بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و فیلم برای گوشی‌های همراه

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۵
اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و فیلم

اپلیکیشن اینستاگرام به تازگی اعلام کرد که تعداد کاربران فعال‌اش از سال 2014 تا انتهای 2016، دو برابر شده‌اند. این یعنی کاربران اینترنت در حال حاضر بیش‌تر از هر زمان دیگری از تلفن‌های همراه‌شان برای تولید محتوای بصری استفاده می‌کنند. پس نیاز به اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و فیلم که بتوانند به‌صورت مکملی برای شبکه‌های اجتماعی عمل کنند نیز بیش‌تر از همیشه احساس می‌شود.

علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهند که احتمال به اشتراک گذاشته شدن فیلم (ویدئو) و عکس، 40 برابر از محتوای متنی بیش‌تر است. پس چه مسئول تولید محتوا یا بازاریابی یک رویداد باشید و چه یکی از شرکت‌کنندگان، به بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و فیلم برای گوشی‌های همراه نیاز خواهید داشت.

لیستی که در ادامه می‌بینید، شامل بهترین اپلیکیشن‌های رایگان ادیت عکس و فیلم برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و آی‌فون است که قابلیت دانلود و نصب توسط کاربران ایرانی را نیز دارند:

1- VSCO Cam

اندروید | آی.او.اس

این اپلیکیشن در چند سال اخیر محبوبیت زیادی میان کاربران گوشی‌های هوش‌مند کسب کرده است. اپلیکیشن وسکو امکانات گسترده‌ای برای ویرایش فیلم و عکس دارد اما شهرت آن بیش‌تر به خاطر فیلترهایی‌ست که اعمال آن‌ها روی عکس‌ها بسیار راحت است و از لحاظ استفاده شباهت زیادی به فیلترهای اینستاگرام دارند. اما تفاوت عمده‌ای که باعث محبوبیت آن‌ها نسبت به فیلترهای اینستاگرام شده، این است که -با وجود تغییرات عمده‌ای که در تصویر ایجاد می‌کنند- به واقعی بودن ظاهر آن لطمه‌ای نمی‌زنند و خروجی‌شان یک عکس زیباتر ولی طبیعی‌ست. تعدادی از فیلترها پولی هستند ولی استفاده از قسمت عمده‌ی امکانات اپلیکیشن رایگان است.

2- Snapseed

اندروید | آی.او.اس

اسنپ‌سید یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای بهبود ظاهر عکس‌های شماست. تمام ابزارهای اصلی مورد نیاز در این اپلیکیشن گنجانده شده‌اند و ابزار شفاف کردن آن نیز یکی از بهترین عمل‌کردها را از نوع خودش به نمایش می‌گذارد. این ابزار به شما امکان می‌دهد که بدون نقطه‌نقطه نشان داده شدن عکس‌تان، جزئیات آن را بهتر نمایش دهید.

اما نکته‌ای که این اپلیکیشن را واقعا متمایز می‌کند، ابزار “تنظیمات انتخابی” آن است که به کاربران اجازه می‌دهد ناحیه‌ی به‌خصوصی از عکس را انتخاب کنند و فقط به ویرایش همان ناحیه بپردازند.

نکته‌ی دیگر که می‌تواند شما را به استفاده از این اپلیکیشن ترغیب کند این است که سازنده‌ی آن شرکت گوگل است. ضمنا گوگل راهنمای بسیار کاملی برای استفاده از این اپلیکیشن منتشر کرده که می‌توانید آن را از این‌جا بخوانید.

3- Foodie

اندروید | آی.او.اس

تابه‌حال شده عکس‌هایی را که دیگران از اسنک‌ها و غذاها گرفته‌اند، آب از دهان‌تان راه بیندازند!؟ با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید انتقام‌تان را بگیرید!

فیلترها و امکانات ویرایشی فودی مختص کسانی طراحی شده‌اند که دوست دارند تصویر غذای‌شان را به اشتراک بگذارند و استفاده از آن‌ها ظاهر عکس‌های غذایی شما را دگرگون خواهد کرد.

4- InShot

اندروید | آی.او.اس

برای کوتاه کردن، بالا بردن سرعت پخش و اضافه کردن موسیقی روی فیلم‌ها، این‌شات یکی از بهترین تجربه‌های رایگان را در اختیار شما قرار خواهد داد. امکان اضافه کردن تصویر پس‌زمینه و گذاشتن انواع فیلترها روی تصویر، از دیگر امکانات این اپلیکیشن هستند. استفاده از این‌شات بسیار ساده و روان است. امتحان‌اش کنید.

5- PicsArt

اندروید | آی.او.اس | ویندوزفون

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد کلاژهای زیبایی از عکس‌های‌تان بسازید، افکت‌های جالبی روی عکس‌ها اعمال کنید و به راحتی آن‌ها را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی آماده کنید. شاید نام اپلیکیشن پریسما (prisma) که اخیرا میان کاربران ایران محبوبیت یافته را شنیده باشید. پیکس‌آرت علاوه بر ارائه‌ی افکت‌های مشابه، امکانات دیگری را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.

6- Flipagram

اندروید | آی.او.اس | ویندوزفون

اگر می‌خواهید چندین عکس را به شکل یک اسلایدشو و پشت سر هم نشان دهید و آن‌ها را موسیقی همراه کنید، فلیپاگرام بهترین انتخاب است. این اپلیکیشن امکان اضافه کردن آسان چندین عکس و متصل کردن آن‌ها به یک‌دیگر و زمان‌بندی و گذاشتن موسیقی روی تصاویر را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نوبت شماست!

استفاده از امکانات اصلی اپلیکیشن‌هایی که معرفی شدند، رایگان است. اما در اکثر آن‌ها امکانات اضافه‌ی پولی نیز برای کاربران در دسترس است.

به جز اپلیکیشن‌های ذکرشده، از چه ابزارهایی برای ویرایش عکس و فیلم در گوشی‌های همراه‌تان استفاده می‌کنید؟ در قسمت نظرات، درمورد تجربه‌ی استفاده از این اپلیکیشن‌ها بنویسید.

احتمالا متوجه طراحی جدید وبلاگ ایوند شده‌اید. با استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری که در سمت راست صفحه و همین‌طور در قسمت پایین مقاله می‌بینید، این مطلب را به دست دوستان‌تان که به عکاسی با تلفن‌های همراه علاقه دارند برسانید و همگی از لذت انتشار عکس‌ها و فیلم‌های جذاب و باکیفیت لذت ببرید.

ضمنا، می‌توانید اکانت اینستاگرام ایوند را روی عکس‌های رویدادی‌تان تگ کنید و شانس‌تان برای بازنشر شدن آن‌ها را امتحان کنید.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *