راهنمای کامل استفاده‌ی موثر از محتوا در ایوند

تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
محتوا در ایوند

این روزها هرکسی در هر کسب‌وکاری که مشغول باشد، درمورد اهمیت بازاریابی محتوایی و تاثیرات مثبت آن چیزهایی شنیده است. به‌خصوص برای کسانی که قسمت عمده‌ی فروش‌شان به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، تولید محتوای خوب از درجه‌ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما که فصد فروش بلیت رویدادتان به‌صورت آنلاین و از طریق ایوند را دارید هم باید تاثیر محتوای صفحه‌ی رویدادتان را در میزان فروش در نظر بگیرید و محتوایی تولید کنید که بتواند مخاطب را به صفحه‌ی شما بکشاند و او را به خرید بلیت ترغیب کند. استفاده‌ی درست از محتوا در ایوند می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در میزان فروش رویداد شما داشته باشد.

پرسیدن سوالاتی که در ادامه می‌آیند، به شما کمک خواهد کرد تا محتوای مناسبی برای رویدادتان تولید کنید که هم توسط موتورهای جست‌وجو قابل پیدا شدن و فهمیدن باشد و هم به بالاتر رفتن میزان فروش‌تان کمک کند:

۱- چه ارزشی ارائه می‌دهید؟

آمار گوگل نشان می‌دهد که میزان جست‌وجوهای سوالی بخش عمده‌ای از کل جست‌وجوها را تشکیل می‌دهند و سهم‌شان هر روز رو به افزایش است. ضمنا، در ماه‌های اخیر گوگل تلاش کرده سوالات جست‌وجوشده را تشخیص داده و پاسخ مناسب برای آن‌ها را در یک ویجت جداگانه و در بالای نتایج جست‌وجو در صفحه‌ی اول نمایش دهد. تمام این‌ها نشان می‌دهند که شما باید در محتوای تولیدی‌تان بگویید که با رویدادتان به چه سوالاتی پاسخ می‌دهید و چه مشکلی -که احتمالا افراد مختلف درمورد آن جست‌وجو می‌کنند- را حل می‌کنید.

مثلا این‌که بگویید «ما روش استفاده از نرم‌افزار x را آموزش می‌دهیم» کافی نیست. باید به این فکر کنید که چه کسانی قرار است از این نرم‌افزار استفاده کنند و در این استفاده با چه مشکلات و سوالاتی روبه‌رو هستند. مثلا می‌توانید در محتوای خود چنین جمله‌ای بیاورید: «تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که استفاده از نرم‌افزار x چه مشکلاتی دارد؟ اگر می‌خواهید برای یادگیری نرم‌افزار x اقدام کنید، رویداد ما برای شما طراحی شده است. بعد از شرکت در این رویداد، رفع مشکلات نرم‌افزار x برای شما بسیار آسان خواهد بود».

۲- چه تفاوتی با دیگران دارید؟

برای این‌که موتورهای جست‌وجو بتوانند اولویت صفحه‌ی مربوط به شما را درک کنند، باید بتوانید وجه تمایزتان را نشان دهید. ممکن است هزاران صفحه درمورد آموزش و نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزار x در اینترنت وجود داشته باشد. چرا گوگل باید صفحه‌ی رویداد شما را پیش از بقیه به کاربران‌اش نشان دهد؟ توجه داشته باشید که هدف گوگل، ارائه‌ی چیزی‌ست که مخاطب‌اش را راضی کند و در واقع پاسخی کاملا مناسب به عبارت جست‌وجوشده از سوی او باشد.

برای اثبات برتری و بالا آمدن در گوگل، باید ببینید رقبای شما چه چیزی ارائه می‌دهند. مثلا اگر همه درمورد یک ویژگی خاص از نرم‌افزار x و نحوه‌ی استفاده از آن نوشته‌اند، شما باید علاوه بر این‌ها درمورد دلیل استفاده از این ویژگی و آثار و نتایج آن نیز بنویسید. به طور کلی اگر رقبا A را داشته باشند، شما باید A+B را داشته باشید تا در جست‌وجو رتبه‌ی به‌تری بگیرید.

این مسئله درمورد محتوای صفحه‌ی برگزارکننده نیز صادق است. از ارائه‌ی توضیح مختصر و استفاده از عبارات متداول اجتناب کنید و سعی کنید گوشه‌ای از داستان خود و برندتان را بنویسید.

۳- چه کسانی و چه‌طور پیام شما را تقویت خواهند کرد؟

در این‌جا منظور از تقویت، بالا بردن ارزش لینک از طریق به‌اشتراک‌گذاری آن است. این یک اصل کلی در تولید محتواست که باید قبل از انتشار بدانید که چه کسانی ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

خبر خوب این‌جاست که ابزارهای ایوند به شکل دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی (sharebox) در این مورد به شما کمک خواهند کرد. خبر خوب‌تر هم این‌که می‌توانید با فعال کردن گزینه‌ی همکاری در فروش، به این فرآیند سرعت ببخشید.

هرچقدر که در مدت‌زمان کمی، صفحه‌ی رویدادتان تعداد دفعات بیش‌تری به اشتراک گذاشته شود، امکان بالا آمدن در نتایج جست‌وجو بیش‌تر می‌شود.

۴- چطور کاری کنیم که موتورهای جست‌وجو محتوای ما را راحت‌تر بفهمند و امتیاز بیش‌تر به آن بدهند؟

بخش نسبتا بزرگی از بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو، مربوط به وضعیت فنی سایت و کدنویسی آن است که اگر از ایوند استفاده کنید، در این زمینه نگرانی خاصی نخواهید داشت. اما قسمت اصلی این کار، تولید محتوایی مناسب و باکیفیت است.

رعایت چند نکته‌ی کوچک می‌تواند به شما در تولید محتوایی بهینه کمک کند:

  • برای محتوای متنی‌تان یک یا چند کلمه‌ی کلیدی اصلی در نظر بگیرید و از آن‌ها در عنوان رویداد، متن صفحه‌ی رویداد و تگ‌های رویداد استفاده کنید
  • تعداد تکرار این کلمات کلیدی باید چیزی بین 0.5 تا 2 درصد از تعداد کل کلمات محتوا باشد. مثلا اگر متنی 300 کلمه‌ای برای توضیح رویدادتان نوشته‌اید، کلمه‌ی کلیدی مورد نظرتان را بین 2 تا 6 بار در آن بگنجانید. اگر تعداد تکرار این کلمه در متن شما به شدت بالا باشد (مثلا 20 بار) تلاش‌تان نتیجه‌ی عکس خواهد داد و گوگل صفحه‌ی رویدادتان را جریمه خواهد کرد.
  • سعی کنید طول متن‌تان حداقل حدود 300 کلمه باشد. بالا آوردن محتوای 100کلمه‌ای در گوگل بسیار سخت‌تر است.
  • از عکس‌ها در صفحه‌ی رویدادتان استفاده کنید.
  • میزان خوانش‌پذیری متن‌تان را هم در نظر بگیرید. از خطوط و فضای خالی برای آرامش دادن به ذهن و چشم خواننده استفاده کنید.
  • نکات بیان‌شده درمورد صفحه‌ی رویداد و صفحه‌ی برگزارکننده کاربرد دارند.

۵- فرآیند تبدیل بازدیدکننده به مشتری چیست؟

حالا که نکات بالا را رعایت کرده‌اید و ترافیک خوبی روی صفحه‌ی رویدادتان ایجاد شده، باید به فکر تبدیل (convert) بازدیدکنندگان به مشتریانی باشید که بلیت رویداد شما را خریداری می‌کنند.

برای بالا بردن نرخ این تبدیل، دو کار عمده می‌توان انجام داد: اول، طراحی و تجربه‌ی کاربری خوب و مناسب و دوم، دعوت به انجام یک کار خاص (call to action).

با استفاده از ایوند، خیال‌تان از مورد اول راحت خواهد بود. صفحات رویداد در ایوند همواره در حال تغییر و بهینه شدن هستند تا حداکثر نرخ تبدیل ممکن را ایجاد کنند. اما تکته این‌جاست که طراحی خوب صفحات هیچ‌وقت به تنهایی کافی نیست و باید با محتوای خوب همراه شود.

بخشی از این محتوای خوب، دعوت مخاطب به انجام یک کار خاص است. در این مورد، کاری که از شما از مخاطب‌تان می‌خواهید، خرید بلیت و ثبت‌نام در رویداد است. این مسئله را همراه با مزایای شرکت در رویداد، به‌صورت واضح به بینندگان صفحه‌ی رویدادتان بگویید. استفاده از عباراتی که یک نوع حس اضطرار در خواننده ایجاد می‌کنند (همین حالا…) یا فعل‌های امری (…ثبت‌نام کنید) در این مورد تاثیرگذار خواهند بود.

بعد از خرید بلیت، باید از مخاطب‌تان دعوت کنید تا دوستان‌اش را هم به رویداد شما دعوت کند. در این مورد هم ایوند با پیشنهاد به‌اشتراک‌گذاری پس از خرید بلیت، خیال شما را راحت کرده است.


چند نمونه‌ی موفق

در ادامه می‌توانید صفحات اختصاصی چند رویداد را ببینید که با توجه به فعالیت‌شان محتوای مناسبی دارند و درصد بالایی از ترافیک ورودی به آن‌ها از طریق گوگل تامین شده است:

۱- سیداستارز 2017 – تهران

۲- آموزش حرفه ای برنامه نویسی Android

۳- همایش بزرگ آینده ی کسب و کارهای نوپا در ایران

۴- سمینار کاربردی آشنایی با نرم افزارها و تکنولوژی های هوشمند بازاریابی و تبلیغات

۵- نخستین اجلاس ستاره های کسب و کار ایران

۶- رازهای موفقیت استیو جابز (اپل)

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *