ایمیل‌های موثر در افزایش فروش بلیت‌های رویداد چه ویژگی‌هایی دارند؟

تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
ایمیل‌های موثر

اگرچه امروزه راه‌های ارتباطی زیادی در اختیار ما هست، اما ایمیل هنوز هم یکی از ابزارهای ارتباطی قوی محسوب می‌شود، به طوری‌که بسیاری از ما بعد از بیدار شدن بلافاصله ایمیل خود را چک می‌کنیم. با وجود چک کردن مداوم ایمیل‌­مان، بیشتر آن­‌ها را نادیده گرفته و پاک می‌کنیم. ایمیل‌هایی که توجه ما را جلب می‌کنند و ما را به ثبت نام در رویدادی تشویق می‌کنند دارای ویژگی‌های خاصی هستند.در ادامه ما ده ویژگی ایمیل‌های موثر را مورد بررسی قرار می‌دهیم  و به شما آموزش می‌دهیم  تا ایمیل‌های مناسبی بفرستید و احتمال فروش بلیت‌های خود را از این طریق افزایش دهید.

۱) در قسمت موضوع به طور مستقیم با گیرنده صحبت کنید

مانند هر مبحث دیگر عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایمیل است. براساس نتایج شرکت بازاریابی ایمیل میل‌چیمپ، نرخ باز شدن ایمیل‌های بسیاری از کسب‌وکارها کمتر از ۲۲ درصد است. شما باید با استفاده از طرح یک موضوع خوب در ایمیل خود بازدیدکنندگان را تشویق به باز کردن ایمیل بکنید. موضوع شما باید در حین کوتاهی باعث علاقه‌­مندی مخاطبان و تمایل آن‌­ها برای دانستن چیزهای بیشتری در مورد آن شود. برای مثال، اگر شما یک پیشنهاد ویژه مانند تخفیف برای بلیت رویداد دارید، این بسیار مهم است که آن را در قسمت موضوع بیان کنید.

گزارشات نشان می‌دهند موضوعات کوتاه‌­تر بیش از حد موثر هستند. در مطالعه‌ای از ۱۰۰۰ ایمیل مشخص شد، ایمیل‌هایی که موضوع آن‌ها با سوالات کوتاه و سریع نوشته‌ شده‌اند بیش از ۵۰ درصد باز می‌شوند.

۲) داخل ایمیل به شرکت‌کنندگان خود بگویید، چرا باید در این رویداد شرکت کنند

هر بخشی از ایمیل‌­تان که می‌­نویسید باید سبب ایجاد دلیلی در ذهن مخاطب برای ادامه مطالعه ایمیل باشد. برای این‌که دریافت‌کنندگان ایمیل به خرید بلیت رویدادتان قانع شوند می‌بایست تمام مزایایی که از شرکت در رویداد بدست خواهند آورد اشاره کنید.

وبلاگ‌نویس فست‌کمپانی، آرون اورندورف، پیشنهاد می‌­کند کلمات سوالی مثل: چه‌­کسی، چه‌­چیزی، چه‌­زمانی، چرا، برای‌­چه و … را در ذهن نگه داشته و به این موارد پاسخ دهید. اجازه ندهید هیچ سوالی در ذهن خواننده بی‌جواب بماند. برای نوشتن این قسمت تحقیقات از اهیمت بسیاری برخوردارند، شما باید اطلاعاتی از گیرندگان خود داشته باشید و براساس آن ایمیل‌های خود را تنظیم کنید.

آن‌ها چه چیزهایی از شرکت در رویداد شما کسب خواهند کرد؟

چه کسی مایل به گوش دادن به سخرانی شماست؟

چرا باید زمان و پول خود را صرف شرکت در رویداد شما کنند؟

چگونه رویداد به بهتر شدن حرفه­ شغلی آن­ها کمک می‌­کند؟

پاسخ به این سوالات به صورت مختصر راه­‌حلی عالی برای بهبود ایمیل‌­های شما است و به شما کمک خواهد کرد تا میزان فروش بلیت‌های خود را افزایش دهید.

ما متنی در این زمینه با عنوان بهترین نمونه متن دعوت نامه همایش تهیه کرده ایم که می توانید از اینجا مطالعه نمایید.

۳) ایمیل خود را در زمان‌­های مناسب ارسال کنید

مردم ایمیل‌­های خود را حداقل سه بار در روز، صبح، بعد از ظهر و شب چک می‌­کنند. طبق تحقیقات هاب­‌اسپات ایمیل‌­هایی که در ساعت ۸ و ۹ صبح ارسال می‌­شوند بیشتر از ایمیل­‌های که در ساعات بعدی صبح ارسال می­‌‍شوند خوانده شده‌­اند. بعد از ظهرها نیز، ارسال ایمیل در ساعت ۳ بیشترین نرخ باز شدن و ساعت ۸ شب ایده­‌آ‌‌ل‌­ترین زمان برای ارسال ایمیل­ است.

همچنین هاب‌­اسپات در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که ایمیل‌­های ارسالی در روزهای خاص به احتمال زیادتری باز خواهند شد. شرکت‌هایی مثل هاب‌اسپات و فست‌کمپانی پیشنهاد می‌کنند در روزهای آخر هفته ایمیل بزنید تا درصد باز شدن ایمیل‌های‌تان بالا  رود.

۴) ایمیل‌­های‌تان را کوتاه نگه دارید

هرچند صحبت درمورد جزئیات رویداد شامل سخنرانی‌ها، محل برگزاری یا حامیان مالی می‌­تواند وسوسه انگیر باشد؛ ­اما باید اطلاعات شما خلاصه و مفید باشد. هر کس که نسبت به این موارد کنجکاو باشد پس از مطالعه‌ی ایمیل به دنبال آن‌ها خواهد آمد.

از جملات ساده و کوتاه استفاده کنید، کلمات غیر ضروری را حذف کنید. از عبارات و اصطلاحات مربوط به صنف خاصی استفاده نکنید، کار شما این است که پیام آسانی بنویسید که برای همه قابل‌درک باشد.

اهمیت فضاهای خالی را به یاد داشته باشید. چشم برای استراحت به فاصله و فضای خالی نیاز دارد. بدون در نظر گرفتن این نکته برای استراحت چشم، خوانندگان شما از ادامه خواندن ایمیل شما صرف نظر خواهند کرد.

۵) از ابزارهای آنلاین برای پیگیری موفقیت ایمیل ارسالی استفاده کنید

بهترین راه برای این‌که بدانید ایمیل‌های شما چقدر مردم را تحت تاثیر قرار داده، تجزیه و تحلیل آن‌ها توسط ابزارهای آنلاین ارسال ایمیل است. بعضی از این ابزارها به شما از زمان باز شدن ایمیل‌ها و کلیک روی فایل‌های پیوست شده گزارش می‌دهند. کافیست ابزارهای مختلف را بررسی کرده و ابزار مورد علاقه‌ی خود را کشف کنید. با ردیابی عملکرد ایمیل­‌های بازاریابی خود، شما مجهز دادههایی خواهید شد که ایمیلهای بعدی شما را بهینه میکند. بنابراین به سادگی خواهید توانست ارزیابی کنید که آیا ایمیل­‌های بازاریابی شما به فروش بیشتر بلیت‌­ها کمک کرده‌­اند؟ یا نیاز دارید ایمیل‌­های خود را بهبود دهید؟ یا بهتر است وقت خود را صرف استراتژی بازاریابی دیگری درباره رویدادها خود کنید.

۶) برای ایجاد حس فوریت مهلت تعیین کنید

این موضوع در واقع محل تلاقی بازاریابی و روانشناسی می‌­باشد. هر زمان که مردم احساس ضرورت کنند سریع‌­تر عمل می‌­کنند. به وضوح زمان پایان فروش بلیت‌های رویداد خود و جزئیات صندلی‌ها و فضای محدود خود را بیان کنید. با این عمل شما باعث می‌شوید آن‌ها احساس کنند در یک چالش قرار دارند و سریع‌تر عمل کنند.

۷) برای ایمیل خود قالبی طراحی کنید

شاید ساختن قالب برای ایمیل در ابتدا زمان­بر باشد؛ اما در طولانی مدت باعث صرفه­‌جویی در زمان می‌­­شود. شما حتی می‌توانید از قالب‌های رایگان طراحی شده استفاده کنید. امتحان کردن قالب‌­های مختلف به شما این امکان را می‌­دهند تا متوجه شوید کدام یک از آن­ها بیشتر از همه در فروش بلیت رویداد­های شما کمک کرده است.

برای شروع، به ایمیل­‌های که قبلا ارسال کرده‌­اید نگاه کنید؛ یا اگر نرم‌­افزار تجزیه‌­و­تحلیل آنلاین برای ایمیل­های خود دارید به آن نگاه کنید؛ چه اطلاعاتی می‌­توانید از نرخ داده­های ایمیل­‌های باز شده پیدا کنید. برای پیدا کردن یک الگو، ایمیل­‌های که به تعداد بیشتر باز شده‌­اند چه ویژگی‌­های داشته‌­اند؟ گرافیک سنگینی برای باز شدن دارند؟ شخصی هستند؟ کوتاه‌­اند؟ بعد از همه این‌­ها شما می‌­توانید نمونه‌ی خود را ایجاد کنید، در طول زمان تاثیر آن را امتحان کنید، و نتایج را بررسی و بهینه کنید.

۸) مخاطبان شما از چه ابزاری برای دریافت ایمیل استفاده می‌کنند

با توجه به مطالعات انجام شده توسط فست‌کمپانی، در سطح جهانی حدود ۴۱ درصد از ایمیل‌­ها با گوشی‌­های همراه یا تبلت باز می‌­شوند و این عدد در حال حاضر رو به افزایش است.

اهمیت این موضوع چیست؟ اگر کاربران شما نتوانند به طور صحیح به ایمیل‌هایی که فرستادید، دسترسی پیدا کنند هر زحمتی و تلاشی که برای آن‌ها کشیده‌اید بر باد خواهد رفت. بررسی‌ها نشان می‌دهند حدود ۴۲ درصد از کاربران تلفن‌همراه به دلایل مختلف قادر به خواندن صحیح ایمیل‌ها روی گوشی‌های‌شان نیستند.

مطمئن شوید که ایمیل شما کامل و به درستی دیده می‌شود؛ اگر ایمیل‌­تان به درستی در گوشی همراه و تبلت‌­ها بارگذاری شود به مخاطبان تلفن همراه و تبلت‌­ها نیز تاثیر گذار نیز دسترسی خواهید داشت.

۹) از اطلاعات شخصی و مناسب در ایمیل‌­های‌تان استفاده کنید

خیلی از اطلاعات عمومی شامل: نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، نام شرکت و عنوان رسمی می‌­باشند. قرار دادن ایمیل­‌های شخصی به دریافت­‌کنندگان شما این فرصت را می‌­دهند تا در مورد شما و کارتان اطلاعات بیشتری کسب کنند. می‌­توانید لینک توییتر، لینک پروفایل فیس بوک، اکانت گوگل یا اسکایپ خود را اضافه کنید.

و در نهایت مطمئن باشید که آدرس وب­سایت رویداد خود را به ایمیل اضافه کرده باشید. این موضوع باعث بازدید بیشتر از سایت و حتی امکان فروش بیشتر بلیت‌­های شما می‌­باشد.

۱۰)  دکمه ثبت نام یادتان نرود!

یکی از مهمترین نکاتی که خیلی از برگزار کنندگان به آن توجه نمی‌کنند، قراردادن دکمه بزرگ و خوانای «ثبت نام» می‌باشد. بد فکری نیست که دکمه ثبت نام در ۱ یا ۲ نقطه از ایمیل قرار بگیرد و مخاطب را به ثبت نام در رویداد تشویق کند.

نتیجه‌­گیری: چگونه ایمیل‌های موثر ی بنویسیم؟

بازاریابی ایمیل، ابزاری قدرتمند برای برگزارکننده رویداد است؛ اما به منظور دستیابی به مخاطبان بیشتر، می‌بایست خلاقیت بیشتری در ایمیل‌های ارسالی داشته باشید.آدرس وب­سایت ثبت نامخود را حتما در ایمیل وارد کنید، به طور صریح و مستقیم در متن ایمیل خود صحبت کنید، و با نرم افزارهای آنلاین بر روی ایمیل‌­های خود و موفقیت آن­ها نظارت داشته باشید. ساختار مناسبی برای ایمیل خود تهیه کنید، زمان ایده‌آلی برای ارسال در نظر داشته باشید و مطمئن شوید در گوشی و تبلت به خوبی نمایش داده خواهد شد.

430775021594982597271

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. دستگاه گفت:

    سلام
    سایت خوبی دارید.مقاله مفید بود
    ممنون

  2. پوریا کریمی گفت:

    سپاس از شما برای اشتراک این محتوای ارزشمند
    در متن ایمیل باید به کاربر نشان دهید که متمایز از سایر رویدادها هستید تا نرخ کلیک را افزایش دهید.

    1. آیدا احمدی گفت:

      بله دقیقا موضوعی هست که خیلی اهمیت داره. اگر هم در متن کد تخفیف باشه تاثیر بیشتری میذاره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *