درس‌هایی از بزرگ‌ترین رهبران کسب‌وکار برای برنامه‌ریزان رویداد

تاریخ: ۲ اسفند ۱۳۹۴
درس هایی برای برنامه‌ریزان رویداد

برنامه‌ریزان رویداد اغلب اطلاعات زیادی راجع‌به برنامه‌ریزی و یا آموزش هستند، آن‌ها اغلب بسیار خوب می‌دانند که چگونه یک رویداد را باید برگزار کنند. اما احتمالا اطلاعات کسب‌وکاری آن‌ها بسیار کم است. اگرچه حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کمک بسیاری به شما خواهد کرد، اما موفقیت کامل از طریق تجربه به دست خواهد آمد.


برنامه‌ریزان رویداد اغلب اطلاعات زیادی راجع‌به برنامه‌ریزی و یا آموزش دارند. آن‌ها خوب می‌دانند که چگونه یک رویداد برگزار کنند. اما اطلاعات‌شان در حوزه‌ی کسب‌وکار آن‌قدرها زیاد نیست. اگرچه موفقیت کامل از طریق تجربه به دست می‌آید، اما ارتباط با مربیان بسیار مجرب و استفاده از تجربه‌های آن‌ها هم از ارزش بسیاری برخوردار است.

در ادامه سه درس بی‌نظیر از سه رهبر بزرگ کسب‌وکار در جهان را خواهید خواند.

جک ولش: مدیرعامل سابق جنرال الکتریک

شما پاداش رفتارهای خود را خواهید گرفت.

جک ولش

در یک مصاحبه در دانشکده‌ی کسب‌وکار استنفورد، ولش به مخاطبان‌اش گفت که صداقت و رک‌گویی کالای بسیار نادری در کسب‌‌وکارهای امروزی است. به نظر او، مدیران باید از نظرات صادقانه‌ی کارمندان‌شان تشکر کنند و آن‌ها را تشویق کنند تا افکار خود را با مدیران به اشتراک بگذارند.

ولش گفت «صداقت و رک‌گویی باید به عنوان یک فرهنگ باشد» و توسط مدیران در سازمان‌ها اجرا شود. برنامه‌ریزان رویداد باید به این توصیه توجه کنند. آن‌ها باید سعی کنند کارکنان و داوطلبان رویداد را به صراحت داشتن، تشویق کنند. آن دسته از برنامه‌ریزان رویداد که بازخورد خوبی می‌گیرند، قادر خواهند بود که با سرعت بیشتری رشد کنند.

جف بزوس: بنیان‌گذار آمازون

کارهایی را انجام دهید که میزان تاسف شما را در آینده به حداقل برسانند.

جف بزوس

بنیان‌گذار یکی از بهترین سایت‌های تجارت‌الکترونیک در تاریخ اینترنت می‌گوید، «به منظور موفقیت شما باید کاری را انجام دهید که واقعا به آن علاقه دارید».

وقتی که دنبال کار می‌گردید، بهتر است قبل از هر چیز به دنبال احساسات خود باشید و نه مقبولیت اجتماعی آن کار یا میزان امنیت شغلی‌اش. برای این‌که بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید، خود را در سن ۸۰ سالگی تصور کنید. به زندگی خود در آن زمان نگاه کنید. کارهایی را انجام دهید که در آن زمان تاسف نخورید.

برای برگزارکنندگان رویداد، راهنمایی بزوس به این معناست که آن‌هایی که درمورد یک موضوع خاص پرشور و هیجان‌زده هستند باید روی آن تمرکز کنند.

ممکن است برخی از برگزارکنندگان به حوزه‌ی برنامه‌ریزی و کمک به دیگران علاقه‎‌مند نباشند و این کار برای‌شان الهام‌بخش نباشد. بنابراین در وهله‌ی اول باید فکر کنند که چرا این شغل را انتخاب کرده‌اند. خواسته‌ها و انگیزه‌هایی که موجب آن انتخاب شده است را بدانند و سپس -در صورتی که شغل خود را دوست نداشتند- شغل دیگری را که الهام‌بخش‌تر است انتخاب کنند.

استیو جابز: مدیرعامل شرکت اپل

کارهایی را انجام دهید که شما را در موقعیت‌های جدیدی قرار می‌دهند.

استیو جابز

در سال ۱۹۸۵ استیو جابز -توسط هیئت مدیره‌‌ی اپل- از مدیریت شرکتی که خودش تاسیس کرده بود، برکنار شد. سپس در سخنرانی مشهور خود در دانشگاه استنفورد به یک موضوع فوق‌العاده اشاره کرد: «شروع از نو». او گفت شروع کردن از نو باعث می‌شود شما در خلاق‌ترین وضعیت خودتان قرار بگیرید. استیو جابز گفت کار کردن در اپل باعث شده بود من در یک وضعیت سکون قرار بگیرم، اخراج از آن شرکت و دوباره‌ در نقطه‌ی صفر قرار گرفتن یکی از بهترین اتفاقات زندگی من بود.

جابز می‌گوید نیرویی که شروع از نو ایجاد می‌کند، باعث می‌شود شما مشکلات خود را به صورت خلاقانه حل کنید و چشم‌اندازهای جدیدی در زندگی‌تان بیابید. برای برگزارکنندگانی که دائما در تلاش برای برنامه‌ریزی هستند، پیدا کردن راه‌های ابتکاری می‌تواند حیاتی باشد. بنابراین آن‌ها باید همواره خود را در موقعیت‌های جدید قرار دهند. مثلا یک سرگرمی جدید در نظر بگیرند و یا برای برگزاری رویدادی که در آن با چالش‌های جدیدی مواجه خواهند شد، داوطلب شوند.

درس‌هایی از جک ولش، جف بزوس و استیو جابز

برنامه‌ریزان رویداد می‎‌توانند از داستان تجربیات این سه رهبر کسب‌وکار برای موفقیت هر چه بیشتر خود استفاده کنند. همان‌‌طور که در بخش اول اشاره کردیم، جک ولش شما را به ایجاد صداقت، رک‌گویی و اشتراک‌گذاری نظرات تشویق می‌کند.

کسانی که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای کار برنامه‌ریزی رویداد را شروع کنند، به یاد داشته باشند که جف بزوس به آن‌ها توصیه می‌کند خود را در سن ۸۰ سالگی تصور کنند و زندگی خیالی خود را تشخیص بدهند، سپس مسیر خود را انتخاب کنند.

علاوه بر این‌ها براساس توصیه‌های استیو جابز، برنامه‌ریزان باید تلاش کنند تا خلاقیت را به رویدادهای خود تزریق کنند. سعی کنند در موقعیت‌های جدیدی قرار بگیرند و کارهای جدیدی را آغاز کنند. برنامه‌ریزان نباید از شروع دوباره بترسند، باید آن را در آغوش بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *