اینستاگرام اضافه خواهد شد.

فرصت‌های جدید برای اینستاگرام برگزارکنندگان رویداد

با استفاده از امکان پخش زنده، می‌توان تجربه‌ی بهتر و خاص‌تری برای مخاطبان فراهم کرد. به دلیل عدم دسترسی پس از اتمام پخش زنده به ویدئوها، مخاطبین شما برای این‌که چیزی را از دست ندهند به سرعت شروع به تماشا خواهند کرد. در ضمن، شما اطلاعات کامل و مناسبی درمورد مخاطبین اصلی‌تان به دست خواهید آورد.

می‌توان گفت صنعت رویداد زنده‌ترین صنعت جهان است! و برگزارکنندگان رویداد می‌توانند بیش‌ترین استفاده را از تولد امکانات پخش و ارتباط زنده با مخاطب داشته باشند. اگر اینستاگرام برگزارکنندگان رویداد از قبل دارای مخاطبین مناسب است و حضورش تا حدودی ثابت شده، حتما باید به سمت استفاده از امکان پخش زنده‌ی اینستاگرام برود. اگر شما امروز این کار را نکنید، از رقیب‌تان که فردا شروع به پخش زنده‌ی رویدادهایش خواهد کرد، عقب خواهید ماند.

از همین حالا استفاده‌ی گسترده‌تر از اینستاگرام را در رویدادها و فرآیند برندینگ خود درنظر بگیرید.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *