ایمان محمدعلی از فعالیت‌هایش در زمینه بازاریابی رویدادی و مشکلات آن می‌گوید

موضوع: گفت‌وگو
تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
ایمان محمدعلی

ایمان محمدعلی یکی از فعالان برگزاری ایونت است که از ۷ سال پیش این کار را آغاز کرده است. او از سال ۸۸ با برگزاری کارگاه های کوچک برای دانشجویان آغاز کرده است و وارد حوزه ی نمایشگاه ها و همایش های تخصصی شده است. ما برای آشنایی بیشتر باو ما برای آشنایی بیشتر با فعالیت ها و تجربه های ایشان صحبت کوتاهی با ایشان داشته ایم که در ادامه می توانید بیشتر در این زمینه بخوانید.


ایمان  محمدعلی یکی از  فعالان  برگزاری  ایونت است  که از  ۷ سال پیش این کار را  آغاز کرده است. او از سال ۸۸ با برگزاری کارگاه های کوچک برای دانشجویان آغاز کرده است و وارد حوزه ی نمایشگاه ها و همایش های تخصصی شده است.  ما برای آشنایی بیشتر با  فعالیت ها و تجربه های ایشان صحبت کوتاهی با ایشان داشته ایم که در ادامه می توانید بیشتر در این زمینه بخوانید.

۱) لطفا برای آشنایی بیشتر با شما فعالیت های تان را در حوزه ی برگزاری رویداد شرح دهید؟

من  از  سال  ۸۸ با  تشکیل  تیم  آی سی ام پرند  کار  تحقیقاتی  خود را  آغاز  کردم٬  در  ۴ دوره  از مسابقات آسیایی شرکت  کردم. تقریبا به مدت یک سال با چند تیم رباتیک همکاری  و  فعالیت داشتم  و تاکنون به برگزاری حدود ۱۳۰ رویداد کمک کرده ام. در حال حاضر به عنوان کارشناس  نوآوری و فناوری در شرکت فناپ مشغول به کار هستم و از آخرین برنامه های کاریم می توانم به رویداد نوآورانه  بازی سازی تریگ آپ اشاره کنم.

۲) چرا مردم باید در رویدادهای متناسب با حوزه ی کاری خود شرکت کنند؟

با توجه به این که رویدادها در حوزه های  متفاوتی برگزار  می شوند٬ حضور افراد در حوزه های خاص خود  بسیار  مثمرثمر خواهد بود.  توصیه می شود افراد در این چنین رویدادهایی شرکت نمایند. حضور در چنین رویدادهای تخصصی به آن ها کمک خواهد کرد تا با تمرکز بهتر  فعالیت نمایند.

۳) برای انتخاب سخنران حرفه ای برای یک رویداد چه مراحلی رو باید طی کنیم؟

انتخاب سخنرانان یک همایش از مهم ترین بخش های آن است و معیارهای مختلفی باید در نظر گرفته شوند٬ معیارهایی مثل سوابق علمی٬ اجرایی٬  فنی در اولویت می باشند اما مهم ترین نکته نحوه بیان و خسته کننده نبودن وی می باشد.

۴) در انتخاب مکان برگزاری چه استانداردهایی را باید رعایت کرد؟

نکاتی مانند تعداد نفرات، سبک رویداد، داشتن جای پارک مناسب، اینترنت مناسب، دسترسی به حمل‌ونقل عمومی و نزدیکی به مراکز شهر از ملاک‌های اصلی می‌باشد که می‌بایست در انتخاب مکان در نظر گرفته شوند.

۵) به نظر شما تبلیغات و بازاریابی به چه روش هایی بیشترین اثربخشی را دارند؟

قبلا روش‎های بسیاری برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شد، اما امروزه بسیاری از آن‌ها کارایی خود را از دست داده‌اند. از دیدگاه بنده شبکه های اجتماعی و تبلیغات محیطی برای توسعه بسیار موثر هستند.

۶) آیا در  رویدادهایی  که  حضور  داشتید  به  شبکه سازی  میان  شرکت کنندگان  اهمیت  داده می شد؟

بله شبکه سازی یک از مهم ترین بخش رویدادها است. از مهم ترین ها می توان به همفکر  و تدکس تهران و  کیش  اشاره  نمود  که  توجه  فوق العاده ای  به  این  امر  داشتند  و  از  روش‌های مختلفی استفاده می کردند.

۷) نظرتون راجع به اسپانسرینگ و جذب اسپانسر چیه؟ از چه روش هایی می توان برای جذب اسپانسر استفاده کرد؟

مذاکرات و ارتباطات اما در کل کار بسیار سختی می باشد 🙂

۸) به نظرتون بهترین استراتژی های قیمت گذاری چگونه تعیین می شوند؟

ببینید  نکته ای  که  اثبات  شده  این  هست  که  رویدادهای  بدون  هزینه  اصلا  از  شرایط  خوبی برخوردار نیستند و باید در این بخش تعادل برقرار شود، یعنی قیمت یک رویداد به اندازه ای تعیین شود که نه برگزارکننده و نه شرکت کنندگان دچار ضرر و زیان نشوند.

۹) موثرترین روش بازخوردگیری از نظر شما کدام است؟

انجام  نظرخواهی  از  شرکت کنندگان  برای  بهبود رویدادهای  بعدی  و  استفاده  از  نظرات  ضروری است  و  برای  این  موضوع  روش های  مختلفی  مثل  نظرسنجی  کاغذی  یا  نظرخواهی  در شبکه های  اجتماعی  وجود  دارد  که  به  نظرم  بازخوردگیری  به  صورت  اجتماعی  بهتر  و  موثرتر می باشد.

۱۰) به عنوان یکی از با تجربه ترین  افراد در زمینه ی برگزاری رویداد٬ کمی در مورد برندینگ موثر یک رویداد توضیح دهید؟

برندینگ  حرف  اول  رو  برای  توسعه  رویدادها  می زند.  رویدادها  می بایست  از  درجه  و  اعتبار اجتماعی بالا برخوردار باشند و رویداد الکی و بی محتوا برگزار نشود تا موثر واقع شود.

۱۱) به  نظرتون  بزرگ ترین  مشکلی  که  در  رویدادهای  ما  وجود  دارند  کدام  هستند  و  چگونه می توانیم این مشکلات رو از بین ببریم؟

بزرگ ترین مشکلات رویدادهای ما استفاده از نیروهای غیر متخصص٬ نبود امکانات کافی و حامیان مالی است که با توجه ویژه به این موارد رویدادهای فوق العاده ای خواهیم داشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *