چهار مزیت استفاده از تبلیغات اینترنتی

تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
تبلیغات اینترنتی

این روزها که هر کسب‌وکاری حضور آنلاین نداشته باشد عملا سهم‌اش از بازار را از دست می‌دهد، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از اهمیتی روزافزون برخوردارشده و هر روز اقبال بیش‌تری پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید درمورد مزایای تبلیغات اینترنتی در برابر تبلیغات آفلاین باخبر شوید، نکاتی که در ادامه می‌آیند را بخوانید.

چهار مزیت عمده‌ی استفاده از تبلیغات آنلاین

اول: تبلیغات اینترنتی یک استراتژی بلندمدت است

همان‌طور که گفتیم، استفاده از اینترنت میان تمام افراد و سازمان‌ها هر روز رو به افزایش است. در این دوران تعداد کسانی که حداقل یک گوشی همراه هوش‌مند یا تبلت یا کامپیوتر نداشته باشند، بسیار کم است. ضریب نفوذ اینترنت در جوامع مختلف نیز به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است. از طرف دیگر، تقریبا نیمی از جمعیت جهان را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهند که از همین حالا رابطه‌ی خوبی با تکنولوژی دارند و این رابطه در سال‌های آینده به‌تر هم خواهد شد.

به لطف این تکنولوژی‌ها، افراد هیچ‌وقت تا این حد در دست‌رس نبوده‌اند. و همین در دست‌رس بودن به بازاریابان اجازه می‌دهد که با استفاده از تبلیغات اینترنتی، آوازه‌ی محصول‌شان را به تمام مخاطبان احتمالی در نقاط مختلف جهان برسانند.

تمام این نکته‌ها نشان می‌دهند که تبلیغات اینترنتی رفته رفته گسترده‌تر شده و عملا تبدیل به جزئی جدایی‌ناپذیر از آینده‌ی بازاریابی خواهد شد. پس اگر به بلندمدت و آینده‌ی کسب‌وکارتان فکر می‌کنید، باید تبلیغات اینترنتی را در نظر داشته باشید و از ابزارهای در دست‌رس‌تان به‌خوبی استفاده کنید.

دوم: با تبلیغات اینترنتی کنترل در اختیار شماست

یکی از معایب روش‌های سنتی تبلیغات و بازاریابی این است که اثبات نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در آن‌ها عملا امکان ندارد. اما در تبلیغات اینترنتی، امکان ارزیابی نتایج به‌دست‌آمده و مبلغ هزینه‌شده براساس آمار واقعی وجود دارد.

البته همان‌طور که امکان هدر رفتن هزینه در تبلیغات با بنر و بیلبرد و بروشور وجود دارد، اگر دقت نکنید و حواس‌تان به آمار نباشد، هزینه‌ی تبلیغات اینترنتی هم می‌تواند بازده پایینی با خود داشته باشد.

سعی کنید با امتحان کردن روش‌های مختلف با مبالغ محدود و بررسی آمار مربوطه، به‌ترین روش‌ها را برای مورد خاص خودتان پیدا کنید.

سوم: تبلیغات اینترنتی می‌تواند به شدت تاثیرگذار باشد

ویژگی‌های متفاوت و هدف‌مندی برخی روش‌های خاص تبلیغات اینترنتی، می‌تواند در فروش و برند شدن کسب‌وکار شما تاثیر مستقیم و عمده‌ای داشته باشد. مثلا در تبلیغات سنتی شما امکان محدود کردن مخاطبین تبلیغ را نداشتید اما در حال حاضر می‌توانید با تبلیغات نمایشی مکان جغرافیایی (استان محل سکونت) مخاطب را مشخص کنید و تبلیغ‌تان را فقط به کسانی نشان دهید که در آن محدوده زندگی می‌کنند.

علاوه بر این، در تبلیغات نمایشی و تبلیغات تلگرام می‌توانید و به‌تر است که حوزه‌ی فعالیت سایت یا صفحه‌ی نمایش‌دهنده را متناسب با حوزه‌ی  فعالیت خودتان انتخاب کنید تا به جامعه‌ی مخاطب به‌تری دست پیدا کنید. مثلا اگر یک رویداد هنری برگزار می‌کنید، به‌تر است در وبسایت‌ها و کانال‌های تلگرام هنری تبلیغ کنید.

استفاده از ویژگی هدف‌مندی تبلیغات اینترنتی می‌تواند تاثیر بزرگی روی کار شما داشته باشد.

چهارم: تبلیغات اینترنتی می‌تواند شما را محبوب کند

احتمالا اگر از کسی سوال کنید که هدف از تبلیغات چیست؟ پاسخ او افزایش فروش خواهد بود. اما تبلیغات اینترنتی علاوه بر کمک به بالا رفتن میزان فروش، می‌تواند به شما کمک کند تا یک جامعه‌ی کوچک از مشتریان وفادار برای خودتان بسازید و کم‌کم از طریق معرفی شدن توسط اعضای وفادار این جامعه، کسب‌وکارتان را جلو ببرید.

اجرای درست تبلیغات اینترنتی و رسیدن به این هدف به شما اجازه خواهد داد تا در آینده بدون یک تیم بزرگ، بودجه‌ی کلان و سابقه‌ی طولانی به فروش به‌تری دست پیدا کنید.

تمام مزایایی که برای تبلیغات اینترنتی بیان شد، از طریق استفاده از ابزارهای تبلیغاتی ایوند قابل دست‌رسی هستند. شما می‌توانید از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام یا بازاریابی ایمیلی، فروش‌تان را بالا ببرید. از طریق تبلیغات نمایشی برندتان را بسازید و از طریق ابزارهایی مثل همکاری در فروش، لینک رویدادتان را در فضای مجازی پخش کنید.


همین حالا رویدادتان را بسازید یا با مراجعه به پیشخوان رویدادتان، از ابزارهای تبلیغاتی ایوند استفاده کنید.

call-to-action-buttons

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. با سلام و عرض ادب.
    ممنون از اطلاعات خوب و کاربردیتون.
    بنده بسار زیاد از این اطلاعات بهره میبرم و بسیار زیاد از آنها استفاده میکنم.
    ممنون از ارائه این اطلاعات !
    با تشکر فراوان…

    1. عاطفه محمودی گفت:

      سلام
      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برای شما مفید بوده است.
      موفق و پیروز باشید 🙂

  2. یوسف گفت:

    سلام مطالب سایت شما عالی هست خیلی ممنون که راهنمایی می کنید

    1. عاطفه محمودی گفت:

      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برای شما مفید بوده است. موفق باشید 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *